Hur blir man av med en souvenir?
Ja, hur tar man bort en orättfärdigen erhållen sådan? Jag loggade ett antal gömmor på enbart GC-kod och upptäckte att en bokstav fel hade gett mig en gömma i Nebraska. Jag raderade omedelbart loggen och hade därmed ingen funnen i USA men en souvenir hann jag få. Den går att dölja, blir lite blekare, men hur får jag bort den helt?
- OlaHansson
- Föreningsmedlem
- Efternamn:Hansson
- Förnamn:Ola
- Kontakt:
Re: Hur blir man av med en souvenir?
Det finns ju en knapp "Hide this"
Vet inte exakt hur den fungerar, ev gör det att andra inte kan se den.
Tror man får kontakta Groundspeak o be dom ta bort den helt
Vet inte exakt hur den fungerar, ev gör det att andra inte kan se den.
Tror man får kontakta Groundspeak o be dom ta bort den helt
Härligt med personer som vill göra rätt för sig. Tyvärr uppfattar jag att det snackas lite nu och då om att andra fuskar, hur man nu kan fuska inom en hobby som bara är till för en själv.Threefoot skrev:Ja, hur tar man bort en orättfärdigen erhållen sådan? Jag loggade ett antal gömmor på enbart GC-kod och upptäckte att en bokstav fel hade gett mig en gömma i Nebraska. Jag raderade omedelbart loggen och hade därmed ingen funnen i USA men en souvenir hann jag få. Den går att dölja, blir lite blekare, men hur får jag bort den helt?
Jag blev glad av din fråga!
- Eloserik
- Föreningsmedlem
- Efternamn:Carlsson
- Förnamn:Erik
Jag gjorde samma fel 2014 och har nu 2 souvenirer som jag inte ska ha, har försökt att ta bort dem många gånger men tror inte att det går, jag får helt enkelt leva med skammen för detta

Tack för empatin.
Då finns det väl bara en lösning. Åka till Nebraska och logga en gömma... Tur att det inte var på ISS den fanns 

Threefoot skrev:Tack för empatin.Då finns det väl bara en lösning. Åka till Nebraska och logga en gömma... Tur att det inte var på ISS den fanns

Hur gick det till?
Min gissning är loggning via GSAK, field notes, direkt loggning på websidan och c:geo visar alltid cachenamnet (fast det kan såklart bli fel ändå, framförallt ute i fält med c:geo om man stressar).
Min gissning är loggning via GSAK, field notes, direkt loggning på websidan och c:geo visar alltid cachenamnet (fast det kan såklart bli fel ändå, framförallt ute i fält med c:geo om man stressar).
- Eloserik
- Föreningsmedlem
Jag skrev in fel gc-cod (samma som Threefoot) och sen kolla jag inte att det var rätt cache jag fick upp.
Värsta var att kompisen logga efter mina loggar och fick samma fel.
Jag använder aldrig mera loggning med gc-cod hädanefter utan att dubbelkolla mot kartan och cachenamnet.
Värsta var att kompisen logga efter mina loggar och fick samma fel.
Jag använder aldrig mera loggning med gc-cod hädanefter utan att dubbelkolla mot kartan och cachenamnet.
Kontakta groundspeak; http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=332984
- Eloserik
- Föreningsmedlem
Tittade just nu in på¨nya publika profilsidan souvenirer och då var det helt plötsligt fixat, bra gjort någon.
Men på min sida souvenirer finns mina felaktiga kvar som jag försökt ta bort.
Men på min sida souvenirer finns mina felaktiga kvar som jag försökt ta bort.
- Tom10_2
- Geocachare
- Efternamn:Bjurmark
- Förnamn:Thomas
Ett sätt att eliminera misstag är att logga efter field notes-listan i GPS:en. Det bästa är att importera den till geocaching.com. Det ffunkar för mig.