Vad har ni mer hittat?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
helvite
Geocachare

Vad har ni mer hittat?

Inlägg av helvite » sön sep 06, 2015 22:01

Hittade en tråd på flashback där en geocachare hittat en skum mask i en mur (ja, det var på den tiden det fortfarande var ok att gömma i murar) , mycket intressant läsning! Följer man tråden tar den inte riktigt slut än, kanske kommer en fortsättning. I stan här har geocachare tidigare hittat knarkgömmor då de letat och det verkar vara "ganska vanligt" trots allt. Men nu undrar jag vad ni andra har hittat som ni inte letat efter då ni geocachat? Kom igen, var ärliga nu! Det är säkert preskriberat idag då det gått över 10 år sedan ni fann den där väskan men hundralappar! =)
olwizard
Ny i forumet
Efternamn: Josefsson
Förnamn: Lennart

Re: Vad har ni mer hittat?

Inlägg av olwizard » sön sep 06, 2015 22:22

Jag hittade en stulen motorcykel i skogen utanför Mölnlycke i slutet av juli när jag var på väg till en cache. Vilket för övrigt var helt fel väg, jag kom till en bäck som inte gick att hoppa över och fick vända :oops:
Jag ringde polisen och gav dom koordinaterna.
Användarvisningsbild
lundwall
Geocachare
Efternamn: Lundwall
Förnamn: Anders

Inlägg av lundwall » sön sep 06, 2015 23:10

Jag har hittat en joint i en cache en gång, men efter lite dissektion så insåg jag att det enbart var tobak i den. Småkul prank, även om jag undrar vem som skulle rökt en upphittad joint.. :) När jag lämnade TB's häromveckan i mitt lokala TB-hotell sent på kvällen så hörde jag metallklankande och glasruta som krossades, bara 15-20m från cachen. Trodde det var en volvoraggare som höll på med sin bil på jobbet så som volvoraggare gärna gör, men det visade sig att det pågick ett inbrott där. Läste om det i tidningen ett par dagar senare. Hoppla.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Inlägg av wkstrm » mån sep 07, 2015 6:18

Jag och en polare blev snarare hittade (istället för att vi hittade honom) utav en jättearg gubbe när vi geocachade en gång. Han undrade varför vi smög omkring och börja vifta med armarna och tillhyggen. En vecka senare noterade jag att polisen gjort ett tillslag på hans adress så det fanns säkerligen ett samband. Vem fan bor i en husvagn inne på ett industriområde om man har rent mjöl i påsen? :)
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
doffy_74
Geocachare
Efternamn: Dahlberg
Förnamn: Henrik

Inlägg av doffy_74 » tis sep 08, 2015 10:09

En pistol.
Förvisso en trasig kolsyre(?)pistol.
Men innan jag insåg det...
Nåt skit lär den ju ha använts till, varför annars gömma den?
Som salt i såret DNF:ade jag cachen jag letade efter. Trodde att påsen med pistolen var cachen, den låg någon meter ifrån nollan.
Lämnade in mitt fynd till Polisen. Civilisten i luckan var på vippen att fråga om jag ville ha tillbaka "hittegodset" om ingen hämtat ut den, men avbröt sig när hon kom ihåg vad det var jag lämnat in.

Något mindre spännande var båten som låg och guppade nära en av mina egna burkar. Jag gissar att den hade slitit sig från sin förtöjning. Efter 20 minuter i Polisens telefonkö gav jag upp mitt försök att rapportera in den.

Jag sprang på en bil som var "parkerad" på ett synnerligen dålig sätt. Krossade rutor och spår av den något vanskliga väg den hamnat där fick rättskaffenhetssinnet i mig att triggas. Fick av Polisen (jag ringer tydligen dit oftare än gemene man inser jag) att det var en målvaktsägd bil och de var mest intresserade av hur pass trafikfarlig den var i sin nuvarande position.
"Inte alls"
"Nähä, tack för att du ringde"

Djur springer man ju på titt som tätt. Frågan är vem som blev räddast i ett möte jag hade med en stor älg. Jag kom tydligen från "rätt" håll vindmässigt. Jag var kanske 5 meter ifrån den när den upptäckte mig, den hoppade upp från sin viloposition och sprang som tur är iväg i motsatt riktning.

Det roligaste jag hittat på väg till en cache är annars en hasselmus! Så ovanlig och skygg att tydligen experter har problem att hitta de som rackarna. Men där satt den högt uppe på något slags vasstrå och mumsade frön. Den brydde sig inte alls om mig, den var väl van om den bodde så nära en cache.

Det mest ovanliga djur jag mött i mitt geocachande är annars yellow-eyed-penguin, men det mötet var mer organiserat och inte en slump. Det sas att den är världens sällsyntaste pingvin.
Skriv svar