Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 2008?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
mikr
Geocachare

Inlägg av mikr » mån dec 29, 2008 14:47

Gavia, med den inställningen förstår jag inte vad du hade på FAD att göra?

Det kan väl finnas plats för olika saker?
Visst, det är kul att besöka intressanta platser, sätta sig ner o njuta, javisst, det görs det med.

Men att springa runt ett gäng är oxå kul.
Nattcaching är kul, trots att man inte ser nåt.

Var lite öppen för att vi har lite olika inställningar till livet!

Mikael
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 14:57

Gavia skrev: Gå ut och njut av de upplevelser dina vänner i geocachinggemenskapen bjuder dig på och cacha för din egen skull, inte för någon annans!

Jag skiter fullständigt i vad du har för "budget, 10, 100 eller 1 000, men glöm inte njuta! Sätt dig ner och njut av platsen och historiens vingslag (eller vad det nu är cacheägaren vill visa dig) istället för att hetsa vidare, för att uppfylla din "budget"!
*smile* Med all respekt.... så tror jag inte att någon av de som skrivit i tråden kommer att kämpa på enbart för att uppfylla vad de skrivit här! De flesta ser det säkert som jag själv gör..... alltså en tanke och vision över vad nästa år ska ge i geocachingsammanhang. Inte mer och inte mindre. Slappna av och se det som en kul grej, vilket det faktiskt blir när man summerar i efterhand. Lite lättsam läsning om vad året gett oss alla!

Gott nytt cachingår på er alla!

// Pia
Användarvisningsbild
pebaume
Geocachare
Efternamn: Bay
Förnamn: Per
Kontakt:

Inlägg av pebaume » mån dec 29, 2008 16:21

Självklart, caching är en upplevelse 8).
Sedan är det ju ganska statistik fixerat... :lol: Och det är lätt att sätta ett siffermål. Bakom mina siffror ligger det en hel del spännande cacher jag sparat till sommaren. Men närmast ligger en resa till Paris i februari (Konferens i jobbet). Om det sedan blir en eller tio cachar är inte lika intressant, utan det intressanta blir att se Paris :P.

För min del handlar målet nog mer om att begränsa mig, annars skulle jag nog vara ute dygnet runt...
Senast redigerad av 1 pebaume, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Anden81
Geocachare
Efternamn: Andskär
Förnamn: Mathias

Inlägg av Anden81 » mån dec 29, 2008 16:36

Många intressanta inlägg.
Började med Geocaching i Juni för att komma ut lite mer. Farsan har hållit på i några år så var genom honom jag började.
Tar nog min 200:e på nyårsafton eller nyårsdagen.
Har inte tänkt på målsättningar tidigare men lågt satt 200st nästa år, mer realistiskt 365st.
Skulle vara kul att vara med på FAD 2009 oxå.

Men det jag ser fram emot mest med nästa år är en ev resa till Island för att ta så många vi hinner med där, av dom 115st som finns, på en vecka.

Gott nytt år och må cachinglyckan le mot er.
Användarvisningsbild
Tenorhorn
Geocachare

Inlägg av Tenorhorn » mån dec 29, 2008 17:01

Om jag nu ska drista mig att sätta ett mål för 2009 så säger jag 600. Idag tog jag min 351:a (varav cirka 305 tagna i år). I vår kommer jag tillbringa mycket tid i Halmstad och Skövde - nya cachingtrakter men ej nya trakter - så då kommer det "springa" iväg ordentligt i antalet finds under mina cachelöparturer.

Gott nytt år.
/Tenorhorn
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » mån dec 29, 2008 17:11

mikr skrev:Gavia, med den inställningen förstår jag inte vad du hade på FAD att göra? ...l
Du får jättegärna förklara för mig hur du menar, här eller i ett e-brev till mig.

Jag kan nämligen inte se någon som helst motsättning mellan det jag skrev och mitt intresse av att deltaga i FAD, tvärtom!
Gavia skrev:Borde inte målet med geocaching under 2009 vara att njuta av vår fantastiska fritidsaktivitet. Den som ger oss så många fina upplevelser och nya kunskaper, varav de flesta vi aldrig någonsin hade fått ta till oss, om vi inte ägnat oss åt geocaching.
Gavia skrev:Gå ut och njut av de upplevelser dina vänner i geocachinggemenskapen bjuder dig på och cacha för din egen skull, inte för någon annans!
Jag hade exempelvis aldrig fått uppleva något så häftigt som att runt 400 personer springer omkring i Borås natur- och stadsmiljö och letar kontrollklämmor, om jag inte ägnat mig åt geocaching. Jag tycker FAD är bland det häftigaste jag kan uppleva, helt i nivå med de bästa enskilda cacherna som jag besökt!

Jag vill påstå att jag är mycket öppen för att folk skall få cacha på olika sätt, sitt sätt, men jag tycker också det läggs ner en massa onödig energi på sådant som för mig känns oerhörd meningslöst, som statistisk, "cachebudget" ("mål 2009"), och ältande fram och tillbaka om hur man "jagar" ditten och datten.

Det är mycket mer givande och spännande när folk berättar om sina fantastiska upplevelser man haft, tack vare den fantastiska geocachingen!
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Landstedt
Geocachare
Efternamn: j
Förnamn: l

Inlägg av Landstedt » mån dec 29, 2008 17:17

Trots att ni alla är överens så skall ni ändå tetas. Ni e för jävla roliga. :lol: :lol:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 17:25

Gavia skrev:Jag vill påstå att jag är mycket öppen för att folk skall få cacha på olika sätt, sitt sätt, men jag tycker också det läggs ner en massa onödig energi på sådant som för mig känns oerhörd meningslöst, som statistisk, "cachebudget" ("mål 2009"), och ältande fram och tillbaka om hur man "jagar" ditten och datten.

Det är mycket mer givande och spännande när folk berättar om sina fantastiska upplevelser man haft, tack vare den fantastiska geocachingen!
Snälla, rara, goa du! Droppa det.... Visst tycker du att detta är meningslöst! Det har vi hört flera gånger nu, men vi är många andra som uppskattar det positiva i att ha en vision för hur cachandet ska bli under kommande år. Kan vi inte få göra det och istället glädjas åt att vi alla är olika och har olika sätt och mål med geocachingen?
Huvudsaken är ju att vi alla uppskattar hobbyn oavsett vad som driver oss att utöva den! Vissa älskar att komma ut och sitta och koppla av i naturen medan andra ser det som en sporre att jaga runt efter statistik och rekord. Det är ju det som är den underbara grejen med geocaching! Det har något att ge för de flesta smakinriktningar! Själv är jag en "söndagscachare" som vill ha lätta och smidiga cacher, medan andra vill ha strapatser och äventyr. Varken det ena eller det andra är fel, liksom skillnaden mellan statistikjägare och upplevelsejägare.

Nu skakar vi tass och avslutar diskussionen med en försenad julekram tillägnad alla cachingvänner? :wink:

// Pia
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån dec 29, 2008 17:30

cachareJ skrev:Trots att ni alla är överens så skall ni ändå tetas. Ni e för jävla roliga. :lol: :lol:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!
... och ditt nyårslöfte blir att fixa ett "tredje gången gillt" på julaftonscachen? :wink: :roll:
Landstedt
Geocachare
Efternamn: j
Förnamn: l

Inlägg av Landstedt » mån dec 29, 2008 17:39

skattletaren skrev:
cachareJ skrev:Trots att ni alla är överens så skall ni ändå tetas. Ni e för jävla roliga. :lol: :lol:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!
... och ditt nyårslöfte blir att fixa ett "tredje gången gillt" på julaftonscachen? :wink: :roll:
Lika säkert som Kalle Anka på TV på Julafton. Alltid lika kul att se trötta Göteborgare komma efter. :wink:

Nästa år kommer inte ens Boråsarna före. Det är ett som är säkert.
Användarvisningsbild
GeoTectives
Geocachare
Efternamn: Lindström
Förnamn: Mats
Kontakt:

Inlägg av GeoTectives » mån dec 29, 2008 18:31

cachareJ skrev:
skattletaren skrev:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!
Lika säkert som Kalle Anka på TV på Julafton. Alltid lika kul att se trötta Göteborgare komma efter. :wink:

Akta er...Örebroarna kommer starkt 2009... vänta bara .... :wink:
Hardware: Garmin Montana 650t, Garmin Nüvi 3790t, iPhone 5s, MacBook Pro, iPad Air
Vehicle: Audi Q5

http://www.nordicxtreme.com

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » mån dec 29, 2008 19:21

geomasse skrev:Hmm det börjar bli väldigt tomt hemmavid så 500 nästa år... 8)
kommer ett antal nya på eventet som du kan ta när du är hemma igen.
sikta själv på 1100 gömmor nästa år har nu 708 st.
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » mån dec 29, 2008 19:25

cachareJ skrev:
skattletaren skrev:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!

Ja dåf år la jag hänga på nästa år så jag kan mota boråsarna
Användarvisningsbild
niebustgaard
Geocachare

Inlägg av niebustgaard » mån dec 29, 2008 20:59

Jag har förstått efter att läst dessa inlägg att vi här i Stockholmstrakten har tur.
Jag har snart hittat 800 och fortfarande har jag nästan 1000 kvar inom 5 mils omkrets från mitt hem.
Däremot är dom närmsta, inom ca 1-2,5 mil nästan bara mysterys eller 5-terrängare så mitt nyårslöfte är att bli bättre på att lösa mysterys då min kropp och mitt mod har lite svårt för 5-terrängare, om inte femman betyder att man behöver en båt för att nå den, då kanske jag vågar mig på den (om jag kan få tag på en båt).

Gott slut på er alla.

Nie
Användarvisningsbild
Paan
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Paakkonen
Förnamn: Anders

Inlägg av Paan » mån dec 29, 2008 21:24

cachareJ skrev:
skattletaren skrev:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!

Två år i rad - det börjar bli en vana :wink:
Vi lovar att spara lite glögg till dig nästa år också... :lol: :lol: :lol:
Skriv svar