GC.com log upvoting

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
TMR68
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Ramdahl
Förnamn: Tomas

GC.com log upvoting

Inlägg av TMR68 » mån okt 22, 2018 14:45

Hej,

På cacher i Norge och Kanada testas just nu ett system som ger möjlighet att rösta upp loggar med antingen en bra berättelse, eller som man på något sätt finner hjälpsam.

Bild

Vad tycker ni om detta? Är det enbart bra, eller kan det finnas negativa sidor? Bör det utformas på något annat sätt, eller införas globalt som det ser ut nu?
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Re: GC.com log upvoting

Inlägg av FN-yxa » mån okt 22, 2018 22:12

Kan alla rösta eller bara de som själva har loggat found?

På ett sätt en bra sak men samtidigt till vilken nytta? Känner mig lite kluven...

Det finns ett antal (fåtal) personer som är väldigt duktiga på att skriva underhållande loggar och de borde uppmärksammas på något sätt. Idag kan man lätt se vilken CO som håvar in FP och viken cachare som hittar många burkar men kan man söka fram de som skriver bra loggar?

/ FN-yxa

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

TMR68
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Ramdahl
Förnamn: Tomas

Inlägg av TMR68 » tis okt 23, 2018 2:52

Jag vet faktiskt inte. Rimligtvis bör alla kunna rösta upp bra berättelser och loggar. Om sedan en logg var hjälpsam, kanske är något för de som hittat burken. Nu behöver det ju inte vara något som hjälper till att hitta burken, utan tips om parkering, information om ett område mm. Jag lutar lite åt att alla bör få skriva dessa också.

Nyttan är ju när det blir möjligt att filtrera fram loggar med många röster på GC.com, Project-GC, GSAK och andra appar. Det kommer då att bli enklare att hitta dem helt enkelt.

Jag tycker att det verkar vara en intressant funktion, som jag hoppas en del på.

Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » sön nov 11, 2018 18:58

De pratade om det på FAD, som jag fattade det kunde vem som helst rösta på loggarna, man kanske skulle testa att rösta men man blir lite feg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Skriv svar