Birka Geocoin

Allt om design och produktion av coins.
Användarvisningsbild
kärrhöken
Geocachare

Inlägg av kärrhöken » tor jul 31, 2008 8:37

Nu har jag släppt iväg ett av mina Birka mynt.
Jag tänkte att den skulle få leta sig ner till Istanbul som de gamla vikingarna gjorde.

Även jag stämmer in i kören att de är riktigt snygga.
Ägare av en Pentax K- 7 och en grön cykel samt en gps.
http://img.geocaching.com/stats/img.asp ... 7aa0f50881
Användarvisningsbild
kärrhöken
Geocachare

Inlägg av kärrhöken » ons sep 24, 2008 7:42

Jaha, Nu har mitt mynt suttit fast hos en person i Lund i över en månad.
Tillsammans med mitt mynt har han flera andra mynt och TBs som också har suttut fast en månad.

Jag har sänt ett mail med förfrågan om att släppa myntet men jag har inte fått något svar.
Vad kan jag göra?
Landstedt
Geocachare
Efternamn: j
Förnamn: l

Inlägg av Landstedt » ons sep 24, 2008 8:20

kärrhöken skrev:Jaha, Nu har mitt mynt suttit fast hos en person i Lund i över en månad.
Tillsammans med mitt mynt har han flera andra mynt och TBs som också har suttut fast en månad.

Jag har sänt ett mail med förfrågan om att släppa myntet men jag har inte fått något svar.
Vad kan jag göra?
Tyvärr inte mycket att göra. Maila och hoppas på svar. Det är så förbaskat trist när sånt här sker.
Användarvisningsbild
kärrhöken
Geocachare

Inlägg av kärrhöken » ons sep 24, 2008 8:23

Jag ska prova och maila igen om en tid och om inget händer får jag väl ändra myntets status till stulet.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » ons sep 24, 2008 8:33

Konstigt beteende att logga coins och Tb som"Taken".. borde ju förstå att det är meningen att de ska resa
Användarvisningsbild
Azoo-Lina
Geocachare

Inlägg av Azoo-Lina » ons sep 24, 2008 8:34

kärrhöken skrev:Jaha, Nu har mitt mynt suttit fast hos en person i Lund i över en månad.

Vad kan jag göra?
Personen i fråga har även en av mina coins... Har också mailat för ca 2 veckor sedan utan att få svar.... I själva verket så sitter denna person på 8 Coin och 4 TB :( Ett coin är flyttat så personen borde veta hur det går till....

Jag hade hoppats på att stiltjen berodde på sjukdom eller data haveri men då de sista coinen är opplockade i mitten av september börjar ja undra om vi inte har en HillaryStep Junior i skåne :( :( :(
Azoo-Lina
VVS (Våga Vägra Stengärsgådar)
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » ons sep 24, 2008 8:39

Vore det inte synnerligen korkat att ha både ett nick som placerar burkar och med samma nick sno coins?
Användarvisningsbild
Azoo-Lina
Geocachare

Inlägg av Azoo-Lina » ons sep 24, 2008 9:09

sydman skrev:Vore det inte synnerligen korkat att ha både ett nick som placerar burkar och med samma nick sno coins?
Joooo, men om man är aktiv och av någon anledning sitter på flera coins i betydligt mer än en månad utan att informera ägarna om skäl tycker jag att man är dum.... Att man sedan inte svarar på mail gör att man sjunker lite djupare....

Om det nu är så att du känner nicket i fråga kan du kanske upplysa om god GC/TB sed och be honom/henne/dem släppa lös alla coins/TB dom sitter på alternativt informera mig om varför dom har haft mitt Coin i 6 veckor utan att flytta det vidare. Övriga coin/TB ägare är säkert också intresserade av en förklaring....

Jag har inget emot om folk sitter en något längre tid på någon av mina coins men då uppskattar jag att man får veta varför!!!
Azoo-Lina
VVS (Våga Vägra Stengärsgådar)
Användarvisningsbild
leo72
Reviewer
Reviewer

Inlägg av leo72 » ons sep 24, 2008 9:45

Det var en kille i trakten som plockade på sig flera coins och buggar utan att logga retrieved han bara skrev att han tagit dom i loggen.
Jag skrev flera mail och försökte förklara hur man ska göra och jag fick tom ett svar om bättring, men dock inga åtgärder.

Senare så visade sig att även en annan kille hade skrivit mail till honom utan resultat.

Men efter ett par månader så loggade faktiskt muppen rätt.

Mao. ge inte upp, Att logga den som stolen efter en månad känns lite snabbt. En kille i tyskland höll en av mina TB:s i ett halvår men efter hot om smisk och ett mail till vad som visade sig vara hans kusin så är buggen ute i burkarna igen.
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » ons sep 24, 2008 11:50

Azoo-Lina skrev:
sydman skrev:Vore det inte synnerligen korkat att ha både ett nick som placerar burkar och med samma nick sno coins?
Joooo, men om man är aktiv och av någon anledning sitter på flera coins i betydligt mer än en månad utan att informera ägarna om skäl tycker jag att man är dum.... Att man sedan inte svarar på mail gör att man sjunker lite djupare....

Om det nu är så att du känner nicket i fråga kan du kanske upplysa om god GC/TB sed och be honom/henne/dem släppa lös alla coins/TB dom sitter på alternativt informera mig om varför dom har haft mitt Coin i 6 veckor utan att flytta det vidare. Övriga coin/TB ägare är säkert också intresserade av en förklaring....

Jag har inget emot om folk sitter en något längre tid på någon av mina coins men då uppskattar jag att man får veta varför!!!
Nej ingen jag känner igen/har stött på men ser att det är 99 loggade så kanske kommer ngt till #100...
Användarvisningsbild
kärrhöken
Geocachare

Inlägg av kärrhöken » lör okt 11, 2008 17:28

Nu har Broderbluff släppt mitt mynt och de andra i en ny serie cachar.
Och det är ju bra, men jag tycker att han kunde ha svarat på mailen som jag sände och berättat vad han planerade .

Roligt att myntet får resa vidare.
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Re: Birka Geocoin

Inlägg av *Danne* » fre apr 16, 2010 14:32

När kommer det nya versioner av detta snygga coin???
Bild

Bild
Användarvisningsbild
linus84
Geocachare

Inlägg av linus84 » sön maj 23, 2010 7:54

danne100 skrev:När kommer det nya versioner av detta snygga coin???
Det undrar jag också :)
/ Linus, linus84
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » sön jun 13, 2010 9:54

Undrar när dom kommer med nya coin.Dom har sagt det länge nu men verkar inte hända något på detta heller som med allt annat som ska hända.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » tor okt 28, 2010 12:34

Är dessa birka coin på gång nu ?
Väntar ivrigt på nya coin nu.