Är forumet på väg att dö ut?

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Re: Är forumet på väg att dö ut?

Inlägg av The Forslunds » sön jun 28, 2015 18:24

Tapatalk är inte helt fel på en smartphone för att läsa forum.
BildBild
stina_m
Geocachare

Inlägg av stina_m » sön jun 28, 2015 19:15

Jag har börjat använda Tapatalk och det funkar bra numera!
Användarvisningsbild
Xerxes Yngve
Geocachare

Inlägg av Xerxes Yngve » sön jun 28, 2015 19:22

Installerade nu och det ser ok ut. Har försökt med denna app i andra forum förr och det funkade illa då.
Hoppas det funkar bättre nu.
BildBild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » sön jun 28, 2015 20:09

Xerxes Yngve skrev:
stina_m skrev: Det var mycket diskussion om själva forumplatformen oxå. Tex svårt att läsa på en smartphone, krångligt att lägga in bilder mm. Vissa ändringar gjordes så att det skulle underlätta.

Det här forumet är ju snudd på omöjligt att läsa på en iPhone 5... Jag vet att Tapatalk finns, sist jag testade det gillade jag det inte. Ska testa igen (när jag får igång mitt apple-id...).

Jag är admin på ett litet (10 användare) phpBB-forum. Använder version 3.1.x. Den smartphones-anpassas utan plug-in. Ni fattar vinken va!?
Jag har väldigt sporadiskt loggat in och skrivit här de senaste åren och har ibland sökt efter en del svar. Dock tror jag att mycket faktiskt beror på det som stina_m skriver: Forumet är svårhanterat i en modern smartphone/surfplatta.

Sen håller jag med alla övriga som skrivit i tråden hittills om att ett forum är överlägset FB för att föra diskussioner och ha de i olika kategorier/forumdelar.
Jag kan bara hålla med XY, han slår huvudet på spiken. Läs bara MatsAgeby svar på på mitt inlägg i Friluftsgps tråden.

Kul se XY aktiv både här och som CO.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
skrattjakt
Föreningsmedlem
Efternamn: Bäcklund
Förnamn: Gustav

Inlägg av skrattjakt » tor jul 02, 2015 23:49

Oj vilket dåligt samvete man fick för att man inte varit inne och läst på länge! Någon "otrohetsaffär" med fb ligger dock inte bakom det hela.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » fre jul 03, 2015 12:46

skrattjakt skrev:Oj vilket dåligt samvete man fick för att man inte varit inne och läst på länge! Någon "otrohetsaffär" med fb ligger dock inte bakom det hela.
Du är förlåten och dessutom välkommen tillbaka... :-)

.
Användarvisningsbild
Xerxes Yngve
Geocachare

Inlägg av Xerxes Yngve » lör jul 04, 2015 21:11

Xerxes Yngve skrev:Installerade nu och det ser ok ut. Har försökt med denna app i andra forum förr och det funkade illa då.
Hoppas det funkar bättre nu. Bild
Måste faktiskt säga att tapatalk är helt ok efter att ha läst och skrivit här och på andra forum några dagar. :)
BildBild
rand_althor
Geocachare
Efternamn: Karlsson
Förnamn: Michael

Inlägg av rand_althor » mån jul 27, 2015 13:37

Har inte varit inne här på ca 4 år... Kom nu in lite igen efter att ha loggat lite cacher under semestern (jag får skylla på andma313)...

Men blev faktiskt nästan lite ledsen över att se att sedan jag loggade ur för ca 4 år sedan verkar det inte ha hänt så särskilt mycket... Jag är fortfarande på 3:e plats över antal inlägg på forumet, trots 4 års tystnad...!?

Hemsidan i övrigt verkar inte ha hänt så särskilt mycket med heller. Statistiken bara länkar vidare lite grand till project-gc, senaste loggar är tvärdöd (rekommenderar att ta bort länken ur menyn om funktionen har tagits bort), och flertalet av innehållssidorna har väldigt gammal information...

Jag funderade ett tag på att bli medlem igen, trots allt var man ju en gång i tiden med och startade föreningen med det personliga målet att hemsidan inte skulle stå och falla med ett fåtal personers engagemang, utan att något mer hållbart skulle kunna skapas... Vad får jag om jag idag blir medlem i föreningen? I den årsredovisning som jag kunde hitta för 2014 uppgick kostanden för styrelsemöten till 75% av intäkterna... Av totala utgifterna uppgick kostnaderna för hemsidan till ca 7%... Det känns ju inte riktigt välbalanserat... Jag känner inte att jag vill betala en medlemsavgift som huvudsakligen går till möten...

Se nu inte det här som renodlad kritik, utan det är mest en uppgivenhet, att jag personligen hade räknat med att mer skulle ha hänt under de här åren.. Men kanske kan sporra igång en diskussion med idéer på vad man skulle kunna göra för att skrämma liv i liket...
> SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jul 27, 2015 16:18

rand_althor skrev:Har inte varit inne här på ca 4 år... Kom nu in lite igen efter att ha loggat lite cacher under semestern (jag får skylla på andma313)...

Men blev faktiskt nästan lite ledsen över att se att sedan jag loggade ur för ca 4 år sedan verkar det inte ha hänt så särskilt mycket... Jag är fortfarande på 3:e plats över antal inlägg på forumet, trots 4 års tystnad...!?

Hemsidan i övrigt verkar inte ha hänt så särskilt mycket med heller. Statistiken bara länkar vidare lite grand till project-gc, senaste loggar är tvärdöd (rekommenderar att ta bort länken ur menyn om funktionen har tagits bort), och flertalet av innehållssidorna har väldigt gammal information...

Jag funderade ett tag på att bli medlem igen, trots allt var man ju en gång i tiden med och startade föreningen med det personliga målet att hemsidan inte skulle stå och falla med ett fåtal personers engagemang, utan att något mer hållbart skulle kunna skapas... Vad får jag om jag idag blir medlem i föreningen? I den årsredovisning som jag kunde hitta för 2014 uppgick kostanden för styrelsemöten till 75% av intäkterna... Av totala utgifterna uppgick kostnaderna för hemsidan till ca 7%... Det känns ju inte riktigt välbalanserat... Jag känner inte att jag vill betala en medlemsavgift som huvudsakligen går till möten...

Se nu inte det här som renodlad kritik, utan det är mest en uppgivenhet, att jag personligen hade räknat med att mer skulle ha hänt under de här åren.. Men kanske kan sporra igång en diskussion med idéer på vad man skulle kunna göra för att skrämma liv i liket...
Jag är inte aktiv i föreningen men skriver gärna här. Visst finns det behov av att förändra saker men det jag tycker är den stora fördelen med detta forum är att här är man inte behov av att veta vilken grupp man ska vara med i som man måste i exempelvis FB. Att det dessutom är sökbart gör att detta forum har en högpotential.

Nu upplever jag at istället för att se vinsterna ser det negativa, bättre att engagera sig och bidra mot något som gör forumet bättre. Vad man bidrar med är upp till var och då det viktigaste är att man bidrar med något positivt.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
bonde456
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Andreas

Inlägg av bonde456 » mån jul 27, 2015 18:19

rand_althor har en intressant synpunkt på exempelvis fördelningen och hur uppdaterad sidan är då gamla funktioner ligger kvar, visst har man mycket att vinna av att se saker ur en positiv synvinkel....men utveckling kommer genom att hitta problem och lösa dom istället för att sitta och vara nöjd över bra saker.
(är inte heller medlem)

Och till rand_althor kan jag säga att det är inte lätt att som norrbottning få mycket inlägg när hälften av synpunkterna är svåra att uttrycka i skrift https://www.youtube.com/watch?v=URgdIAz4QNg
Skriv svar