Hur funkar det

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
travellife
Ny i forumet
Efternamn: Svensson
Förnamn: Simon

Hur funkar det

Inlägg av travellife » tor mar 07, 2013 12:07

Hej! Tänkte bara höra hur det funkar på ett enkelt sätt. Har köpt appen och hittade hur jag navigarade till en caching men när jag har hittat den vad gör jag då? Hur skriver jag in det på min sida här. Eller hur lagrar man det? :P
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem
Efternamn: Åkerö
Förnamn: Joakim
Kontakt:

Re: Hur funkar det

Inlägg av J5oakim » tor mar 07, 2013 12:40

Vilken app? Det finns flera olika,,
Livet är för långt för att ha tråkigt, så ut på ÄVENTYR!
Geocaching är inte en hobby, det är en livsstil!..!
Bild
Leif55
Geocachare

Inlägg av Leif55 » tor mar 07, 2013 13:24

Hej, jag ser att du registrerat dig hos geocaching.com, vilket är en bra början. Det är där din logg ska in, om du gör det direkt på sidan eller via en App spelar ingen roll. Till vänster på meny raden finns guider för nybörjare där du steg för steg kan se hur att gå tillväga.
(Kanske fattade jag inte frågan, men jag såg att du var nyregistrerad utan att ha loggat något så en guide verkade vettigt.)
Vänligen
/Leif55
Svejs
Geocachare
Efternamn: Östgaard
Förnamn: Hans

Inlägg av Svejs » tor mar 07, 2013 14:34

När du kommer till fältet där du skriver in en liten text (oavsett om det är via app eller geocaching.com): Gör det!
De som har gömt cachen får ett mejl, med det du skriver. Och får man några ord om ditt letande (utan att spoila) så blir utläggaren lite extra glad! Och det peppar de flesta att fortsätta bidra med fler gömmor!
Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
Skriv svar