Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 2008?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 2008?

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 1:17

Tar upp den gamla tråden från i fjol:

http://www.geocaching.se/forum/viewtopic.php?t=4603

Tja hur gick det egentligen?

Skattletaren:
Mål:fördubbla 156 founds, närvara vid event.
Utfall: 506 founds totalt, 6 nya event (tja, ganska nära eftersom jag utmanades att ta över 200 innan 2007 var slut)

Linus 84:
Mål: fördubbla antalet tagna
Utfall: fyra tagna under 2008 (hrm?, en aning låg siffra...)

Geotectives:
Mål: Nå 1000 (från 478)
Utfall: uppe i 1425 (ändrat sig till 1000 under året?)

Rocketcheese:
Mål: några... samt ett o annat event
Utfall: två cachar o fem event

Pengi:
Mål: Inget, mer än att ha kul....
Utfall: 51 tagna

Odur:
Mål: Nå 300 (50/år)
Utfall: 313 för dagen. (väldigt exakt förutsägelse!)

Basement:
Mål: 100 tagna (tog 102 2007)
Utfall: idag 410 founds (felberäkning där? ;)

Kärrhöken:
Mål: Fortsätta cacha
Utfall: 226 founds, varav 82 2008

Rand_althor:
Mål: Över 1000 med barnvagnens hjälp(?)
Utfall: idag 887 founds (insett att livet som småbarnsförälder är slitsamt?)

Mikr:
Mål: 100 founds, 5 utlagda
Utfall: 1245 founds, varav 1045 i år, 12 utlagda. (största felbedömningen av alla! Med totalt 200 founds mellan 2003 o 2007 så har du gjort en hygglig spurt.... Eller DNF:ade du en nolla i ditt inlägg?)

Flanker2700
Mål: 200 founds under året
Utfall: 320 founds under 2008

Hilfer och flou:
Mål: Lägga ut fler lådor och besöka platser där cacherna ligger tätare
Utfall: 24 utlagda, 1443 founds i år! (jo, det har verkligen gått undan i år!)

stenll:
Mål: en per dag under året i snitt
Utfall: hittills 239 i år (men, året är ju inte slut!)

jasy:
Mål: Ett land till i statistiken
Utfall: inte än.... men, några dagar kvar på året....

Team-abbe:
Mål: Förhoppning om 200 tagna 2008
Utfall: 462 tagna i år (hrm?, roligare än förväntat?)

(med reservation för felräkning på respektive konto)
Senast redigerad av 3 skattletaren, redigerad totalt 0 gång.
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 1:19

Nu börjar det bli dags att avge löftena inför 2009!

Var inte blygsamma ;) Piskan kommer ju inte fram förrän räkenskapens dag närmar sig i slutet av året :twisted:

Kom igen nu allihop!
Användarvisningsbild
Hudik-Lars
Geocachare

Inlägg av Hudik-Lars » mån dec 29, 2008 1:33

Då jag har började med geocaching i år så har jag inte tidigare haft några löften, jag brukar inte ge några nyårslöften heller.

Men jag ska försöka lägga ut lite fler cacher i min hemstad i alla fall.

Fast det skulle underlätta om jag hade en bil som fungerade, någon som har någon över att skänka bort kanske :wink:
Garmin Nüvi 200 och Dakota 20
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » mån dec 29, 2008 1:33

Mitt mål är att fortsätta med geocaching, ha det trevligt när jag cachar och få fina upplevelser också 2009!

Bland annat genom att arrangera ett fantastisk bra CITO-evenemang i Göteborg, i april, tillsammans med min bror, för femte och sista gången (åtskilliga bra sponsorer är redan klara!)
Och naturligtvis att deltaga i FAD 2009.

Det är ju också ett par mål!

När det gäller mitt "övriga" liv finns det många målsättningar, men de hör inte hemma här!
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » mån dec 29, 2008 1:36

Okej då, jag får väl vara med i år. Är inget större fan av nyårslöften, men here goes:

Ett tämligen blygsamt mål: nå 1000 funna cacher. Med 643 till dags dato (417 under 2008) bör det vara högst möjligt.

När det gäller utplacering av nya siktar jag på att fördubbla antalet egna och höja kvaliteten på genomsnittscachen i västsverige.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
basement
Geocachare
Efternamn: Olevik
Förnamn: Jens

Re: Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 20

Inlägg av basement » mån dec 29, 2008 1:38

skattletaren skrev: Basement:
Mål: 100 tagna (tog 102 2007)
Utfall: idag 410 founds (felberäkning där? ;)
Uuups. Blev några till av bara farten. Skrev i nån tråd när jag började cacha att det var smått beroendeframkallande - nu är man fast på allvar :twisted:

Hmmm, nytt mål för 2009 får vara att delta i minst ett event - allra helst FAD 2009!
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » mån dec 29, 2008 3:23

Målet för 2008 fanns eg nte mer än att ha kul :D
Att det sedan blev en hel del utmaning i det blev bara extra kul så målet för 2009 får väl bli en variant på det.. om det gick att hitta mer än 85 gömmor på 7timmar på natten (av 125 på ett dygn) ,då måste ju utmaningen för 2009 att försöka slå det men kanske inte som dygn utan som 12 eller 8 timmars jakt :)
Användarvisningsbild
The Tor
Geocachare

Inlägg av The Tor » mån dec 29, 2008 11:28

Jag började i augusti och mitt mål blev snabbt att ta 100 cacher innan årets slut. Nu har jag 7 kvar...

2009 hoppas jag (förutom det uppenbara att ha kul) att jag håller samma tempo som 2008 - alltså att jag tar 250 cacher. En om dom måste vara en Multi för det har jag inte lyckats ta någon.

Just det! En FTF vill jag också lyckas med.
Senast redigerad av 1 The Tor, redigerad totalt 0 gånger.
MildasVänner
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Lundström
Förnamn: Lars

Inlägg av MildasVänner » mån dec 29, 2008 12:15

I absoluta tal känns det lite galet att sätta upp något mål men med handen på hjärtat skulle det kännas märkligt tror jag om vi inte kom upp i 2000 under nästa år. Det har blivit fler cachar i år än under förra året men eftersom vi "betat" av en god del av närområdet nu ("bara" drygt 400 cacher kvar inom en sexmilsradie, vet att vi är lyckligt lottade när det gäller urval i Stockholmsområdet) så blir det nog ändå färre nästa år. Det är klart att fira tresiffrigt i FTF:er skulle ju vara lite skoj också (10 kvar), även om det blivit ack så svårt nu förtiden, en privathelikopter skulle inte vara fel.

Annars är målet att fortsätta komma ut i skog och i städer för fantastiska upplevelser och nya kunskaper. Att fortsätta klura hemmavid på mystiska cacher. Att fortsätta njuta av denna roliga hobby. Att fortsätta få nya bekantskaper och att försöka locka in lite fler i den här galna gemenskapen är väl några av löftena som inte är lika mätbara men som alla smäller högre.

Jo en sak till har vi som mål i år också; FAD2009! (och helst något mer event)

Ser fram emot nästa år!
Bild
Användarvisningsbild
mikr
Geocachare

Re: Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 20

Inlägg av mikr » mån dec 29, 2008 12:35

skattletaren skrev:Tar upp den gamla tråden från i fjol:

Mikr:
Mål: 100 founds, 5 utlagda
Utfall: 1245 founds, varav 1045 i år, 12 utlagda. (största felbedömningen av alla! Med totalt 200 founds mellan 2003 o 2007 så har du gjort en hygglig spurt.... Eller DNF:ade du en nolla i ditt inlägg?)
DNF:ade en nolla? Du menar DNT, som i Did Not Type?
Njae, känner mig felciterad, lovade att försöka ta MINST 100, o det tycker jag att jag har gjort, man ska inte lova mera än man kan hålla...

Stora målet var ju annars att lägga ut 5 egna.

Så, kanske jag ska hoppa över eftermiddagspromenaden, o vänta nån dag med att regga nästa burk, så att det hinner bli nytt år?

Dan innan nyårsafton hade jag en av mina värsta cachingturer nånsin, började med fem DNF, den 6e hittade jag, men den låg tydligen i en hundtoalett, gissa hur jag stank efter den....

På nyåret skapades Team Geocaching Skåne, där jag var med från början, o det har varit många roliga turer. Tänk att pulverkaffe, utan mjölk, kan smaka så gott, bara för att det är värmt på Trangia ute i skogen!!!

2009, tror inte det kommer att bli lika många founds, men jag vågar inte säga siffror här... Men minst 5 nya utlagda vågar jag mig på att lova.
Användarvisningsbild
GeoTectives
Geocachare
Efternamn: Lindström
Förnamn: Mats
Kontakt:

Inlägg av GeoTectives » mån dec 29, 2008 13:08

skattletaren skrev: Geotectives:
Mål: Nå 1000 (från 478)
Utfall: uppe i 1425 (ändrat sig till 1000 under året?)
Nej, det gick av bara farten. Vi drar till Uppsala över nyår och kanske knäpper 1.500 ribban. Nu blev ju Suss inlagd på sjukan i höstas, men är 80% återställd, så 1,000 nya 2009 + att vi kanske passerar 100 utlagda, vem vet? :D

Sedan har vi det stora eventet i slutet på maj också att rodda i.... :wink:
Hardware: Garmin Montana 650t, Garmin Nüvi 3790t, iPhone 5s, MacBook Pro, iPad Air
Vehicle: Audi Q5

http://www.nordicxtreme.com

Bild
Användarvisningsbild
pebaume
Geocachare
Efternamn: Bay
Förnamn: Per
Kontakt:

Inlägg av pebaume » mån dec 29, 2008 13:11

Hade ett mål att uppnå 100 Cachare före 31/12 2008.
Och det fixade jag den 26/12 :D

För 2009 har jag satt ett mål på snitt en cache om dagen = 365 för 2009.
Samt att lägga ut i snitt en cache per månad. 12 st för 2009.

Tror det är ett ganska realistiskt mål. Så vår vi se vad det blir i slutet av nästa år. :roll:
Bild
Användarvisningsbild
geomasse
Geocachare

Inlägg av geomasse » mån dec 29, 2008 13:46

Hmm det börjar bli väldigt tomt hemmavid så 500 nästa år... 8)
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 13:57

Själv har jag funderat fram och tillbaks många gånger......

Men, målet får nog bli att nå 1000 innan 2009 är slut. Det gör att jag måste ta 494 till..... Tufft med tanke på att jag fått helt ändrade förhållanden, men känslan och behovet av att komma ut i naturen och koppla av litegrann får nog överväga allt annat som är tokigt.

På eventsidan... FAD2009 är ett måste (busungarna tjatar redan om det!) Kanske anordna ett eget oxo. Definitivt åka på ett antal andra.

Sen... bygga om shopen så den blir mer lättarbetad och att svarstiderna inte blir så långa. Det lovar jag att försöka fixa.

// Pia
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » mån dec 29, 2008 14:17

Jag kan inte hjälpa att jag gör vissa reflektioner över inläggen i ämnet, både i år och förra året, och jag antydde det redan i mitt förra inlägg.

Borde inte målet med geocaching under 2009 vara att njuta av vår fantastiska fritidsaktivitet. Den som ger oss så många fina upplevelser och nya kunskaper, varav de flesta vi aldrig någonsin hade fått ta till oss, om vi inte ägnat oss åt geocaching.

I många inlägg i ämnet låter det som man bedriver någon viss sorts "näringsverksamhet", med en budget och ett budgetmål som måste uppfyllas. När "budgetåret" sedan är slut sker räfst och rättarting och resultatet i förhållande till budget skall nogsamt granskas!

Själv har jag inte en enda gång "jagat" mot några mål. Ett konkret exempel på att jag inte "jagar", är när jag närmade mig 500 cacher, för många en av många "milstolpar".

Jag hade den 23 februari tagit 492 och det "fattades" åtta stycken till 500 och det dröjde till en jättefin utflykt till Varberg den 6 april innan jag tog nr 500. Inte en cache mellan den 23 februari och 6 april (44 dagar), för det helt enkelt inte blev någon caching då, men jag hade "lätt" kunnat "klämma" åtta cacher i mitt närområde, men varför det?

Gå ut och njut av de upplevelser dina vänner i geocachinggemenskapen bjuder dig på och cacha för din egen skull, inte för någon annans!

Jag skiter fullständigt i vad du har för "budget, 10, 100 eller 1 000, men glöm inte njuta! Sätt dig ner och njut av platsen och historiens vingslag (eller vad det nu är cacheägaren vill visa dig) istället för att hetsa vidare, för att uppfylla din "budget"!

Ha ett riktig Gott Nytt Geocachingår!

önskar dig Gavia och hans Smashing GeoCaching Dogs
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Skriv svar