Vart köper man?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Re: Vart köper man?

Inlägg av skattletaren » fre dec 18, 2009 0:02

Missade du dessa rubriker, eller inget som passade?

Burkar:
http://geoshop.cc/index.php?cPath=21

Färdiga cacher:
http://geoshop.cc/index.php?cPath=21_40

// Pia

Nanos som är i lager för tillfället är mkt små (svarta, men kan målas). 30kr/st alt. 100kr/4st.
Bild
Användarvisningsbild
L L L
Geocachare
Efternamn: Lars-L
Förnamn: Larsson

Inlägg av L L L » fre dec 18, 2009 0:34

wickz skrev:Lock and lockburkar fanns rätt bra på CO som jag köpt in smat att jag passade på att köpa lite magneter därifrån, men klart dyrare än på dealextreme. Värt att tänka på till nästa gång.
Filmburkar måste jag svänga förbi en fotobutik om *påminner sig*

Hur får jag bäst fast magneterna? Lim fungerade hyfsat men jag litar inte på det (snabblim funkade... inte de andra jag testade). Tejp med? (bara så fult...)

Vad kostar en nano om det är rimligt resp bra pris?

Geocachen.se hade en del kul, blri nog därifrån jag köper nanaos iaf. På geochop hittar jag ingenting bra alls, är det jag som är blind? Vill ha silverfärgade resp svarta nanos (och helst så små som det går typ..)

Mina egna projekt går sådär halvsegt... jag skulle behöva bra lock till mina kreationer, relativt små kanske 3x1 cm eller något sådant, men egentligen så man själv kan skära till dem då formerna varierar rätt mycket. Kanske går att ordna i värsta fall så de blir rätt symmetriska. Har ni några förslag på vad man kan använda?

Cachingbehållare har jag inte så ont om i större storlekar, men däremot mindre. Filmburkar fungerar ju alltid för halvsmå caches, men några bra ider på dosor för mindre burkar? Köpa nanos blir det ju med, men vore bekvämt att hitta billigare och roligare saker med.

Jag skulle vilja ha något lcok som täpper till ett avlångt och rätt smalt metallrör, vad rekommenderas då?

Finns det några magneter som är tunna och smala (just för mina rör...) som är att rekommenderas?
Skulle även behöva tunna (extremt tunna.. helst som färg typ...) för några catches som jag planerar... Finns det något användbart eller andra ideér på sätt att fästa (helst på trä eller just elskåp)?
Först: Undvik vattenrör med gängade pluggar, de ser ut som rörbomber!
Är det tunnväggiga rör runt tio -femton mm så finns det fötter till rörmöbler som passar på ställen som IMAB tex.

Vad gäller riktigt små burkar köpte jag ett gäng namnkapslar till husdjur som är fem x tio mm...... :)

Vad gäller träväggar elskåp etc så är det Edgars lag som är bäst.
(Det försnillade brevet)
Fullt synligt men ingen tror att det är det man letar efter #-o

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Bild
wickz
Ny i forumet

Inlägg av wickz » fre dec 18, 2009 1:59

L L L skrev:
wickz skrev:Lock and lockburkar fanns rätt bra på CO som jag köpt in smat att jag passade på att köpa lite magneter därifrån, men klart dyrare än på dealextreme. Värt att tänka på till nästa gång.
Filmburkar måste jag svänga förbi en fotobutik om *påminner sig*

Hur får jag bäst fast magneterna? Lim fungerade hyfsat men jag litar inte på det (snabblim funkade... inte de andra jag testade). Tejp med? (bara så fult...)

Vad kostar en nano om det är rimligt resp bra pris?

Geocachen.se hade en del kul, blri nog därifrån jag köper nanaos iaf. På geochop hittar jag ingenting bra alls, är det jag som är blind? Vill ha silverfärgade resp svarta nanos (och helst så små som det går typ..)

Mina egna projekt går sådär halvsegt... jag skulle behöva bra lock till mina kreationer, relativt små kanske 3x1 cm eller något sådant, men egentligen så man själv kan skära till dem då formerna varierar rätt mycket. Kanske går att ordna i värsta fall så de blir rätt symmetriska. Har ni några förslag på vad man kan använda?

Cachingbehållare har jag inte så ont om i större storlekar, men däremot mindre. Filmburkar fungerar ju alltid för halvsmå caches, men några bra ider på dosor för mindre burkar? Köpa nanos blir det ju med, men vore bekvämt att hitta billigare och roligare saker med.

Jag skulle vilja ha något lcok som täpper till ett avlångt och rätt smalt metallrör, vad rekommenderas då?

Finns det några magneter som är tunna och smala (just för mina rör...) som är att rekommenderas?
Skulle även behöva tunna (extremt tunna.. helst som färg typ...) för några catches som jag planerar... Finns det något användbart eller andra ideér på sätt att fästa (helst på trä eller just elskåp)?
Först: Undvik vattenrör med gängade pluggar, de ser ut som rörbomber!
Är det tunnväggiga rör runt tio -femton mm så finns det fötter till rörmöbler som passar på ställen som IMAB tex.

Vad gäller riktigt små burkar köpte jag ett gäng namnkapslar till husdjur som är fem x tio mm...... :)

Vad gäller träväggar elskåp etc så är det Edgars lag som är bäst.
(Det försnillade brevet)
Fullt synligt men ingen tror att det är det man letar efter #-o

Har inte hört talas om Det försnillade brevet innan men visst är det något som matchar det du skrev i övrigt :roll:

Håller de möbel fötterna tätt? De rören kommer sitta ute i vind och väder... såklart.
Jag tror att jag hade tänkt smalare rör egentligen, inte helt kollat upp vad som finns men räknar med att det inte ska vara några problem...

Smart ide med kapslarna, det var något sådant jag var ute efter :D

skattletaren: Det var sista jag missade, tyckte jag kollade (vet att de hade förut) men missade helt enkelt.
Svejs
Geocachare
Efternamn: Östgaard
Förnamn: Hans

Inlägg av Svejs » fre dec 18, 2009 9:55

Är burken rund och hyggligt liten (provrör, filmburkar) så brukar jag fästa med krympslang (över hela burken) så magneten hamnar på sidan.
Annars är det väl att skruva fast magneten (som då skall ha hål :wink: ) som gäller och ha bricka på baksidan innan mutter... Jag har tänkt på att ev göra mindre cacher med hjälp av bläckpenna (med större diameter) och smältlim (limpistol). Ta ut innanmätet och täta båda ändar. Du har automatisk en gängad öppning på mitten Här funkar ju krympslangen över också...
Problemet med krymplsang är ju att man måste ha tillgång till varmluftspistol... Och har man inte nytta av det till något annat så blir det en onödigt stor investering. Man måste också dra till med en stark magnet...
Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
Användarvisningsbild
L L L
Geocachare
Efternamn: Lars-L
Förnamn: Larsson

Inlägg av L L L » fre dec 18, 2009 10:21

Jodå möbelfötterna håller tätt, problemet är att få bort dom!
Sedan har du blindpluggar för oanvända hål i köksskåp är en sådär 8 mm man kan trycka i änden på röret och låsa/täta med krympslang
Ett alternativ är rawl gummi expander, finns från fyra millimeter och uppåt.........
Byter man skruven mot en krok får man en upphängning också :wink:

Edgar style gömmor kan få en del att bli rätt förtretade, det märks på loggarna!
Lite inspiration kan man få här!

Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » fre dec 18, 2009 18:56

Svejs skrev:Problemet med krymplsang är ju att man måste ha tillgång till varmluftspistol... Och har man inte nytta av det till något annat så blir det en onödigt stor investering. Man måste också dra till med en stark magnet...
Krympslangen kan man krympa med tändare/ljus med lite finess :twisted: En del krympslang, som denna t.ex: http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,296090000 kan man krympa i hett vatten då dess krymptemperatur ligger på 80 grader. Risken är förstås att burkens plast blir för mjuk och deformeras.

Kanske går det tom. med en del hårtorkar?
Bild
emengo
Geocachare
Efternamn: M
Förnamn: Emeile

Inlägg av emengo » sön jan 31, 2010 2:53

Tänkte höra med er som lagt ut cacher som sitter med magnet. Hur starka magneter brukar ni använda? Har en cache redo för att läggas ut förutom att jag behöver någon magnet att fästa den med och tänkte beställa från http://www.emovendo.net/ men blev fundersam på vad jag skulle välja.
Vad brukar ni använda till small och regularburkar? vilken dragkraft? vilken form (discs, block eller något annat) föredrar ni?Nu är det en burk i storlek small som jag tänkt lägga ut, antar att man kan ta fler magneter om man har en burk i regularstorlek.
Emelie
Användarvisningsbild
exostor
Geocachare
Efternamn: Nordin
Förnamn: Rikard
Kontakt:

Inlägg av exostor » sön jan 31, 2010 8:56

emengo skrev:Tänkte höra med er som lagt ut cacher som sitter med magnet. Hur starka magneter brukar ni använda? Har en cache redo för att läggas ut förutom att jag behöver någon magnet att fästa den med och tänkte beställa från http://www.emovendo.net/ men blev fundersam på vad jag skulle välja.
Vad brukar ni använda till small och regularburkar? vilken dragkraft? vilken form (discs, block eller något annat) föredrar ni?Nu är det en burk i storlek small som jag tänkt lägga ut, antar att man kan ta fler magneter om man har en burk i regularstorlek.
Jag köper neodymmagneter hos CO:
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =145126429

Upptäckte samtidigt att de har "magnettejp". Låter intressant, måste undersökas.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =136789378
Moonmatte
Geocachare
Efternamn: Edström
Förnamn: Mattias

Inlägg av Moonmatte » ons nov 13, 2013 16:26

Var köper man Lock and Lock nu ? Claes Ohlsson verkar slutat med sina :roll: hur är Biltemas? Värdelösa? Cacha lugnt Moonmatte
Användarvisningsbild
Urzuz
Geocachare
Efternamn: Kirkhoff
Förnamn: Björn

Inlägg av Urzuz » ons nov 13, 2013 16:50

Biltemas funkar.
Bild

Bild
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tor nov 14, 2013 15:46

Hej!

Jag har en del Lock&Lock i lager..... En aning utsorterat just nu, men iaf 13 olika modeller på hyllan.....

http://geoshop.cc/index.php?cPath=21_55

//Pia
Bild
Skriv svar