Facebook

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Re: Facebook

Inlägg av Najsfoto » fre jan 05, 2018 20:05

Oerhört svårt att konkurrera med FB.
De flesta tänker säkert så här "Varför ska man vara här när alla andra är på sociala medier?"
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Loranga » fre jan 05, 2018 20:23

Så är det nog. Forumet i sig är det inget fel på men har tillbringat de senaste 15-20 minutrarna till att försöka ändra min avatar från det frågetecken som verkar vara standard. Alla ändringslänkar är döda och det händer ingenting. Kan ha fel men jag tror att sådana detaljer kan ha en negativ påverkan när det gäller aktiviteten här. För komplicerat helt enkelt.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » fre jan 05, 2018 22:22

Fördelen är att här kan man hitta vad man skrivit och söka på vad andra skrivit.
Jag önskar det var mer fart på forumet men jag tror att gc.se måste vilja och sen marknadsföra forumet. Om de gör det krävs det nog att vi som gillar forumet bjuder till också.
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » fre jan 05, 2018 23:14

Loranga skrev:
fre jan 05, 2018 20:23
Så är det nog. Forumet i sig är det inget fel på men har tillbringat de senaste 15-20 minutrarna till att försöka ändra min avatar från det frågetecken som verkar vara standard. ...
År du inloggad går du in på i din kontrollpanel och går in under "profil" och väljer vilken bild du vill ha, sparar den, så är det klart.
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Loranga » fre jan 05, 2018 23:25

Nix. Funkar inte. Dessutom står det ”Stödet för visningsbilder är för närvarande inaktiverat”
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Gavia-SGCD » lör jan 06, 2018 1:10

Loranga skrev:
fre jan 05, 2018 23:25
Nix. Funkar inte. Dessutom står det ”Stödet för visningsbilder är för närvarande inaktiverat”
Kollade lite bättre nu och du har rätt (tyvärr).
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem

Inlägg av Najsfoto » ons jan 10, 2018 13:20

Loranga skrev:
fre jan 05, 2018 23:25
Det ska funka att byta profilbild nu, jag har lyckats som du kan se :)
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem

Inlägg av Najsfoto » ons jan 10, 2018 13:21

Sillen skrev:
fre jan 05, 2018 22:22
Fördelen är att här kan man hitta vad man skrivit och söka på vad andra skrivit.
Jag önskar det var mer fart på forumet men jag tror att gc.se måste vilja och sen marknadsföra forumet. Om de gör det krävs det nog att vi som gillar forumet bjuder till också.
Extremt enkelt att göra det på FB också...de har blivit väldigt mycket bättre på den punkten.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » ons jan 10, 2018 16:14

Najsfoto skrev:
ons jan 10, 2018 13:21
Sillen skrev:
Extremt enkelt att göra det på FB också...de har blivit väldigt mycket bättre på den punkten.
Då är jag extremt okunnig!
Du får gärna förklara hur du hittar vad någon okänd har för lösning på exempelvis hur hitta lämpliga offline kartor för Norska fjällvärlden?
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Gavia-SGCD » ons jan 10, 2018 17:10

Najsfoto skrev:
Sökfunktionen är OK, men du får ju inte alls samma överblick som här, där allt i samma diskussion står på samma ställe i kronologisk ordning!
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem

Inlägg av Najsfoto » ons jan 10, 2018 17:43

Sillen skrev:
ons jan 10, 2018 16:14
Najsfoto skrev:
Sillen skrev:
Du får gärna förklara hur du hittar vad någon okänd har för lösning på exempelvis hur hitta lämpliga offline kartor för Norska fjällvärlden?
Har det inte varit någon diskussion om det på FB är det svårt att finna något. Jag hittar dock en hel del trådar om offline kartor i gruppen geocaching Sverige.
En snabb sökning på google gav mig svar på offline kartor till norge.
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem

Inlägg av Najsfoto » ons jan 10, 2018 17:49

Gavia-SGCD skrev:
ons jan 10, 2018 17:10
Najsfoto skrev:
Sökfunktionen är OK, men du får ju inte alls samma överblick som här, där allt i samma diskussion står på samma ställe i kronologisk ordning!
Absolut står det i samma diskussion om det har kommit under samma tråd, precis som här.
Du kan söka efter precis vad som helst, och du får en bra överblick. Du kan även filtrera efter "senaste", vem som publicerat, taggad plats, när den publicerat och i datum ordning.

Ta exempel offline kartor i Norge. Jag skrev "offline karta norge" och fick massor med trådar som behandlar detta ämne. Från 2017 tillbaka till 2012.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » ons jan 10, 2018 21:35

Najsfoto skrev:
ons jan 10, 2018 17:43
Sillen skrev:
ons jan 10, 2018 16:14
Najsfoto skrev:

Har det inte varit någon diskussion om det på FB är det svårt att finna något. Jag hittar dock en hel del trådar om offline kartor i gruppen geocaching Sverige.
En snabb sökning på google gav mig svar på offline kartor till norge.

Jag ville bara få fram att det inte är extremt enkelt att hitta info på FB. Jag ser fördelar med FB också men forumet är överlägset när det gäller att diskutera sakfrågor och sen at andra kan ta del av diskussionen!
Gaslarm
Geocachare
Efternamn: Lenne
Förnamn: Mikael

Inlägg av Gaslarm » tor jan 11, 2018 11:21

Jag skriver sällan i detta forum men läser desto mer. Vill jag ha svar på något går jag in här och söker. Hittar jag inget skriver jag en tråd och så kommer svaret rätt snart av er användare.
Ibland är det roligt att läsa på facebook också. Tänker då främst på trådarna som kommer in på regler. Sen är det bara att ta fram popcornskålen :)
Anden81
Geocachare
Efternamn: Andskär
Förnamn: Mathias

Inlägg av Anden81 » mån jan 15, 2018 17:55

Brukar oxå vara inne här lite då och då för att se om någon skrivit något alternativt om det finns några obesvarade trådar.

Har dock blivit bra mycket mindre än när forumet var som mest aktivt då jag var inne dagligen.
Tycker fortfarande att ett forum är bättre än fb.
Skriv svar