Facebook

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Re: Facebook

Inlägg av Gavia-SGCD » tis maj 09, 2017 0:26

Som jag skrivit tidigare, så kommer det att hända mycket både med hemsidan och forumet innan är över! Kanske redan innan sommaren är över!

Det finns en hel del tekniska problem som måste lösas först, vilket inte är helt lätt. Både den gamla hemsidan och forumet är "hemsnickrat" av två IT-entusiaster och det är inte problemfritt att migrera ihop nytt och gammalt.

Styrelsen är 100%-igt enig om att vi skall bevara och utveckla forumet, för den kunskapsskatten som finns i forumet är helt oersättlig.

Så håll ut, vi jobbar hårt på att hitta en fungerande lösning och den kommer ...
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Inlägg av Justis » tis maj 09, 2017 10:46

Gavia-SGCD skrev:Som jag skrivit tidigare, så kommer det att hända mycket både med hemsidan och forumet innan är över! Kanske redan innan sommaren är över!

Det finns en hel del tekniska problem som måste lösas först, vilket inte är helt lätt. Både den gamla hemsidan och forumet är "hemsnickrat" av två IT-entusiaster och det är inte problemfritt att migrera ihop nytt och gammalt.

Styrelsen är 100%-igt enig om att vi skall bevara och utveckla forumet, för den kunskapsskatten som finns i forumet är helt oersättlig.

Så håll ut, vi jobbar hårt på att hitta en fungerande lösning och den kommer ...
BRA! =D>
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare
Efternamn: Janne
Förnamn: Hentschel

Inlägg av Str@tocaster » tis maj 09, 2017 11:49

Vi är ju några trogna som hänger kvar här och tror på det här konceptet. När det nya är klart får vi hjälpas åt att sprida kunskap om den här informationspärlan till dem som håller till på sociala medier.
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tis maj 09, 2017 18:19

Gavia-SGCD skrev:Som jag skrivit tidigare, så kommer det att hända mycket både med hemsidan och forumet innan är över! Kanske redan innan sommaren är över!

[-o< [-o< [-o<
Bild
Bild
Ekendahler
Geocachare

Inlägg av Ekendahler » ons maj 10, 2017 1:43

Vill bara passa på att nämna tapatalk. Ett utmärkt verktyg för mobil plattform när det kommer till forum.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem

Inlägg av Justis » tis jun 13, 2017 18:20

Justis skrev:

BRA! =D>
Vore kul att få en regelbunden rapport hur arbetet fortskrider.
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Inlägg av Najsfoto » fre jun 30, 2017 9:58

Senaste nytt angeånde den nya hemsidan:
Man skulle kunna säga att sidan är till 80% klar.
Det är några små funktioner som behöver installeras och se till att de funkar som de ska. Planen är att den ska vara så nära 100% klar innan den 1 september.
Vi har tagit ett beslut om att den ska vara helt klar innan FAD iår, jag har ett personlig mål att bli klar med den långt innan dess.

Ska försöka hålla er uppdaterade om läget. Sätter bevakning på den här tråden så jag lättare kan ta emot era åsikter.
Trevlig helg på er!
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem

Inlägg av Justis » fre jun 30, 2017 16:02

Najsfoto skrev:Senaste nytt angeånde den nya hemsidan:
Det är några små funktioner som behöver installeras och se till att de funkar som de ska. Planen är att den ska vara så nära 100% klar innan den 1 september.
Vi har tagit ett beslut om att den ska vara helt klar innan FAD iår, jag har ett personlig mål att bli klar med den långt innan dess.

Ska försöka hålla er uppdaterade om läget. Sätter bevakning på den här tråden så jag lättare kan ta emot era åsikter.
Trevlig helg på er!
BRA! =D>
Hoppas den blir lättnavigerad och lätt sökbar, och inte en Facebook-kopia.
Lycka till!
Ser fram mot den nya looken!
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Inlägg av Najsfoto » fre jun 30, 2017 18:30

Det kan ja säga dig direkt, det kommer bli extremt mycket enklare att hitta info på sidan. Både utanför forumet och i det.
Och nej det kommer inte bli som FB, däremot ska jag försöka få det integrerat med FB. Vilket innebär att man kan lägga upp infon här först så skickas det till FB också. :) :)
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » fre jun 30, 2017 20:39

Bravo!
Håller tummarna att det blir bra!!!
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » lör jul 01, 2017 11:22

Najsfoto skrev:Senaste nytt angeånde den nya hemsidan:

Trevlig helg på er!
Jag önskar att jag hade kunskap och färdigheter att bidra med i ert arbete. Får nöja mig med att tacka för era instser då jag ser fram mot nya versionen!

Najsfoto skrev:Det kan ja säga dig direkt, det kommer bli extremt mycket enklare att hitta info på sidan. Både utanför forumet och i det.
Och nej det kommer inte bli som FB, däremot ska jag försöka få det integrerat med FB. Vilket innebär att man kan lägga upp infon här först så skickas det till FB också. :) :)
Låter som en bra utveckling, då äger gc.se informationens ursprung!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Frudden » sön jul 02, 2017 11:42

Jag hoppas att ni tar bort möjligheten att lägga in bilder i sin signatur. Jag har inget behov av att scrolla förbi folks badges och märken gång, på gång, på gång, på gång. Sidorna blir så onödigt långa och svårlästa. Dessutom så tar det så mycket längre tid att ladda in sidorna när min dator ska kontakta project-gc hela tiden för att hämta dessa badges-bilder.

// Fredrik W
stina_m
Geocachare

Inlägg av stina_m » tis jul 04, 2017 23:46

Jag hoppas det blir ett forum som är lätt att läsa på iPhone 5. Och slippa Tapa talk. (Eller finns det nåt sätt att slippa reklamen i Tapa talk?)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » mån jul 10, 2017 22:15

Jag har ingen reklam i Tapatalk. Iofs har jag Android och har betalat för appen, hur det fungerar på Iphone vet jag således inte.
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Loranga » fre jan 05, 2018 19:49

Nu är det nya forumet på plats. Dessvärre känns det fortfarande som om att de flesta väljer FB.
Har nu loggat in ett par gånger i detta forum efter förnyelsen men märker ingen ökad aktivitet.

Vad beror detta på tror ni?
Skriv svar