Facebook

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Facebook

Inlägg av Sillen » mån jul 11, 2016 21:30

Jag personligen tycker det är bättre att ha diskussioner om geocaching här på forumet men jag är nästan ensam om det vilket gör att även jag får erkänna att just nu är FB bättre. Detta har gjort att även jag har skaffat ett konto där, är bland de sista som skaffar ett. Om någon har rekommendationer på bra geocaching grupper jag bör vara med i får ni gärna bjuda in mig eller berätta vilka ni rekommenderar i denna tråden.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Re: Facebook

Inlägg av 1000sjöar » tis jul 12, 2016 7:27

Då du varken har adress i medlemslistan eller är med i telefonlistan är det svårt att veta var du bor. Men förmodligen finns det en lokal FB-grupp där. Kolla. Även en Sverigegrupp finns, men mycket där som är ointressant att läsa, funderar på att gå ur den. Man skriver om att man tagit 100, 400, eller liknande, antal cacher. Eller nu är jag i något tjottahejtiexotiskt land och cachar. Även lokala FB-grupper skiljer sig avsevärt i hur de funkar. Vissa bara en eller ett fåtal som syns, läs skriver i dem. Lycka till i ditt nya internetmedia! Men fortsätt att titta in här även i fortsättningen.
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tis jul 12, 2016 13:19

Jag hoppas att fler kommer tillbaka hit, allt för låg aktivitet mot vad sidan borde ha då detta är EN sida som alla kan söka i utan att sälja sitt liv till kommersiella intressen. Så detta är.mitt val även i fortsättningen.

Jag bor I Enköping men reser en del så fler lokala grupper kan vara av intresse, om de är bra i alla fall. Vill att de ska ge något också.

Tack för att du svarade.
Bild
Bild
starzinger
Geocachare
Efternamn: Möller
Förnamn: Fredrik

Inlägg av starzinger » ons jul 13, 2016 20:31

Det är lite synd att forumen inte är lika aktiva nu. Är väl Facebooks "enkelhet" som gör att det blir mer populärt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Bild
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » ons jul 13, 2016 22:42

Ja det är verkligen synd att forumen inte lockar lika mycket längre!
FB är snabbare men allt försvinner
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tor jul 14, 2016 18:50

starzinger skrev:Det är lite synd att forumen inte är lika aktiva nu. Är väl Facebooks "enkelhet" som gör att det blir mer populärt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jag som inte tycker det är enkelt ens. Som exempel kan vi ta diskussionen om oregon 700 som är aktiv nu. Hur får du ut den diskussionen till dem du inte känner och att de dessutom ser den?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » mån jul 18, 2016 9:11

Kanske kan det nya fenomenet Pokémon Go bli till en nytändning på detta forum?
Då jag tror att en del kommer att lessna på att läsa om det spelet på Sverigeforumet i FB och därmed välja bort det.
Som det ser ut just nu, i den allra första början av dess tillkomst, så verkar en del försvara att det är ett spel som absolut platsar i geocachingforumet på FB. Säkert många som vill ha ett renodlat geocachingforum och besöker detta istället.
Hoppas.
Bild
Medlem sedan 2001
Anden81
Geocachare
Efternamn: Andskär
Förnamn: Mathias

Inlägg av Anden81 » mån jul 18, 2016 11:12

Nackdelen med fb är ju att det är svårt att följa trådar utan att skriva i dom. Dom försvinner fort och sökbarheten är dålig på gamla trådar.
Brukar kolla in här då och då men skriver inte alltid. Ett rent forum slår fb-grupper alla dagar i veckan.

Angående geocaching Sverige så tycker även jag att det är för mycket intetsägande inlägg där. Gick ur för att det kom många inlägg typ:
Ska till stad x finns vad får jag inte missa och loggade min x cache eller en massa reklam för cacher.
Tycker den gruppen har fel inriktning.

On topic ska jag se om nån av dom grupperna jag är med i kan vara något för dig Sillen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jul 18, 2016 17:13

Anden81 skrev:Nackdelen med fb är ju att det är svårt att följa trådar utan att skriva i dom. Dom försvinner fort och sökbarheten är dålig på gamla trådar.
Brukar kolla in här då och då men skriver inte alltid. Ett rent forum slår fb-grupper alla dagar i veckan.

Angående geocaching Sverige så tycker även jag att det är för mycket intetsägande inlägg där. Gick ur för att det kom många inlägg typ:
Ska till stad x finns vad får jag inte missa och loggade min x cache eller en massa reklam för cacher.
Tycker den gruppen har fel inriktning.

On topic ska jag se om nån av dom grupperna jag är med i kan vara något för dig Sillen.
Tack för den inbjudan som kom.
Bild
Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » ons jul 20, 2016 22:00

Jag kämpar fortfarande emot då det gäller "fejan" men trycket är hårt. Ganska tidigt i fb:s linda (i Sverige) valde jag att avstå trots påtryckningar från spelkontakter(Quantum Star) i USA som börjat använda "nyheten" Facebook. Jag valde avstå då jag tryckte att FB var nästan som "Lunarstorm" som jag slutat med då.
DADDYKOOL
Föreningsmedlem
Efternamn: Ericsson
Förnamn: Rolf

Inlägg av DADDYKOOL » ons jul 27, 2016 9:32

Anden81 skrev:Nackdelen med fb är ju att det är svårt att följa trådar utan att skriva i dom. Dom försvinner fort och sökbarheten är dålig på gamla trådar.
Det går att följa trådar på fb utan att skriva i dom! Uppe till höger på trådens första inlägg finns en liten diskret pil. Klicka på den och väl "Följ", så gör du just det för just den tråden. Då får du notifieringar om kommande inlägg i den tråden.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Inlägg av Justis » ons mar 08, 2017 16:44

Synd att diskussionsforum på gc.se nästan verkar dö.
FB i all ära men gc.se har massor med fördelar: Lättnavigerat, lätt besvarat, lätt att följa, lätt att söka, stödjer gc i Sverige, m.m.
Kan vi inte alla skärpa oss lite och få in lite mer diskussioner på gc.se, så att vi slipper se sidan dö?
Eller ska vi klä upp oss till begravningsmiddag så småningom :cry:
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tor mar 09, 2017 0:01

Justis skrev:Synd att diskussionsforum på gc.se nästan verkar dö.
FB i all ära men gc.se har massor med fördelar: Lättnavigerat, lätt besvarat, lätt att följa, lätt att söka, stödjer gc i Sverige, m.m.
Kan vi inte alla skärpa oss lite och få in lite mer diskussioner på gc.se, så att vi slipper se sidan dö?
Eller ska vi klä upp oss till begravningsmiddag så småningom :cry:
Jag minns för några år sedan då det var full rulle på detta forum, saknar det, diskussionerna på Facebook brukar alltid urarta till en pajkastning av någon anledning...

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
BildBild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tor mar 09, 2017 23:39

Jag diskuterar hellre här, här går det att ha struktur så att det går att hitta om en vecka också.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Inlägg av Justis » fre mar 10, 2017 7:46

Sillen skrev:Jag diskuterar hellre här, här går det att ha struktur så att det går att hitta om en vecka också.
Kan inte du Sillen skriva lite om detta på Facebook och pusha?
Jag är inte så van vid FB.
Skriv svar