betalning av medlemsavgift, kontaktvägarar etc fungerar ej

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Nilsson
Förnamn: Ingvar L

betalning av medlemsavgift, kontaktvägarar etc fungerar ej

Inlägg av vovvelivovven » sön dec 30, 2012 16:51

Hej!
Till att börja med vill jag påtala att detta inte är något klagomål, utan konstruktiv kritik. Jag tycker minsann detta är en lysande bra förening.

När jag skulle betala medlemsavgiften för 2013 upptäcker jag att texten på sidan 2 med betalinstruktioner är felaktig. Det går inte att göra någon extra donation via PayPal-formuläret.
Jag tänkte då att jag kör väl en gång till - men här blev det stopp - jag har redan betalat medlemsavgiften får jag reda på...

Jag vill ju inte belasta kassören med manuellt arbete, men nu såg det ut som om det skulle vara enda sättet att göra denna extra donation. Men nu kan jag inte komma åt betalinstruktionen eftersom jag redan betalt avgiften.

Haha tänker då en supersmart vovvelivovve, vars hjärna kunnat gödas under julledigheten med såväl glykos som nya byggstenas i form av den feta kanten på julskinkan som vare sig barnen eller barnbarnen uppskattar, om jag loggar ut så måste jag ju kunna se hur man blir medlem.

Men Götterdämmerung & Spitzbuben ! Detta kan man inte komma åt om man inte är inloggad.

:P Då får jag den lysande idén att skicka ett mail till kassören, det fanns en mailadress angiven ihop med Plusgiro o Bankgiro-numren (som jag alltså inte kommer åt eftersom jag betalt min medlemsavgift) #-o #-o #-o

Tittar på styrelsen : inga mailadresser här. Hittar dock denna adress: kontakt@geocaching.se - detta får jag upp:

Bild

Om det är möjligt önskar jag att någon ur styrelsen kontaktar mig och redogör för hur ni tänkt när såvitt jag kan se alla vägar för en extra donation är stoppade. Alla vet ju att det inte är gratis att hålla en hemsida så det bör finnas kontinuerligt möjlighet att skicka en slant extra.

Jag passar på att önska alla ett gott slut på 2012 och ett finfint 2013. // Ingvar, ingvarl.nilsson@telia.com
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Re: betalning av medlemsavgift, kontaktvägarar etc fungerar ej

Inlägg av Grusvag » sön dec 30, 2012 23:46

vovvelivovven skrev: Jag tänkte då att jag kör väl en gång till - men här blev det stopp - jag har redan betalat medlemsavgiften får jag reda på...

Jag vill ju inte belasta kassören med manuellt arbete, men nu såg det ut som om det skulle vara enda sättet att göra denna extra donation. Men nu kan jag inte komma åt betalinstruktionen eftersom jag redan betalt avgiften.
Tanken var att det på den sidan ska man få status på sitt medlemskap och även ha möjlighet att donera samt se status på sina stjärnor. Vet inte varför det inte fungerar just nu, det får nog undersökas närmre.
vovvelivovven skrev:
Haha tänker då en supersmart vovvelivovve, vars hjärna kunnat gödas under julledigheten med såväl glykos som nya byggstenas i form av den feta kanten på julskinkan som vare sig barnen eller barnbarnen uppskattar, om jag loggar ut så måste jag ju kunna se hur man blir medlem.

Men Götterdämmerung & Spitzbuben ! Detta kan man inte komma åt om man inte är inloggad.
Vet inte varför det inte fungerar just nu, det får nog undersökas närmre. Självklart ska det visas relevant info om man inte är inloggad.
vovvelivovven skrev:

:P Då får jag den lysande idén att skicka ett mail till kassören, det fanns en mailadress angiven ihop med Plusgiro o Bankgiro-numren (som jag alltså inte kommer åt eftersom jag betalt min medlemsavgift) #-o #-o #-o

Tittar på styrelsen : inga mailadresser här. Hittar dock denna adress: kontakt@geocaching.se - detta får jag upp:

Bild
Man kan naturligtvis knappa in en epost-adress i sitt mailprogram. Adresserna står ju där fullt läsbara.
Men nu har jag fixat det lilla fel som fanns på sidan och som gjorde att de inte var korrekt klickbara.
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » mån dec 31, 2012 8:35

Försökte bli medlem genom att betala in avgiften. Har ej Paypal. Skrev in nödvändiga kontonr. mm. Godtogs ej. Har alltid betalat på detta vis på andra säljställen.
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Inlägg av team@ » mån dec 31, 2012 9:47

Betalning med Paypal funkar i alla fall helt utan problem :-)
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » mån dec 31, 2012 10:13

team@ skrev:Betalning med Paypal funkar i alla fall helt utan problem :-)
Men nu hade inte 1000sjöar Paypal.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » mån dec 31, 2012 13:36

Tydlig Nordea som haft stora kortproblem i dag enl. radions nyhetssändning. Får göra nytt försök senare.
Bild
Medlem sedan 2001
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Nilsson
Förnamn: Ingvar L

Inlägg av vovvelivovven » mån dec 31, 2012 13:53

Tack grusvag!

Nu fanns minsann adressen till kassören synlig. Jag har skickat ett mail där jag utvecklat min syn på varför man som medlem inte skall ha möjligheten att skänka en slant precis när man själv vill. Jag är dock ätt övertygad om att kassören inte kommer att drunkna i donationer.

Gott slut 2012 och gott nytt 2013 // Ingvar
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » mån dec 31, 2012 14:35

Jag kan tillägga att det är just kontakt@geocaching.se som är den officiella kontaktadressen.
Bild
Bild
Skriv svar