Caching kartan

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Re: Caching kartan

Inlägg av *Danne* » lör nov 23, 2013 9:42

Tyvärr svarar ingen i styrelsen här Varför undrar man.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » lör nov 23, 2013 12:09

danne100 skrev:Tyvärr svarar ingen i styrelsen här Varför undrar man.
Det har gått EN dag sedan tråden togs upp på nytt... man har kanske annat att göra också? Förr eller senare kommer det nog ett svar, det är ju ingen ko på isen precis...
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » lör nov 23, 2013 13:52

rodblo skrev:Hej!
Har kollat och fått svaret att kartan o senaste loggar aldrig kommer tillbaka.
Vem har du fått den informationen från...??

.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » lör nov 23, 2013 14:00

Blue_Suede skrev:
Det har gått EN dag sedan tråden togs upp på nytt... man har kanske annat att göra också? Förr eller senare kommer det nog ett svar, det är ju ingen ko på isen precis...
Jag tror inte att det är någon som är betalande medlem i föreningen som missunnar styrelsen att ta tag i frågan och återkomma med ett svar.
Men som alltid, och det spelar ingen roll om man är kund eller medlem, så är utebliven information/återkoppling inte något man vill bli bemött med.

Tips till de som är med i styrelsen.
Det är helt okey (för min del) om någon ur styrelsen "räcker upp handen" och skriver att:
"Jag tar med mig denna fråga till nästa styrelsemöte som är den <dag> <månad> och återkommer därefter med ett besked".

.
rodblo
Föreningsmedlem
Efternamn: Blomberg
Förnamn: Rodney

Inlägg av rodblo » lör nov 23, 2013 16:14

Har för mig att det var McB,som svarade detta på min förfrågan ang. karta o loggar.
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör nov 23, 2013 16:52

Blue_Suede skrev:
Nu gäller det inte bara denna tråden utan det är ofta det uteblir svar på frågor tyvärr.
Självklart vet man med sig att dom har annat att göra med.
Bild

Bild
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Inlägg av ta68 » sön nov 24, 2013 20:57

Jag blir så less på folk som är "betalande medlem" och klagar på att folk som arbeta ideellt inte alltid kommer rusande på minuten.

Visst, jag är också less på folk som tar på sig förtroendeuppdrag och sedan inte sköter dem, men jag förväntar mig _aldrig_ att kunna _kräva_ omedelbara svar. Bättre att applådera den som gör en insats utöver det vanliga än klaga på att folk har ett liv förutom sitt uppdrag.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » sön nov 24, 2013 23:32

Torbjörn Axelsson skrev:Jag blir så less på folk som är "betalande medlem" och klagar på att folk som arbeta ideellt inte alltid kommer rusande på minuten.

Visst, jag är också less på folk som tar på sig förtroendeuppdrag och sedan inte sköter dem, men jag förväntar mig _aldrig_ att kunna _kräva_ omedelbara svar. Bättre att applådera den som gör en insats utöver det vanliga än klaga på att folk har ett liv förutom sitt uppdrag.
Vet inte om det uppfattas som skunkigt nu men av tradition så är det urusel information kring denna sidan!
Det är snart 2 månader sedan jag påpekade att "senaste loggar" inte funkade .. inte ett ljud som svar
Betalande medlem... spelar eg ingen roll om man är eller inte mer än att man genom att betala bidrar till driften av sidan och allt annat
Bild
Moberg
Föreningsmedlem
Efternamn: Anelli
Förnamn: Patrik

Inlägg av Moberg » mån nov 25, 2013 0:05

Hej,
Jag plockar upp bollen som Kassör och tar med mig denna tekniska fråga till nästa styrelse möte som är den 12 januari.
Som en analog människa som jag är så har jag svårt att svar på varför kopplingar till karta och uppdateringar inte fungera som det var tänkt från början, kan t.ex. vara så att vår huvud organisation over där har ändra i sina databaser och att våra tekniker inte lycka lösa detta eller fått hjälp från over där.

Har nu enbart varit med i styrelsen sedan senaste stämman som var i Maj 2013...
Som kassör kan jag ju meddela att våra medlems avgifter inte enbart används till att driva denna sida.
och att vi är en ideell intresse förening där vi i styrelsen gör så mycket vi hinner på vår fritid.

Om någon har en fråga som rör något utanför ämnet caching karta och önskar svar på detta får ni jätte gärna vända er med ett mejl till oss i styrelsen.

men som jag nämnde tidigare jag tar med mig frågan till nästa styrelse möte som äger rum den 12 januari
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » tis nov 26, 2013 14:49

Bra, Moberg! =D>
Moberg
Föreningsmedlem
Efternamn: Anelli
Förnamn: Patrik

Inlägg av Moberg » sön jan 19, 2014 22:19

Frågan är nu lyft på vårt styrelse möte och vi jobbar på lite olika lösningar eller ändringar.
återkommer när jag (eller någon i styrelsen) vet mera om grund problemet varför denna tjänst inte fungerar som vi tänkt.

det finns flera tänkta orsaker...

ha tålamod.

annars funkar geocaching.com och project-gc kartfunktioner.

Bara för att det är jag som svarar betyder det inte att de andra i styrelsen inte gör något för att lösa frågor som dyker upp i forumet.
vi är bara bra på olika saker.

När ni tackar mig - så hoppas jag att alla i styrelsen tar till sig av detta.
Skriv svar