Nybörjarfråga

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Sandwall
Ny i forumet

Nybörjarfråga

Inlägg av Sandwall » lör okt 06, 2012 7:11

Jag är helt ny geocachare. Jag går in på Geocaching. com och väljer Svenska. Klickar på Delta och väljer att söka cacher via adress.Skriver in Rydebäck,ligger söder om Helsingborg,och inom 4 km. Får då upp 5 cacher i Japan. Skriver jag Landskrona som ligger en mil söderut får jag upp cacher i Landskrona. Hur hitta cacher i Rydebäck ?
berraasnobben
Föreningsmedlem
Efternamn: Dahlgren
Förnamn: Bert

Re: Nybörjarfråga

Inlägg av berraasnobben » lör okt 06, 2012 7:28

rydebäck, sverige så hittar du cacher.
Bild
Sandwall
Ny i forumet

Inlägg av Sandwall » sön okt 07, 2012 6:48

Tack för tipset. Det fungerade bra.Skulle inte tagit "Hitta de närmaste geocacherna i ditt område" så bokstavligt.
starzinger
Geocachare
Efternamn: Möller
Förnamn: Fredrik

Inlägg av starzinger » sön okt 07, 2012 13:39

Tänk även på att det fins ett lokalt skåneforum geocachingiskane.se samt en lokal facebooksida. Där kan du prata om frågor som rör mer lokalt eller se om någon ska ut och vill ha med någon till mm.

Själv har får jag ibland samma konstiga sökresultat när jag ska söke efter åkarp eller lomma mm.

Tänk även på att du kan trycka ftam så du får alla cacher i närheten på en karta.
Bild
saltet
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Johan

Re: Sv: Nybörjarfråga

Inlägg av saltet » sön okt 07, 2012 17:21

Sandwall skrev:Hur hitta cacher i Rydebäck ?
Trevligt med fler från "byn" med ~6000 invånare. Skicka PM om du vill ha "hjälp" eller sällskap på en rund.

/Johan

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Bild
Skriv svar