Cache troligen tillfälligt gömd under grenar, hur rapportera

I gästforumet kan du ställa frågor utan att vara registrerad på forumet.

In this forum, you can ask questions without being registered on the forum. It's also ok to use English here.
stina_m

Cache troligen tillfälligt gömd under grenar, hur rapportera

Inlägg av stina_m » mån jun 10, 2013 16:40

Jag bor nära en cache som jag loggat. Idag har dom röjt i skogen och troligen ligger chachen under en stor hög med grenar. Grenarna lär ju forslas bort men det är ju trist om nån tar sig hit och bara hittar grenar. Ska jag rapportera detta på något sätt? I så fall hur?
Xera
Geocachare
Efternamn: H
Förnamn: Malin

Re: Cache troligen tillfälligt gömd under grenar, hur rapportera

Inlägg av Xera » mån jun 10, 2013 20:42

Hej,
jag tror att det du kan göra är att kontakta ägaren (finns forumulär för det på geocaching.com) och dessutom skriva en note/anteckning i cachens logg, på samma sätt som du går in och loggar den som hittad. Det finns ett val att "write a note". Jag är osäker på om det egentligen är "needs maintenance" som gäller, därför är det nog bäst med ägar-kontakt (så får denne bestämma) samt en note om att den för tillfället är extra mycket kamouflerad och svårloggad.
/Xera
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » mån jun 10, 2013 21:04

Skriv en note om den inte avslöjar gömmans placering, annars kontakta co. De allra flesta cacheägarna är tacksamma om någon uppmärksammar när det är problem med ens cacher.
Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » mån jun 10, 2013 21:43

stina_m skrev:Jag bor nära en cache som jag loggat. Idag har dom röjt i skogen och troligen ligger chachen under en stor hög med grenar. Grenarna lär ju forslas bort men det är ju trist om nån tar sig hit och bara hittar grenar. Ska jag rapportera detta på något sätt? I så fall hur?
Du vet alltså vilken Cache det är som har "Begravts" under grenar...

Det finns olika sorters Cacher...
Vet du ifall det är en Traditionell / Multi / Myst ?
Är det så att det är en "vanlig" Traditionell Cache så är det inga problem med att även informera här.
Är det en Multi eller Myst så kan det vara lite känsligare då man kan råka "spoila" Cachens Final-Placering.

På Cachens informationssida så kan man se vem det är som är Cache-Ägare / Cache-Owner och till den personen kan man maila info om vad som har hänt.

.
team lodde
Geocachare
Efternamn: Jönsson
Förnamn: Fredrik

Re: Sv: Cache troligen tillfälligt gömd under grenar, hur rappor

Inlägg av team lodde » tis jun 11, 2013 9:02

Jag har vid något tillfälle lagt en need maintenance på cacher som jag tidigare loggat men passerat vid senare tillfällen och då råkat se att den är borta eller på annat sätt behöver underhållas. Om något inte ska spoilas så kan man ju kombinera detta med dett privat meddelande till co.

/Fredrik

Skickat från min C6503 via Tapatalk 2
Bild
Skriv svar