Problem med inlogg och tapatalk

I gästforumet kan du ställa frågor utan att vara registrerad på forumet.

In this forum, you can ask questions without being registered on the forum. It's also ok to use English here.
heter egentligen Rebecca.A
Problem med inlogg och tapatalk

Inlägg av heter egentligen Rebecca.A » tor maj 30, 2013 14:30

Hej!

Jag har stora problem med den här hemsidan. Varje gång jag försöker lägga ett nytt inlägg i forumet som inte är gästforumet skickas jag vidare till en sida om att geocaching.com vill ha access to geocaching.se. Jag klickar såklart "allow access" och försöker klicka in mig på "skapa ny tråd" i forumet. Men nej, då skickas jag tillbaks till samma sida. Oavsett hur många gånger jag gör det så händer det varje gång!

Sen har jag också tänkt använda tapatalk (jag har en Samsung galaxy SIII) för att komma åt forumet. Tycker appen i övrigt är mycket smidig. Jag försöker logga in via tapatalk med då står det bara "du har överskridit antalet tillåtna inloggningsförsök, verifiera inloggningen med hjälp av bilden nedan". Problemet är då - jag SER ingen bild i tapatalk!! Rensat alla data och tömt cachen på tapatalk flera gånger men det hjälper inte. Hur fasen ska jag komma runt detta?!

Jag håller på att bli galen på de här två problemen så jag hoppas någon har nåt bra tips...
MildasVänner
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Re: Sv: Problem med inlogg och tapatalk

Inlägg av MildasVänner » tor maj 30, 2013 16:54

Det där känner jag igen. Det är nån slags kontolåsning som de med access fixade åt mig när jag mejlade via kontaktformuläret.
Bild
Användarvisningsbild
skrattjakt
Föreningsmedlem

Re: Sv: Problem med inlogg och tapatalk

Inlägg av skrattjakt » tor maj 30, 2013 16:56

Jag hade ett liknande problem för ett tag sedan. Fick tipset att leta upp forumet på hemsidan utan att lika in. Då går det att återställa lösenordett. Sen gick det bra. Detta finns beskrivet i en annan tråd i forumet. Sök på "problem inloggning", så kanske du hittar.
Hoppas du kommer någonstans.
lond
Geocachare

Re: Problem med inlogg och tapatalk

Inlägg av lond » tis jun 04, 2013 10:00

När jag installerade den nya TapaTalk 4 så varnade den att API:n på forumet behöver uppdateras för att notifieringarna skall fungera igen.

Kanske dags för en versionskontroll av TapaTalks API?

/// Marcus
Ricke 59
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Re: Problem med inlogg och tapatalk

Inlägg av Ricke 59 » lör jul 20, 2013 10:55

Meddelande om utgånget API kommer fortfarande vid varje inloggning till forumet via Tapatalk.
Skriv svar