Geocaching-nyårslöften? Målsättning för 2009? Hur var 2008?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tor jan 01, 2009 0:04

OlofL skrev:
A.Nehlin skrev:...Men jag måste säga att du sviker dina ideal om du lägger ut en multi Olof, det hade jag inte trott om dej!
Jag funderar på att kanske göra en 1-stegsmulti?
Man kan ju lägga ut en multi på samma ställe, det har jag gjort. Jag la den i ytterväggen på ett p-hus. Det fanns flera våningar och på två av våningarna fick man nya koordinater till nästa steg (men det var samma koordinater som dit man hade gått). Man fick springa våning upp och ner och leta tills man hittade rätt burk som berättade om slutkoordinaterna. :D :D Hade man tur så sprang man på rätt burk direkt. ;)
Användarvisningsbild
A.Nehlin
Geocachare

Inlägg av A.Nehlin » tor jan 01, 2009 0:17

hedberg skrev:
OlofL skrev:
A.Nehlin skrev:...Men jag måste säga att du sviker dina ideal om du lägger ut en multi Olof, det hade jag inte trott om dej!
Jag funderar på att kanske göra en 1-stegsmulti?
Man kan ju lägga ut en multi på samma ställe, det har jag gjort. Jag la den i ytterväggen på ett p-hus. Det fanns flera våningar och på två av våningarna fick man nya koordinater till nästa steg (men det var samma koordinater som dit man hade gått). Man fick springa våning upp och ner och leta tills man hittade rätt burk som berättade om slutkoordinaterna. :D :D Hade man tur så sprang man på rätt burk direkt. ;)
Den va fin den! :lol:
Finns den kvar?
"Hauí that skanunga ærliki mææn, toco vithar oræt aldrigh æn."

BildBild
Användarvisningsbild
L L L
Geocachare
Efternamn: Lars-L
Förnamn: Larsson

Inlägg av L L L » tor jan 01, 2009 0:18

OlofL skrev:
A.Nehlin skrev:Ja då lovar jag att jag ska lägga ut 10 st nya cacher, men jag sätter som mål att lägga ut 15...
Bra att veta, mitt mål är nämligen att äga fler cacher än du vid slutet av 2009 :twisted:. Sedan har jag blivit ikonjägare så kanske att jag måste lägga ut en multi :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: (ser ingen annan väg för att få den ikonen i högra spalten)
Leta reda på ett riktig lerigt utlopp för dagvatten som är stort nog att krypa in i. lägg en nano långt in, sätt koordinaterna vid ingången och du har skapat en OFFSET caché som klassas som multi. Kan nog lova att du får många goda skratt av att läsa loggarna på den cachén...........

(Ja jag vet det finns nog en sån redan tror det var Bo & E som FtFade den)

Har inga specella mål för 2009 mer än en bättre cach-mobil och att lederna håller ihop så att man kan jaga lite burkar också.
Hade även varit roligt att jaga burk någonstans i Europa

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
CaseLogic
Geocachare

Snart nytt år....15 minuter kvar!

Inlägg av CaseLogic » tor jan 01, 2009 0:51

För min del får jag sammanfatta 2008 som ett kanonroligt år (började 23/12 2007) så nu har jag hållit på i 1 år. Höjdartillfällen har varit cykelcaching i Stockholm (delvis med OlofL), dagarna i Köpenhamn, Supercachingen med JONASA (140 mil, 40 timmar 92 funna) samt när vi anordnade eventet LappStockholm -08.

Kommande år så blir det nog inte fler funna då norrland inte är nerlusat med offuna cacher men jag lovar att jag ska jobba på att få igång fler cachare i Lycksele i alla fall. Ett par event hade jag väl tänkt mig till samtidigt så känns suget att arrangera ytterligare ett till event i Lycksele.
Garmin 276c, Garmin Oregon 300, VW Sharan -02, ArcticCat TT660 -06, NikonD40x
Skriv svar