En om dagen håller doktorn borta...

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng
Förnamn: Anders

En om dagen håller doktorn borta...

Inlägg av Löjan » tis jun 22, 2010 2:08

...ja, om man snackar om äpplen kanske, men en geocache om dagen vete 17.

Så här en stund efter att jag slapp loss (tog ingen under måndagsdygnet) känns det bara skönt, men minutrarna innan midnatt var det nästan ångest.

178 dagar i rad blev det till. Bra mycket jobbigare än jag trodde när jag började.

Så tyvärr team@, ingen logg härifrån på er challenge. :?
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom

Re: En om dagen håller doktorn borta...

Inlägg av team@ » tis jun 22, 2010 7:00

Nämen så tråkigt!

Vi som hade hoppats på att du skulle klara hela vägen. Vi har haft dig på ständig bevakning :-)
Men ett halvår är inte så illa pinkat heller! Du borde ligga tvåa i Sverige på det. Eller?

Hör av dig när du är i "stan" så kan vi bjuda på en tröstkanelbulle!

Det vore skoj att veta om det finns någon annan därute som har en snygg många-i-rad just nu. Pågående eller avslutad.
Vi skulle bli jätteglada om någon kunde logga vår challenge.

På tal om doktorn så tror jag definitivt att en cache om dagen håller doktorn borta. Regelbunden motion kan aldrig vara fel! (Även om inte alla burkar innebär så mycket motion...)
Bild
Användarvisningsbild
stejor
Geocachare
Efternamn: Jormelius
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av stejor » tis jun 22, 2010 11:22

team@ skrev:Det vore skoj att veta om det finns någon annan därute som har en snygg många-i-rad just nu. Pågående eller avslutad.
DenFete är en bit på väg
141, from 2010-02-01 to 2010-06-21 (Current streak)
/Stefan

Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » tis jun 22, 2010 11:29

stejor skrev:
team@ skrev:Det vore skoj att veta om det finns någon annan därute som har en snygg många-i-rad just nu. Pågående eller avslutad.
DenFete är en bit på väg
141, from 2010-02-01 to 2010-06-21 (Current streak)
Bra jobbat av DenFete
Vi håller tummarna för att han håller hela vägen!
Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » tis jun 22, 2010 12:23

Mjaje har passerat 250 dagar..
Bild
DenFete
Geocachare
Efternamn: Ohlsson
Förnamn: Peter

Inlägg av DenFete » tis jun 22, 2010 15:54

Jag tror inte att jag orkar hålla på längre nu. Jag har tänkt att ta nio dagar till så jag kommer upp i 150 och ny medalj :D Sen kommer jag ha semester och det blir lite svårare att komma iväg då. Nu kör jag nästan 10 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet och då finns det nästan alltid en skatt på vägen, men hemmavid så är det rätt tomt :roll:

Snyggt Löjan att du kom ur beroendet och jag önskar jag kunde göra det samma, bara en till!
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » tis jun 22, 2010 16:37

DenFete skrev: Snyggt Löjan att du kom ur beroendet och jag önskar jag kunde göra det samma, bara en till!
... och en till, och en till , och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en liten till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och en till, och ett par små till, och en till, och en till.....
Bild
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » tis jun 22, 2010 20:18

DenFete skrev:Jag tror inte att jag orkar hålla på längre nu. Jag har tänkt att ta nio dagar till så jag kommer upp i 150 och ny medalj :D Sen kommer jag ha semester och det blir lite svårare att komma iväg då. Nu kör jag nästan 10 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet och då finns det nästan alltid en skatt på vägen, men hemmavid så är det rätt tomt :roll:

Snyggt Löjan att du kom ur beroendet och jag önskar jag kunde göra det samma, bara en till!
Tyst nu! Jag är på dag 17 och vill inte höta sådant där ;-)
Bild
Bild
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng

Inlägg av Löjan » ons jun 30, 2010 11:18

Motorcycledude skrev:Tyst nu! Jag är på dag 17 och vill inte höta sådant där ;-)
Så där, nu har jag lite distans till "en om dagen" och kan vara lite objektiv :wink:.

Att ta en om dagen och hålla streaket är verkligen en utmaning. Jag skulle nog säga att i perioder är det riktigt riktigt jobbigt, men det är också kul att se för sig själv att man kan vara så dedikerad. Det är också kul med de olika delmålen som finns (tremånaderschallenge, badger på t ex 150 dagar och 250 dagar), ett halvår, challengecachen på ett år). Dessutom ger "en om dagen" en boost i statistiken på ett helt naturligt sätt om det är det man är ute efter. För mig gick det verkligen upp och ner - ibland ville jag bara spy på det och ibland kände jag mig jättenöjd med att streaket bara växte och växte i FindStatGen.

Att jag slutade berodde på att jag märkte att det oftare och oftare blev så att jag tog dagens cache sådär en kvart över elva på kvällen och att jag fick köra specifikt för att hämta den. Så länge jag var motiverad att ta en under dagen när jag ändå kom förbi cacher var det skoj, men när det blev till ett tvång orkade jag inte längre.

Hur många är det egentligen som håller på med "en om dagen"?
Användarvisningsbild
hasseper
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av hasseper » ons jun 30, 2010 11:35

Här har ni något att bräcka: 1001 dagar.

\h
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » ons jun 30, 2010 12:18

Löjan skrev:Hur många är det egentligen som håller på med "en om dagen"?
Jag och Ninjatummen höll på i drygt en månad, men redan vid två veckor kände jag att det blev till ett tvång och tjusningen med geocaching i sig försvann. Jag vill inte att sysselsättningen skall förlora sin charm och jag är rädd att så sker om jag försöker ta en om dagen under en längre period. Således nöjer jag mig med att ta en eller flera cacher när andan faller på. :)
Före detta geocachare.
DenFete
Geocachare

Inlägg av DenFete » ons jun 30, 2010 12:34

Jag håller som sagt på (jag har inte loggat gårdagens runda då det blev fler än en) men idag om jag nu tar en kommer det bli min 150 "minst en om dagen" Troligtvis kommer jag även ta en de två närmaste dagarna sedan kommer jag sluta. Precis som ni säger så tappar geocachingen sin charm med detta beteende, men det finns självklart också positiva saker såsom "bara en till" :wink:

När jag slutar kommer jag inte "tjuvhålla" på vissa gömmor utan bara rensa av när man är i närheten. På så sätt kommer antalet hålla i sig - Istället för ta en cache om dagen i sju dagar, så tar jag sju cacher på en dag.
DenFete
Geocachare

Inlägg av DenFete » ons jun 30, 2010 12:36

DenFete skrev: På så sätt kommer antalet hålla i sig - Istället för ta en cache om dagen i sju dagar, så tar jag sju cacher på en dag.
haha det där lät som en Challenge skatt det ju :lol:
FamiljenSjodin
Geocachare

Inlägg av FamiljenSjodin » ons jun 30, 2010 15:22

Vi höll ut i 53 dagar, sen hamnade jag på en cachefattig plats i 10 dagar och då tog det slut. Nu känns det skönt att det är över. Blev lite för många snabba utfärder till mindre intressanta gömmor bara för att hålla statistiken igång, så nu har vi återgått till det normala nöjescachandet.
tor_selden
Geocachare

Inlägg av tor_selden » ons jun 30, 2010 16:38

McB skrev:Jag och Ninjatummen höll på i drygt en månad, men redan vid två veckor kände jag att det blev till ett tvång och tjusningen med geocaching i sig försvann. Jag vill inte att sysselsättningen skall förlora sin charm och jag är rädd att så sker om jag försöker ta en om dagen under en längre period. Således nöjer jag mig med att ta en eller flera cacher när andan faller på. :)
Det låter oerhört sunt! =D>
Bild
Skriv svar