Garmin etrex30

I gästforumet kan du ställa frågor utan att vara registrerad på forumet.

In this forum, you can ask questions without being registered on the forum. It's also ok to use English here.
Riben

Garmin etrex30

Inlägg av Riben » sön feb 18, 2018 19:38

Använder GPS Garmin etrex 30. Har Garmin Comunicator Plug-In installerad på min MacBook och använder Safari 11.0.3. Problemet är att när jag skall skriva (write) över positioner från datorn till GPS:en så står det att jag inte har Communicator installerad. Men enligt datorn så har jag det. I Safari finns en meddelande att Safari Communicator Plug-In version 4.2.0.0 inte har stöd för högsta säkerhetsnivån i Safari. Har provat med Firefox men problemet är detsamma.
Har försökt med Garmin support utan att problemet är löst. Någon som känner igen det och kan ge ett tips? Ska jag köpa en GPS av annat fabrikat?
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Re: Garmin etrex30

Inlägg av OlaHansson » sön feb 18, 2018 23:49

Har hört ganska många som inte får det att fungera.
Verkar som inte programmet uppdateras i samma takt som webbläsarna.

Dom få ggr jag bra laddar ner en cache i taget, laddar jag ner dom först till datorn o sedan för över alla på en gång med utforskaren.
Men bättre är det att använda pq's o ladda ner många på en gång
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Inlägg av Tom10_2 » tis feb 27, 2018 12:37

Riben skrev:
sön feb 18, 2018 19:38
Använder GPS Garmin etrex 30. Har Garmin Comunicator Plug-In installerad på min MacBook och använder Safari 11.0.3. Problemet är att när jag skall skriva (write) över positioner från datorn till GPS:en så står det att jag inte har Communicator installerad. Men enligt datorn så har jag det. I Safari finns en meddelande att Safari Communicator Plug-In version 4.2.0.0 inte har stöd för högsta säkerhetsnivån i Safari. Har provat med Firefox men problemet är detsamma.
Har försökt med Garmin support utan att problemet är löst. Någon som känner igen det och kan ge ett tips? Ska jag köpa en GPS av annat fabrikat?
Jag kör visserligen Windows men har stött på samma "problem" där då jag ska ladda ner enstaka cacher, detta oavsett webbläsare. Normalt när jag laddar ner cacher så gör jag först en lista eller en PQ och laddar ner hela den. När jag sedan varit ute och cachat så tar jag bort listan. På så sätt får jag alltid med mig färska uppgifter om cacherna och slipper enablade och arkiverade.
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » ons mar 14, 2018 0:53

Jag tror att "alla" upplever dessa problem!

Jag hittade en tysk på YouTube som hade en lösning genom att avinstallera Communicator och ladda hem en äldre version, men på senaste tiden har jag inte fått det att fungera heller!

Har krupit till korset och använder IE för Garmin Communicator (försöker avstå "allt" Microsoftrelaterat, vilket inte är lätt) och det har fungerat hittills.

Har själv ingen smartfån och ingen prenumeration så jag skapar mina egna "listor" med hjälp av "Easy GPS" och Garmin Communicator. Har en GPSmap 60CSx.
Skriv svar