Hejsan!
Är själv nybörjare (började förra lörda'n) och förstod inte vad man skulle skriva i loggen, trodde det var någon slags notering för mej själv först, så första dagen skrev jag Nr. 1, Nr. 2 osv.

Sedan märkte jag att det man skrev hamnar på cachens sida och såg att man kunde skriva TFTC, så jag tänkte det räcker, men efter läst det här foruminlägget så blir jag lite fundersam. Har ju förstås ingen egen cache då eftersom jag är total nybörjare, men jag vet inte om jag hade stört mej så mycket om någon bara skrivit TFTC. Åtminstone så har ju personen bemödat sej att tacka. Sedan kan jag ju givetvis förstå att man tycker det är skitroligt om någon skriver om sin upplevelse, men att bli så upprörd som vissa blir för att folk skriver korta loggar förstår jag inte. Det andra (eller egentligen det tråden handlar om) att loggarna är tomma förstår jag inte ens hur det är möjligt, för som när jag skulle logga min första så gick inte det utan att jag skrev något i loggen (som jag ju då trodde var en notering till mej själv).
Måste även passa på att ge kritik till hemsidan och andra cachare.
Jag satt hemma förra lördagen och nästan två veckor av min semester hade gått. Vädret, som alltid i Sverige på sommaren, var regnigt, blåsigt och kallt och jag kände att jag måste komma ut. Mindes att jag hade hört talas om att man kunde leta skatter, så jag googlade och fann geocaching. Läste om det på wikipedia (den engleska givetvis). Hittade sedan hit och till gc.com, men tycker att informationen om hur man börjar osv. var onödigt svår att hitta på gc.se.
* Startsidan: Massa nyheter om årsmöten, kommande events och senaste cacherna. Hjälper inte speciellt mycket om du inte har en susning om hur geocaching funkar.
* Nybörjarguiden: Där står det vad du ska göra för att gömma en cache, inte hitta en! Öhhh, inte riktigt en nybörjarguide va?
* Vad är geocaching?: DÄR, är det som skulle varit startsidan enligt mej. Jag hade ju redan läst om vad det var på wikipedia så det var ju inte den givna startpunkten för mej iaf.
Sedan alla dessa s.k. bytesaker. Var ute med min systers familj en gång och barnen tyckte det skulle bli kul att se vad det fanns att byta för saker. Men va i helvete lägger folk i? Vi hittade en burk med två miljoner tandpetare, i en låg det ett plåster, i en annan en annons om linser osv. osv. Det var inte många vi hittade nånting i som ens fanns nåt av "värde" i. Personligen tycker jag det är ett hån mot barnen (för jag antar att det är väl mest för deras skull det finns) att stoppa i såna jävla skitsaker!