Felrapporter, frågor och kommentarer om hemsidan

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare
Efternamn: Janne
Förnamn: Hentschel

Re: Felrapporter, frågor och kommentarer om hemsidan

Inlägg av Str@tocaster » fre jan 28, 2011 8:15

LHCper skrev:Är jag blind, eller? Idag försökte jag hitta två mysteries i central Linköping utan att hitta dem. När jag sedan kom hem hade jag glömt lösenordet hit. Efter att ha aktiverat ett nytt så tänkte jag byta lösenord, men jag hittar inte detta? Kontrollpanelen, någonstans? Tycker jag har letat. :cry:
Kontrollpanelen ->Profil ->Ändra kontoinställningar :)
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
LHCper
Geocachare
Efternamn: Westling
Förnamn: Per
Kontakt:

Inlägg av LHCper » fre jan 28, 2011 10:11

The Strat skrev:Kontrollpanelen ->Profil ->Ändra kontoinställningar :)
Tack. Var väl trött igår. :(

Förslag: Ändra den till "Ändra lösenord", och så flytta e-post-adress-fältet till "Ändra profil". Användarnamn kan man ändå inte ändra så den kan också lika gärna stå under profil.
Motiveringen till detta är att "Ändra lösenord" är något man (bör) gör(a) ganska ofta.
Lagom svårt är bäst.

Bild Bild
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Inlägg av FN-yxa » fre feb 04, 2011 10:10

När jag kollar i vänstermarginalen på sidan, så ser jag nya cacher. Jag ser då om det är mult/trad/myst osv.

Om jag däremot klickar upp så att jag ser fler nya cacher så hamnar de mitt i sidan och jag kan INTE se vilken typ av cache det är.

I E 8.0.6001.18702

/ FN-yxa
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » fre feb 04, 2011 10:24

Du ser inte heller cacheikonen på den lilla karta som visas vid varje cache?
Före detta geocachare.
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Inlägg av FN-yxa » fre feb 04, 2011 11:42

Ibland fallerar hela kartan men oftast ser jag karta med ikon då jag går in på enskild cache.

Om det ska vara kartbilder där det listas nya cacher (efter att jag har tryckt visa fler) så ser jag inte ens att där skulle vara en karta.

/ FN-yxa

Detaljerad information om felet på webbsidan

Användaragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C)
Tidsstämpling: Fri, 4 Feb 2011 09:48:21 UTC

Meddelande: 'this.myElement.style' is null or not an object
Rad: 1
Tecken: 1734
Kod: 0
URI: http://api.geosition.com/gwc-2.0.1146/c ... map/Map.js
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » mån feb 07, 2011 23:00

Vissa forumsidor blir bredare än normalt, och när det händer hamnar reklamen till höger över. Det är säkert uppskattat hos annonsörerna, men oftast är det ändå det andra på sidan man vill åt. Går det trolla med ett css z-index nånstans tro?

Just nu stöter jag på problemet med firefox 3.6 i linux, när jag ska svara i tråden pq västra götaland. Det är visst nån som lagt in en bit html-kod med långa rader där som ställer till det. Det har hänt innan med stora bilder som breddar sidan.
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » mån feb 07, 2011 23:07

Ja, jag är medveten om problemet med annonserna. Filar lite på en fix som helt enkelt inte tillåter forumet att bredda sig mer än vad det normalt sett är, men det ligger just nu ett par steg ner på priolistan.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » mån feb 07, 2011 23:08

fn-yxa skrev:Ibland fallerar hela kartan men oftast ser jag karta med ikon då jag går in på enskild cache.
Letar fortfarande efter vad detta kan bero på. Återkommer.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » mån feb 07, 2011 23:27

McB skrev:Ja, jag är medveten om problemet med annonserna. Filar lite på en fix som helt enkelt inte tillåter forumet att bredda sig mer än vad det normalt sett är, men det ligger just nu ett par steg ner på priolistan.
Inte världens snyggaste hack, men något i stil med detta funkar för mig. Fast jag har bara provat på en nersparad version av den sidan jag hade problem med nu.

Kod: Markera allt

.postbody {
  width:800px;
  overflow:auto;
}
Med den blir det rullister på inlägg som är för breda. Finjustering av "width" kan behövas.
Bild
JockeE
Ny i forumet
Efternamn: Eriksson
Förnamn: Joakim

Ang. uteblivet aktiveringsmail

Inlägg av JockeE » tor feb 17, 2011 11:51

Jag registrerade mig som forummedlem igår och fick strax därpå ett välkomstmail som bekräftelse. I detta mail stod det att mitt konto var inaktivt i väntan på godkännande av administratör. Ett nytt mail skulle skickas ut när kontot aktiverats.

Något sådant aktiveringsmail fick jag inte. Men, otålig som jag är, provade jag att logga in ändå. Detta gick, som synes, utmärkt.

Var det någon tillfällig "glitch" som gjorde att jag inte fick något aktiveringsmail, eller är det kanske formuleringen i välkomstmailet som är felaktig?

Inget har fastnat i mitt skräppostfilter.
Användarvisningsbild
Silen_
Geocachare
Efternamn: Edlund
Förnamn: Robert

Inlägg av Silen_ » tor mar 10, 2011 17:34

Har det i och med uppdateringen på GC.com blivit trubbel med cachekartan här på GC.se eller var det problem med den sen tidigare?
När jag gör en sökning på cacher i Umeå kommun som INTE är funna av mig samt INTE utplacerade av mig så säger kartan att jag har 199 ologgade vilket inte stämmer. Såg många cacher som jag redan loggat som visade sig där ändå. I själva verket så borde kartan ha visat 123 st istället för 199 som visades nu..
BildBild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » mån apr 11, 2011 12:56

Mitten av april och här i Småland är våren i full gång. Dags att uppdatera bilden i headern till något som känns lite varmare kanske?
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » tor apr 28, 2011 22:38

CITO eventen dyker inte upp på "kommande event" på första sidan...
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » tis jul 12, 2011 21:29

Om jag är inne och bara tittar i telefonlistan, så tror forumet att jag även varit där... dvs. "nya inlägg" visas inte.
/Djurets
Bild
leffecom
Ny i forumet
Efternamn: Dahlin
Förnamn: Thonie

Re: Obefintliga loggar = I-landsproblem med fältlogg i telefon?

Inlägg av leffecom » lör jul 23, 2011 8:14

Hejsan!

Är själv nybörjare (började förra lörda'n) och förstod inte vad man skulle skriva i loggen, trodde det var någon slags notering för mej själv först, så första dagen skrev jag Nr. 1, Nr. 2 osv. :oops: Sedan märkte jag att det man skrev hamnar på cachens sida och såg att man kunde skriva TFTC, så jag tänkte det räcker, men efter läst det här foruminlägget så blir jag lite fundersam. Har ju förstås ingen egen cache då eftersom jag är total nybörjare, men jag vet inte om jag hade stört mej så mycket om någon bara skrivit TFTC. Åtminstone så har ju personen bemödat sej att tacka. Sedan kan jag ju givetvis förstå att man tycker det är skitroligt om någon skriver om sin upplevelse, men att bli så upprörd som vissa blir för att folk skriver korta loggar förstår jag inte. Det andra (eller egentligen det tråden handlar om) att loggarna är tomma förstår jag inte ens hur det är möjligt, för som när jag skulle logga min första så gick inte det utan att jag skrev något i loggen (som jag ju då trodde var en notering till mej själv).

Måste även passa på att ge kritik till hemsidan och andra cachare.

Jag satt hemma förra lördagen och nästan två veckor av min semester hade gått. Vädret, som alltid i Sverige på sommaren, var regnigt, blåsigt och kallt och jag kände att jag måste komma ut. Mindes att jag hade hört talas om att man kunde leta skatter, så jag googlade och fann geocaching. Läste om det på wikipedia (den engleska givetvis). Hittade sedan hit och till gc.com, men tycker att informationen om hur man börjar osv. var onödigt svår att hitta på gc.se.

* Startsidan: Massa nyheter om årsmöten, kommande events och senaste cacherna. Hjälper inte speciellt mycket om du inte har en susning om hur geocaching funkar.

* Nybörjarguiden: Där står det vad du ska göra för att gömma en cache, inte hitta en! Öhhh, inte riktigt en nybörjarguide va?

* Vad är geocaching?: DÄR, är det som skulle varit startsidan enligt mej. Jag hade ju redan läst om vad det var på wikipedia så det var ju inte den givna startpunkten för mej iaf.

Sedan alla dessa s.k. bytesaker. Var ute med min systers familj en gång och barnen tyckte det skulle bli kul att se vad det fanns att byta för saker. Men va i helvete lägger folk i? Vi hittade en burk med två miljoner tandpetare, i en låg det ett plåster, i en annan en annons om linser osv. osv. Det var inte många vi hittade nånting i som ens fanns nåt av "värde" i. Personligen tycker jag det är ett hån mot barnen (för jag antar att det är väl mest för deras skull det finns) att stoppa i såna jävla skitsaker!
Skriv svar