Nya hemsidan

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Re: Nya hemsidan

Inlägg av Justis » tis okt 31, 2017 14:46

Vore kul om någon kunde pusha lite om Vem-är-vem-listan. Blir den ännu mer omfattande är den till god hjälp om man i fält behöver ha tag på någon annan cachare.
Det talades på sin tid om att mejla alla i gamla telefonlistan och fråga om de ville flyttas över till den nya. Många kan ju ha slutat med caching, bytt mejladress, etc.
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Inlägg av Najsfoto » tis okt 31, 2017 15:01

Vi har hört dina åsikter om "Vem är vem" listan, och som jag svarade dig vid ett tidigare tillfälle. Vi får se hur vi jobbar med den och telefonlistan i framtiden.
För närvarande finns det andra punkter som är mycket viktigare att reda ut innan en lista med namn upprättas.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem

Inlägg av Justis » tis okt 31, 2017 16:37

Najsfoto skrev:
tis okt 31, 2017 15:01
Vi har hört dina åsikter om "Vem är vem" listan, och som jag svarade dig vid ett tidigare tillfälle. Vi får se hur vi jobbar med den och telefonlistan i framtiden.
För närvarande finns det andra punkter som är mycket viktigare att reda ut innan en lista med namn upprättas.
Ta inte min anmärkning som något negativt. Nya sidan ser förträfflig ut!
Men det enda jag använde på gamla hemsidan var Telefonlistan och Forum. Och jag är inte ensam om det.
Så jag hoppas att du med lillfilurens hjälp inte glömmer mina (och många andras) synpunkter.
Grattis igen till en snygg ny sajt!
Användarvisningsbild
lillfiluren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Högström
Förnamn: Jonas
Kontakt:

Inlägg av lillfiluren » tis okt 31, 2017 18:05

Vi har kvar all data som låg till grund för den gamla adresslistan och om vi hittar på något sätt att använda det som känns schysst mot alla så lovar jag att vi skall göra vårt bästa.
Bild
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem

Inlägg av Justis » tis okt 31, 2017 18:59

lillfiluren skrev:
tis okt 31, 2017 18:05
Vi har kvar all data som låg till grund för den gamla adresslistan och om vi hittar på något sätt att använda det som känns schysst mot alla så lovar jag att vi skall göra vårt bästa.
STORT TACK!!!
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare
Efternamn: Janne
Förnamn: Hentschel

Inlägg av Str@tocaster » tis okt 31, 2017 19:23

Har haft en hel del problem med inloggning på nya sidan från alla mina enheter, men efter radering av cookies har jag till slut kommit in. Det verkar halta lite mellan inloggningen på sajten och forumet.

Men nu till det positiva. Utseendet är jättefräscht :P Det är en ren glädje att läsa forumet i mobilen. Bra jobbat! Nu hjälps vi åt att sprida det fina forumet till alla som valt att häcka på sociala medier :!:
Användarvisningsbild
lillfiluren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Kontakt:

Inlägg av lillfiluren » tis okt 31, 2017 19:49

Tack för de positiva kommentarerna.

Nu tror jag att jag har lyckats lösa så att det går att återställa lösenordet från forumet, och synkningen verkar funka mellan forum och websida. Vi kommer säkert hitta fler underligheter i den kopplingen när det kommer folk som har konton på ena sidan, men inte på andra, men på det stora hela verkar det funka nu.

/Jonas
Bild
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Inlägg av FN-yxa » ons nov 01, 2017 8:06

Igår fick jag mejl om att nya sidan var igång. Jag hade problem att logga in så jag rensade historik och cookies men det hjälpte inte. Jag provade att återställa lösen men det fungerade inte.
Jag skrev ett meddelande på kontaktsidan och det tog inte lång tid innan jag fick svar och hjälp.
Ett stort TACK! till dem som lägger ner så mycket jobb!
Jag gillar nya hemsidan och hoppas att den kan locka folk och bli mer levande än tidigare.

Ännu en gång, ett stort TACK! och bra jobbat!

/FN-yxa

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Din Jävel
Föreningsmedlem
Efternamn: Johansson
Förnamn: Ante

Inlägg av Din Jävel » ons nov 01, 2017 16:42

Nu har jag kikat runt på nya sidan och jag gillar't! Den känns ny på riktigt och jag, som inte har facebook, ser fram emot lite mer liv i luckan.

Ett par tankar:
1. Nedräkningen till FAD funkar inte. Det känns inte som om det betyder så mycket, men jag är lite som ett barn inför julafton. Är vi inte framme snart? Tre veckor två dagar och 22 timmar.. hu.
2. Kan man begränsa hur breda raderna blir i texten i forumet? Just nu sitter jag och läser i hela skärmens bredd (nästan) och det blir lite segt i längden. Är det en inställning på hos mig, så får gärna någon som är lite mer datorkunnig än jag ge mig råd.

Annars känns det tiptop och jag tackar de eldsjälar som lagt ned tid och möda på det här! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Inlägg av Najsfoto » ons nov 01, 2017 19:59

Din Jävel skrev:
ons nov 01, 2017 16:42
Nu har jag kikat runt på nya sidan och jag gillar't! Den känns ny på riktigt och jag, som inte har facebook, ser fram emot lite mer liv i luckan.

Ett par tankar:
1. Nedräkningen till FAD funkar inte. Det känns inte som om det betyder så mycket, men jag är lite som ett barn inför julafton. Är vi inte framme snart? Tre veckor två dagar och 22 timmar.. hu.
2. Kan man begränsa hur breda raderna blir i texten i forumet? Just nu sitter jag och läser i hela skärmens bredd (nästan) och det blir lite segt i längden. Är det en inställning på hos mig, så får gärna någon som är lite mer datorkunnig än jag ge mig råd.

Annars känns det tiptop och jag tackar de eldsjälar som lagt ned tid och möda på det här! :mrgreen:
Angående punkt 1, det är en bild från instagram :).
Din Jävel
Föreningsmedlem
Efternamn: Johansson
Förnamn: Ante

Inlägg av Din Jävel » ons nov 01, 2017 20:16

Najsfoto skrev:
ons nov 01, 2017 19:59
Din Jävel skrev:

Ett par tankar:

Angående punkt 1, det är en bild från instagram :).
Hahahaha, ok... :roll:
Användarvisningsbild
lillfiluren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Kontakt:

Inlägg av lillfiluren » tor nov 02, 2017 1:07

Din Jävel skrev:

Ett par tankar:

Att forumet tar upp hela sidan beror på inställningarna i det temat vi satt för forumet. jag provade att få till en begränsning av bredden, men det var lite mer komplicerat än jag trodde, Håller dock med om att det vore lättare att läsa om det var lite smalare än hela skärmen, skall göra ett nytt försök när jag hunnit fixa lite andra mer akuta saker.
Bild
Skriv svar