Dessa förbannade annonser som smyger sej in...

Här diskuterar vi allt som inte är relaterat till geocaching.
norwoodbuilder
Geocachare

Dessa förbannade annonser som smyger sej in...

Inlägg av norwoodbuilder » tis sep 09, 2014 17:06

Har drabbats av ett jobbigt problem på datorn o undrar om jag är den ende? Helt plötsligt har det hoppat in annons eller va jag nu ska kallat från nått som tydligen heter eDeals efter vad som säjs i olika forum. Det yttrar sej i att en massa ord i det jag läser, tex på geocaching blir större o fetare o får nån grön symbol efter sej. Där vill dom att man ska trycka för att vinna pengar el dyl, vilket jag naturligtvis INTE gör. Har sökt på nätet omtips för att avlägsna skiten, men de enda man får är det vanliga att gå in på avinstallera o pricka i programmet. Bara ett problem. Det finns inte med i listan... Har testat med Malware tex, men dom klarar inte av det.
Två frågor:
Nån annansom dras med samma problem? Nån som har nått förslag?
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Re: Dessa förbannade annonser som smyger sej in...

Inlägg av sydman » tis sep 09, 2014 17:09

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » tis sep 09, 2014 18:10

norwoodbuilder skrev:Har drabbats av ett jobbigt problem på datorn o undrar om jag är den ende? Helt plötsligt har det hoppat in annons eller va jag nu ska kallat från nått som tydligen heter eDeals efter vad som säjs i olika forum. Det yttrar sej i att en massa ord i det jag läser, tex på geocaching blir större o fetare o får nån grön symbol efter sej. Där vill dom att man ska trycka för att vinna pengar el dyl, vilket jag naturligtvis INTE gör. Har sökt på nätet omtips för att avlägsna skiten, men de enda man får är det vanliga att gå in på avinstallera o pricka i programmet. Bara ett problem. Det finns inte med i listan... Har testat med Malware tex, men dom klarar inte av det.
Två frågor:
Nån annansom dras med samma problem? Nån som har nått förslag?
Hade samma problem för ett tag sedan å då körde jag det som sydman skriver om å det fungerade kanon.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Frudden » tis sep 09, 2014 19:15

Jag hade samma problem med en tidigare laptop, det slutade med att jag tog med den ut till skjutbanan och sköt sönder den!
Närå, jag pensionerade den av andra skäl. Men jag ska definitivt spara Sydmans länk, för jag lyckades då aldrig få bort skiten!

// Fredrik W
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tis sep 09, 2014 19:31

Detta brukar bita på det mesta om man skannar i felsäkert läge.
https://www.malwarebytes.org/
BildBild
Skriv svar