Felrapporter, frågor och kommentarer om statistiken

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Swerker
Geocachare

Re: Felrapporter, frågor och kommentarer om statistiken

Inlägg av Swerker » mån maj 02, 2011 20:03

Jag vet vad som gäller med uppdatering osv Men lite märkligt med denna cachen GC2TTD7 Jag loggade den 08.15 2011-04-24 Som först på nätet med {*FTF*} taggen Senare på dan loggade nästa cachare Ghost_HHD utan ftf tagg Några dagar stod det att den var hittad en gång Nu ser jag att det står att den är loggad två ggr Och det stämmer för vid uppdateringen 13.39 fanns det bara två loggar Detta kommer säkert att rätta till sej vad det lider Men enl vad jag förstått tidigare ska inte logg nr två räknas som ftf oavsett uppdateringar :?:
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » mån maj 02, 2011 20:23

Swerker skrev:Men enl vad jag förstått tidigare ska inte logg nr två räknas som ftf oavsett uppdateringar :?:
Den först till oss inkomna loggen räknas som FTF till dess att en logg innehållande {*FTF*} har hittats. Alla loggar som görs kommer inte in till oss så i den ordning de skapas på geocaching.com. Detta kan få till följd att när en logg kommer in så tror vår statistikmotor att det är den första loggen eftersom det inte finns några tidigare loggar på den cachen i vår databas, när det i själva verket finns tidigare loggar på geocaching.com.
Före detta geocachare.
Swerker
Geocachare

Inlägg av Swerker » mån maj 02, 2011 20:42

McB skrev:
Swerker skrev:Men enl vad jag förstått tidigare ska inte logg nr två räknas som ftf oavsett uppdateringar :?:
Den först till oss inkomna loggen räknas som FTF till dess att en logg innehållande {*FTF*} har hittats. Alla loggar som görs kommer inte in till oss så i den ordning de skapas på geocaching.com. Detta kan få till följd att när en logg kommer in så tror vår statistikmotor att det är den första loggen eftersom det inte finns några tidigare loggar på den cachen i vår databas, när det i själva verket finns tidigare loggar på geocaching.com.
Tack för tydligt svar då har jag lärt mej en sak till O jag begrep ju att det fixar sej vad det lider
saltet
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Johan

Inlägg av saltet » mån maj 02, 2011 21:21

McB skrev:
saltet skrev:Mina FTF jag saknar finns fortfarande inte. Däremot har jag tagit några efter det och dom finns med i listan.
Vilka är det du saknar? Jag ser att du tidigare nämnde GC2V7CR, men den ser jag att du numera har tilldelats FTF på.

GC2RRAC
&
GC2RRAJ
Saknar jag i statistiken. Resten finns med.
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » mån maj 02, 2011 21:57

saltet skrev:
McB skrev:
saltet skrev:Mina FTF jag saknar finns fortfarande inte. Däremot har jag tagit några efter det och dom finns med i listan.
Vilka är det du saknar? Jag ser att du tidigare nämnde GC2V7CR, men den ser jag att du numera har tilldelats FTF på.

GC2RRAC
&
GC2RRAJ
Saknar jag i statistiken. Resten finns med.
Är cacherna uppdaterade i vår databas sedan du loggade dem? Du kan se det längst ned på cachesidan här på geocaching.se.
Före detta geocachare.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » tis jun 07, 2011 19:14

Kickar till statistik motorn och ser om den startar igen..stannade innan 12 idag
Bild
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » ons jun 08, 2011 23:54

sydman skrev:Kickar till statistik motorn och ser om den startar igen..stannade innan 12 idag
:whip:
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » tor jun 09, 2011 0:32

sydman skrev:
sydman skrev:Kickar till statistik motorn och ser om den startar igen..stannade innan 12 idag
Idag, liksom igår, är det Gmail som krånglar. :(
Före detta geocachare.
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » tor jun 09, 2011 6:52

McB skrev:
sydman skrev:
Idag, liksom igår, är det Gmail som krånglar. :(
Ok thanx för infon!
Och Inte menat som en piska åt dig.. fann bara inte ngn annan kul gubbe som kunde knacka på "fördelaren" :)
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » tor jun 09, 2011 8:37

Det skulle vara kul med någon funktion för topplistan på antalet funna cacher om man kunde se senaste förändringen på varje alias, Typ sista veckan eller månaden. Så att man kan få någon uppfattning om vilka konton som är aktiva och till vilken grad.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tor jun 09, 2011 16:33

Djuret skrev:Det skulle vara kul med någon funktion för topplistan på antalet funna cacher om man kunde se senaste förändringen på varje alias, Typ sista veckan eller månaden. Så att man kan få någon uppfattning om vilka konton som är aktiva och till vilken grad.
Du menar som en "Topplista senaste 30 dagarna" så man får lite mer levande statistik?
+1 isf.

Skulle vara kul med en räknare på antalet totala loggar senaste dygnet (för de som är med i statistiken) med. Den kunde ju vara synlig i headern eller nåt.
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » tor jun 09, 2011 17:14

linsrille skrev:
Djuret skrev:Det skulle vara kul med någon funktion för topplistan på antalet funna cacher om man kunde se senaste förändringen på varje alias, Typ sista veckan eller månaden. Så att man kan få någon uppfattning om vilka konton som är aktiva och till vilken grad.
Du menar som en "Topplista senaste 30 dagarna" så man får lite mer levande statistik?
+1 isf.

Skulle vara kul med en räknare på antalet totala loggar senaste dygnet (för de som är med i statistiken) med. Den kunde ju vara synlig i headern eller nåt.
+2 då
Bild

Bild
Visom
Geocachare
Efternamn: Linde
Förnamn: Roger

Inlägg av Visom » tor jun 09, 2011 17:53

danne100 skrev:
linsrille skrev:
+1 isf.

+2 då
+3
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » tor jun 09, 2011 20:42

linsrille skrev:
+1 isf.

Funkar också med en topplista för senaste dagarna. Men jag tänkte närmast på den topplistan vi redan har, det skulle vara kul att se hur fort man förflyttar sig i listan på något sätt och se vilka av dessa 2200 som fortfarande är aktiva konton.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tor jun 09, 2011 21:03

Djuret skrev:
linsrille skrev:
+1 isf.

Funkar också med en topplista för senaste dagarna. Men jag tänkte närmast på den topplistan vi redan har, det skulle vara kul att se hur fort man förflyttar sig i listan på något sätt och se vilka av dessa 2200 som fortfarande är aktiva konton.
Tänker du då kanske något i stil med pilar som pekar uppåt eller neråt för senaste veckan eller så? Tänk aktiekurser. Kan tänka mig att det blir besvärligt att lägga in en sån funktion. Man måste då hålla reda på hur saker och ting stod till för en vecka sen och jämföra med hur det ser ut nu, för att sedan jämföra alla med varann. Men bara för att inte jag ser nåt snyggt sätt att koda det betyder ju inte att ingen annan gör det.
Senast redigerad av 1 linsrille, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Skriv svar