Presentation

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
hedberg
Geocachare

Presentation

Inlägg av hedberg » fre jun 18, 2004 17:16

Hej, tänkte att vi kunde ha en presentationstråd där folk som vill kan få presentera sig.. Hur mycket och vad man vill säga avgör man helt och hållet själv.

Tänkte att vi börjar:

hedberg heter vi, och är en familj på tre personer i Göteborg. Vi fann geocaching genom en vän i augusti 2003, och sen dess är vi fast i cacheträsket :D

Vi använder oss numera av Garmin Etrex Legend och en Palm Vx (handdator). Den som är flitigast på nätet är jag Claes, men vi brukar cacha 1, 2 eller alla 3. Är pojken med så får vi anpassa cacherna efter honom...

Sen januari 2006 har vi också en geocachande hund med oss: Dobbe.
Senast redigerad av 1 hedberg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Team_EoN
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Team_EoN » fre jun 18, 2004 20:34

Team_EoN heter vårt GeoTeam och medelåldern här är gissningsvis någonstans runt 23 år.
Äldst och "överhuvud" är Rico Super Mario Melchert (26år).
Team_EoN är Geo namnet för den Karlskoga baserade spelföreningen EoN. Som i andra sammanhang kanske är mest kända för deras brinnande engagemang i Nintendo SM.

EoN har funnits i ca 10 år men vårt GeoTeam har bara funnits sedan början på April, när jag (Rico) hörde ordet Geocaching på radion (P3).
Ingen info gavs, så jag blev nyfiken och började efterforskningar. Två dagar sedan plockade vi vår första cache "the church" med hjälp av en Garmin eTrex. (lilla gule för oss)

Vårt GeoTeam består i huvudsak av:
Rico Melchert
Bodil Eriksson
Christian Simonsson
Linus Arvidsson

men många andra "vanliga" EoN medlemar har provat och några följer med på reguljär basis.
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » fre jun 18, 2004 20:56

Odur heter jag. För närmare info se senaste numret av Geocaching E-zinet.

Slut! Frågor?
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
JanneB
Geocachare

Inlägg av JanneB » fre jun 18, 2004 21:22

JanneB cachar oftast tillsammans med LillaMy. Vi är i våra bästa åldrar (runt femtio) och har en Garmin III Plus (gamla Bettan), Garmin IQue samt en Garmin 60 CS (är den bra eller!!!). Vi är dessutom en HP Jornada med GPXView (det svenska PocketPCprogrammet) till vilken vi trycker ner intressanta gpxfiler från den dedicerade GeoPortabeln som har det mesta i kartväg i sig. Geocachingen använder vi för att komma ut i naturen. Vi är varken orienterare eller terränglöpare utan tar oss fram i bekväm takt och njuter av promenaderna och upplevelserna. Vi är bägge norrlänningar som hamnat i Stockholm. Vi jobbar bägge i City och behöver få komma ut i naturen för att få återuppleva den öronbedövande tystnaden.
Bild
Niklas
Ny i forumet
Kontakt:

Inlägg av Niklas » lör jun 19, 2004 10:40

Niklas Lindgren, 27-åring boende i Linköping. Jag har ett förflutet som orienterare och hoppas väl kunna ta upp det igen. Annars är det mest volleyboll nuförtiden, så såhär på sommaren hittas jag säkrast på en beachvolleyplan. Sjunger i manskören Lihkören och åker gärna inlines.

Råkade ramla in på CyberJunkies hemsida nån gång förra året, så han får nog vara orsaken till att jag geocachar. Jag tar en cache här och en där när tillfälle ges och har nyss passerat 50 loggningar. Jag hoppas att jag snart ska kunna ändra på hindret att jag inte har nån bil. Är i slutet på studierna och vill få lite stabil inkomst först bara.
Mummlan
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Mummlan » lör jun 19, 2004 11:16

Mummlan är den ena halvan av Bamse & Mummlan (det kunde ni inte ha räknat ut själva, va' :wink: ), och vilka är då Bamse & Mummlan ???

Ett strävsamt par kring 35-års åldern (-68 & -69:a), bestående av...

... en man med en grav form av antennfetischism och en kvinna som himlar med ögonen och säger "ja, ja, bara du är lycklig..." och lunkar med bakefter...

eller :

... en kvinna med en så tillbakabildad balans att de vita strecken på övergångsställena ibland kan ställa till med problem och en man som oupphörligen upprepar mantrat "men se dej för var du sätter fötterna..."

eller :

... en man och kvinna, kompletterande varandra i allmän galenskap, datanörderi, radioamatöreri, FRO:ande och som helt enkelt trivs att göra saker tillsammans...

Bamse är den som lägger upp planeringen för det vardagliga cachandet, Mummlan är den som sorterar bort icke önskvärda ("Nä, den är skrämslig!", "Usch, små otäcka djur", "Urrk, för jobbig" osv)...

Sträckan mellan Örebro & Norrköping brukar vi kunna dammsuga på cachar, då Mummlan ursprungligen kommer från Östergötland och vi besöker Mummelparanteser lite då och då.
Mummelmor har faktiskt visat sig vara en resurs av oanade mått när det gäller cachning, och bangar inte för att kasa på baken utför järnvägsslänter medans Bamsemor är lite mer försiktig ("Nej, nej, dit får ni inte gå, INTE gå nära kanten..." (Deep Forest Mine kanske inte var den bästa cachen att ta med en 60-årig dam till :? (och så blev det ju bara rekognosering den gången))).

Nå... Har ni blivit klokare nu ??? Får se om Bamse dementerar ovanstående när han loggat in och läst det...

/// Mummlan
Trekker68
Geocachare
Efternamn: Spånglund
Förnamn: Ola

Inlägg av Trekker68 » lör jun 19, 2004 11:42

Trekker68 är född 1968 och fyller alltså... Äh, ni får räkna själva.
Bor i Svaneholm utanför Borås.
Har bara Geocachat en dryg månad men gillar det. :D
När jag inte är i skogen och letar burkar så sitter jag antaglien vid datorn.
Namnet Trekker har jag haft en längre tid på nätet och i dataspelssammanhang och betyder helt enkelt Startrek fan.
Senast redigerad av 1 Trekker68, redigerad totalt 0 gånger.
Ta inte dig själv eller andra på för stort allvar
Bild Bild
Användarvisningsbild
hex
Geocachare

Inlägg av hex » lör jun 19, 2004 20:44

Jag, alltså Hex är en grabb från Kinna och f.d Skene som hörde ett repotage på radion om geocaching. Tänkte att detta passade mej utmärkt för jag brukade leta efter fornminnen i skog och mark, så letandet fanns där från början. Pappa(Roleli) hörde samma radioprogram och skaffade en gps(Garmin 12) direkt, den fick först ha själv när jag köpt min egen Garmin etrex. Till saken hör att även min bror(Jiel) började med denna hobby men har nu lagt detta på is.
Min ålder är 34år och jag gillar inte datorer och teknik därimot äventyr i skog och mark. Är väl en så kallad Mulle. Ibland tar jag barnen med mej, Ina 6år och Isac 3år.
Namnet Hex kommer ifrån min gamla serietidnings hjälte i tonåren.
Hex.
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Inlägg av jasy » mån jun 21, 2004 16:01

Det mesta står här

I övrigt:
Född i Göteborg 1962. Cachar ibland med Hesy och/eller Josy.

EDIT 2006-07-12:
Ändrat adressen
Senast redigerad av 1 jasy, redigerad totalt 0 gånger.
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Användarvisningsbild
s.p.a.M.
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av s.p.a.M. » mån jun 21, 2004 22:58

Hmmm, var ska man börja. Jag är M:et i gänget S.P.A.M. Har passerat 30 med god marginal 40 börjar närma sig :twisted: Bor i Enköping och jobbar i Stockholm. Hur började då detta med Geocaching? det var A i S.P.A.M. som nämnde för oss att det fanns lådor gömda runt om i världen som personer skulle leta upp med hjälp av en GPS. Det började snurra direkt i skallen, att nu har A tappat alla skruvar eller så har han intagit något olämpligt. Men A stod på sig och visade oss siten och vi blev direkt tända.

Vår första cache var en som IT-gubben hade placerat i Enköping.

Vi började för drygt 1 år sedan och har nyligen passerat Kalle Ankas nummerplåt i hittade cacher :wink:

Vad är det som är så roligt med cachning? Det är nog att man får en anledning att komma ut i skog och mark och uppleva platser som man annars inte skulle besöka.

Använder en Garmin Venture köpt av P i S.P.A.M.

Detta var lite om mig själv........
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » ons jun 30, 2004 15:58

Gavia är ett team, med en medelålder på 20 år :!:

Teamet består av Mario (Canis Familiaris Basenji) 3,5 år, Dilkku (Canis Familiaris Basenji) 1,5 år och Gavia (Homo Sapiens) 55 år (drar upp medelåldern något :wink: ).

Introducerades i geocaching i juni 2001 av min bror (jasy, om ni känner till honom), men började på allvar med geocaching först den 27 september 2003 i samband med WCE #3.

Mycket friluftsliv blir det, med hundarna, i segelbåten, på golfbanan, i skidbacken eller i luften.

Bor mycket centralt i Göteborg och geocachingen har gett mig många underbara hundpromenader på platser jag aldrig kommit till utan GPS och koordinater. "Caching with dogs is FUN!"
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
Geocachare

Inlägg av quote » mån jul 19, 2004 22:18

De två kufarna som döljer sig bakom loggarna quote & snörvel är helt enkelt jag (Kai) och min sambo/fästmö (Carina).

Drogs in i geoträsket av B1N4RY hösten 03 och tog Hedberg nr 12 utanför Landvetter som första cache.

Vi är båda 26 år för tillfället och båda akademinker med 200p. Masterexamen i bagaget, jag i Elkraft/Värmeteknik och snörvel i Kemiteknik.

Vi dyker när vi hinner, cachar oftare och försöker trycka in lite arbete där emellan. :wink:

Kommer ni förbi Borås och stöter på problem eller bara vill säga hej är det bara att slå en signal, vi finns i telelistan.
FreddyKarma
Ny i forumet

Inlägg av FreddyKarma » lör aug 07, 2004 20:42

Nu när jag skrivit mitt första inlägg här kanske det också är dags för en liten presentation.

Nåväl... Jag är 31 år, bor i Växjö och jobbar med programvaruutveckling (spel och underhållning) i ett litet företag jag är delägare i.
Anledningen till att jag började med geocaching var att kunna motivera ett köp av en PocketPC med GPS. :roll: (Och för att komma ut i naturen och röra på mig, men ovanstående är naturligtvis främsta anledningen, prylbög som man är...)
Numera får PocketPC:n sitta kvar i bilen eftersom jag nu lyckats motivera ett köp av en Garmin 60CS. :twisted:

Jag har inte hittat så många cacher än men jag jobbar på det. Jag har liksom inte riktigt så brottom eller så mycket energi som vissa andra verkar ha... :wink:
Senast redigerad av 1 FreddyKarma, redigerad totalt 0 gånger.
knapis
Ny i forumet

Inlägg av knapis » sön aug 08, 2004 18:07

Hej på er alla. Tänkte att det kunde vara läge att ge sig tillkänna här och tala om vem man är.

knapis - det är den kvinnliga halvan av Scumberg & knapis som börjat härja runt, än så länge främst i de värmländska skogarna. 7 cachar är vi uppe i i dags dato, planerar att fira "10 cache jubileum" nu till veckan.

För det mesta har vi vår treåriga dotter med oss när vi är ute vilket gör att vi än så länge koncentrerat oss på enkla ställen. Men vi har verkligen blivit bitna av "the geocaching-bug" så vi kommer garanterat att fortsätta med detta. :D
Användarvisningsbild
buda
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av buda » mån aug 09, 2004 21:51

Hmmmm. Ser att jag missat denna tråd :)

Buda är en 29-årig man från söder om Götelaborg som tidigare hade planer på en karriär som elitorienterare och superakademiker. Skador avbröt det ena och livslust det andra så just för tillfället är jag egen företagare inom den förgörande och undersköna branschen "Hotell och rest." där jag tagit sikte på att REST är engelska såklart. Jag gifter mig snart med min Kite (Buda & Kite) som är något äldre än jag men lika ung i sinnet :) Det är jag som sköter loggningar och annat datortrixande då jag är den som anser att 8h nättid per dag är normalt. Vi började med geocaching i mars 2001 och vårt allra första gemensamma inköp var således en GPS. Förövrigt något att tänka på vid kommande äktenskapsförord ;)

Vi cachar allt som oftast när vi har behov av att komma ut i skogen och känna lugnet. Eller för att få uppleva nya spännande platser man aldrig kommit till annars.

Vi har just börjat träna vår 3 månaders valp (Akita) KIRA till att bli en baddare på caching. Snart dags för hennes egna inlogg kanske ;)

Vi har spridit ett 50-tal burkar av olika modell runt om i världen och besökt ett antal cacher vid det här laget.
>> Two steps forward, got the coordinates for the one step back... <<
Skriv svar