Sweden Geocoin, Limited Edition

Allt om design och produktion av coins.
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Sweden Geocoin, Limited Edition

Inlägg av skattletaren » ons nov 23, 2011 19:51

.
Nu är tillverkningen igång för en mycket begränsad upplaga av Sweden Geocoin. Detta coin kommer i två versioner som bägge är baserade på black nickel på baksidan för att få maximal effekt mot 3D-figurerna.

Vardera versionen kommer att begränsas till 50st. Ingen remint, dvs när de är slut så är de definitivt finito!

En speciell ikon kommer att finnas för LE-versionen, mao inte samma som för det vanliga coinet.

Eftersom detta är en liten specialupplaga med egen ikon ökar priset en liten aning.

Leverans runt jul. Tyvärr kan jag inte garantera leverans före jul, men jag hoppas på det....

Här är artwork för versionen i lila front. Polerat guld i 3D-kartan, texten samt kant. Baksidan i black nickel med polerat guld på 3D-figurerna och på kanten. OBS! Bilden ser ut att vara mer blå än lila, men det går att kolla hur den lila ser ut på de andra swedencoinen.

Bild

Här är artwork för versionen med orange front. Polerat silver i 3D-kartan, texten samt kant. Baksidan i black nickel med polerat silver på 3D-figurerna och på kanten.
OBS! Bilden visar närstan en aprikos färg, men den orange är betydligt klarare i färgen än på ritningen.

Bild

Priset kommer att vara 150kr/st för dessa. Först till kvarn!

http://geoshop.cc/index.php?cPath=63

//Pia
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Re: Sweden Geocoin, Limited Edition

Inlägg av skattletaren » tor dec 08, 2011 16:45

Tyvärr är leveransen upskjuten på dessa LE-coinen :(

Det var lite problem med färg/materialval som nu är löst och produktionen är i full gång.

Ny ETA är första veckan i januari.

Sorry för de eventuella problem som orsakar er. Om någon vill avboka sina beställningar går detta naturligtvis bra.

Mvh,

Pia
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tor dec 29, 2011 13:42

Dessa coins skeppas från USA idag!

Om inte någon rysare (likt Compass Rose-coinen) inträffar så kommer de alltså att finnas här om 1-2 veckor.

Några bilder har jag inte fått eftersom det skulle fördröja utleveransen med ytterligare en dag.....

Men, jag citerar Aaron:
"

I can do photos tomorrow, but it will delay shipping the coins by a day. Do you want me to still take the photos? I usually don’t give my opinion before people receive their coins, but I think these coins look great.

"

Om han tycker att de är fina.... Ja, då måste de vara det ;)
Bild
GeoSmal
Geocachare
Efternamn: Stefan
Förnamn: Malmström

Inlägg av GeoSmal » sön aug 12, 2012 23:35

Finns ngt kvar?
Intresse av att göra ett nytt? Vet hur jag skulle vilja att det såg ut.
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Re: Sv: Sweden Geocoin, Limited Edition

Inlägg av skattletaren » mån aug 13, 2012 0:31

Hej!

Tyvärr har jag varit dålig på att fotografera Coinen och det har avspeglats i försäljningen. Mao, det finns coin kvar.

Däremot kam jag säga att när jag haft dem med på event så blir alla förtjusta. Det lila coinet är faktiskt något av de snyggaste coinen jag sett. Kanske någon av er som köpt det som kan intyga?;)

Svart nickel i kombination med genomskinlig emalj och guldplätering skäms inte för sig....

Du hittar dem på www.geoshop.cc under coin "tillverkade av geoshop,cc". Pris 150kr

Pia

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Bild
GeoSmal
Geocachare
Efternamn: Stefan
Förnamn: Malmström

Inlägg av GeoSmal » ons aug 15, 2012 0:41

Tack, de var snygga.
Användarvisningsbild
wellner
Föreningsmedlem
Efternamn: Wellner
Förnamn: Fredrik
Kontakt:

Inlägg av wellner » lör feb 23, 2013 11:47

Hej!

Undrar hur det gick med ikonen för det här coinet, jag ser bara standardikonen =) Om inte annat så kanske man kan få ikonen för standardcoinet
Skriv svar