FAD-coin 2010

Allt om design och produktion av coins.
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Re: FAD-coin 2010

Inlägg av Grusvag » sön okt 17, 2010 23:06

Det finns fortfarande FAD-coins att köpa!
skattletaren
Geocachare
Efternamn: Adler
Förnamn: Pia
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tis okt 19, 2010 0:32

Coinen har nu tråcklat sig från USA till Paris. De är beräknade att komma på fredag om inte tullen ställer till med problem. Här är en ganska dålig bild som jag fått från fabriken. Bilden är ganska suddig och det är mycket reflexer i epoxicoatingen. Jag tycker att coinen ser ut att vara mycket snygga. Eller? :

Bild
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » tis okt 19, 2010 9:13

Mycket snygga! Även jag som icke coin-intresserad ser fram emot att få mitt. :)
Före detta geocachare.
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tis okt 19, 2010 14:20

McB skrev:Mycket snygga! Även jag som icke coin-intresserad ser fram emot att få mitt. :)
Man kan ju undra om någon fransyska slagit klorna i Signal? Över ett dygn nu i Paris utan att något händer!
Bild
Användarvisningsbild
lovika
Geocachare
Förnamn: Jenny

Inlägg av lovika » ons okt 20, 2010 9:49

Sitter och funderar på vilken som är snyggast...

Men nu har jag ju aldrig heller funderat på det där med coins. Skulle aldrig våga lägga ut en sån? Den kan ju försvinna! :cry: Är det meningen?... Eller samlar man coins i en låda hemma :? Kan man (i knowwwwww off topic) få en snabbrecension? Men under tiden kan jag fundera om det är snyggast med silvriga eller guldiga stjärnor :wink:

(Min nya dator fastnade i två dygn i Köpenhamn utan förklaring... och sen i värnamo... lustigt....) Har Signal kommit loss?
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » ons okt 20, 2010 12:14

lovika skrev:Sitter och funderar på vilken som är snyggast...

Men nu har jag ju aldrig heller funderat på det där med coins. Skulle aldrig våga lägga ut en sån? Den kan ju försvinna! :cry: Är det meningen?... Eller samlar man coins i en låda hemma :? Kan man (i knowwwwww off topic) få en snabbrecension? Men under tiden kan jag fundera om det är snyggast med silvriga eller guldiga stjärnor :wink:

(Min nya dator fastnade i två dygn i Köpenhamn utan förklaring... och sen i värnamo... lustigt....) Har Signal kommit loss?
Coin är ju gjorda för att resa! Dock, de som köper guldcoinen skickar nog inte ut dem. Dels är de dyra (Nja, egentligen inte eftersom det blir ett häftigt event av pengarna) och dels sparar man nog dessa hemma för att stolt kunna visa upp dem. Det är ju lite av en trofé att ha ett coin som tillverkats i så liten serie och dessutom ett bevis för att man uppskattar FAD såpass mycket att det verkligen är värt att lägga en slant så att det kan förverkligas.

Mao, eventet är beroende av att få in dessa pengar för att kunna gå runt ekonomiskt! Den symboliska deltagaravgiften täcker bara en liten del av kostnaderna.

Vad gäller signal, så har han kanske kommit loss nu på morgonkvisten efter nästan två dygn av festande i Paris. Jag var lite orolig ett tag eftersom många kallar fransmän för "grodätare" :shock: och då ligger ju signal illa till.....

Enligt fedex står det fortfarande som estmated delivery sent imorgon kväll... men, det tror jag vad jag vill på! Fredag/måndag är nog en bättre gissning.

//Pia
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » ons okt 20, 2010 12:21

PS!

Färgen på stjärnona är väl ändå ett enkelt val? Ville inte du ha guldstjärnor i böckerna när du gick i skolan? ;) :lol: 8) :lol:
Bild
Användarvisningsbild
lovika
Geocachare
Förnamn: Jenny

Inlägg av lovika » ons okt 20, 2010 13:37

skattletaren skrev:PS!

Färgen på stjärnona är väl ändå ett enkelt val? Ville inte du ha guldstjärnor i böckerna när du gick i skolan? ;) :lol: 8) :lol:
jomen.. om du tittar upp på himlen är ju stjärnor mer åt silver...? kanske? iofs finns det ju olika stjärnor... blåa, gula, och vita... Brons måste ju gå bort, för bronsiga stjärnor finns väl inte!?... (de som vill köpa bronsiga stjärnor för att stödja eventet får naturligtvis göra det, men jag rekommenderar guldiga, eller kanske silvriga :wink: )
Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » ons okt 20, 2010 15:24

Jag släppte iväg mitt FAD2009 coin i Egypten i julas.. och det finns en chans att det når målet.. att landa på FAD2010 :)
Bild
Användarvisningsbild
mikr
Geocachare

Inlägg av mikr » ons okt 20, 2010 19:14

Fanns det nåt FAD coin 2008?
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » ons okt 20, 2010 22:55

mikr skrev:Fanns det nåt FAD coin 2008?
Nope! Det var på tal om att "efterkonstruera" ett coin men det blev aldrig något av det projektet.
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tor okt 21, 2010 11:58

Coinen kom till Arlanda och passerade snabbt igenom tullen vid halvåtta-tiden imorse.... Min högst privata gissning är nu att coinen dyker upp imorgon eller på måndag!
Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » fre okt 22, 2010 7:13

..och landade på Kastrup halv sex imorse. *mental note* Då lär de vara i Malmö efter lunch sisådär(?). Kan jag avhålla mig från att åka in och hämta dem ikväll och vänta tills de blir utkörda på måndag?

*tadam tadam*
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » fre okt 22, 2010 7:24

Det är bara vänta till måndag tills dom kommer med posten hehe tänk på miljön.
(obs! detta är skämt)
Bild

Bild
skattletaren
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » lör okt 23, 2010 0:00

Nu ger jag upp (för idag)!

Coinen kom vid lunchtid, men jag har inte haft tid förrän ikväll att försöka fotografera dem. Totalt omöjligt! Det blir massor med blänk i såväl metall som i epoxi-coatingen så man knappt ser vad det ska föreställa.

Jag ska ta fram ljustält imorgon och göra ett nytt försök i dagsljus.

Men...... snygga o glittriga är de! :lol:

De som har beställt för brevleverans kan se fram emot ett kuvert i brevlådan måndag eller tisdag. De som beställt för avhämtning på FAD packas också i helgen.

...och alla ni andra kan beställa ert coin här:

http://geoshop.cc/index.php?cPath=26_42

// Pia
Bild
Skriv svar