Caching Camp

Här avhandlar vi allt som rör event.
Ankarcrona
Geocachare
Caching Camp

Inlägg av Ankarcrona » fre maj 13, 2011 15:47

Snart är det dags för mitt event vilket jag ser fram emot :D , tänkte dock kolla några saker med er som kanske har mer erfarenhet av att deltaga eller hålla i event...

Det komiska i mitt fall är att jag aldrig varit på något event (vad kan gå fel liksom) [-o< , tänkte kolla hur man vanligen brukar lösa problematiken med att ladda koordinater till GPSerna när man är ute...

Några förslag?

Min idé är ganska primitiv men passar bra till temat på eventet, den går ut på att man får ett kompendie i pappersformat med cachebeskrivningar och koordinater. Det blir ju sedan till att manuellt knappa in koordinaterna.

Som sagt, vilka alternativ finns :?:
The Smokestoners
Geocachare

Re: Caching Camp

Inlägg av The Smokestoners » fre maj 13, 2011 16:08

Hejsan! Synd att du inte kunde komma på våra event i helgen. Då ha jag kunnat visa hur vi gjorde.

När du lägger upp cacherna så kan du flytta dessa till din gps som gpx.

Sedan flyttar du tillbaka dessa till en fil i datorn.

Lägg även filen på USB och kolla om någon av de som kommer på Eventet kan hjälpa till att ladda...

NOTERA DOCK att om du har mysteries eller multi, så finns alla steg helt öppet i filen... Det missade jag i söndag. Det roliga var att jag hade skrivit fel på slut gömman = De som "fuskade" hamnade 2 km fel...

Om vi kommer så kan jag hjälpa till.

Edit; jag sände e-post till dig angående detta
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Caching Camp

Inlägg av Blaufish » fre maj 13, 2011 16:51

Ladda GPS:er från mapsource el.dyl.

URL till online GPX fil som laptops och vissa geocaching app:ar kan tanka från.

Minneskort med GPX fil på. (tungrott om du gör sena ändringar och måste skriva över alla minneskorten)

Finns det några fler sätt?

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
m1m3r
Geocachare

Inlägg av m1m3r » fre maj 13, 2011 17:06

Zippa alla GPX i ett lösenordsskyddat arkiv som folk kan tanka i förväg och ha berett, dela ut lösenordet på eventet.
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Caching Camp

Inlägg av Blaufish » fre maj 13, 2011 17:55

Du inser inte hur många nördar det finns. Folk kommer försöka knäcka en låst zipfil :)

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
The Smokestoners
Geocachare

Inlägg av The Smokestoners » fre maj 13, 2011 19:57

Blaufish skrev:Du inser inte hur många nördar det finns. Folk kommer försöka knäcka en låst zipfil :)
Precis vad jag tänkte, men vågade inte skriva...

Det kommer ju att bli som att lösa en mystery.

...

http://thesmokestoner.blogspot.com/
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
m1m3r
Geocachare

Inlägg av m1m3r » fre maj 13, 2011 22:31

Blaufish skrev:Du inser inte hur många nördar det finns. Folk kommer försöka knäcka en låst zipfil :)
Försöka duger ju, gäller bara att ha tillräckligt stor nyckel.
Ankarcrona
Geocachare

Inlägg av Ankarcrona » sön maj 15, 2011 12:45

Tack för tips, jag har fått erbjudande om hjälp från två olika håll. =D>
Till er som erbjudet hjälp, jag kontaktar er lite längre fram när alla burkar ligger ute... :wink:
Thanx :!:
m1m3r
Geocachare

Inlägg av m1m3r » sön maj 15, 2011 13:30

Dela ut alla GPX helt öppna, meddela sedan på eventet att alla koordinater är fel och att man ska addera/subtrahera X från dem, lär sätta käppar i hjulen för de som eventuellt varit ute i förväg och rekat för att kunna få massor med FTF. 8)
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » sön maj 15, 2011 15:08

m1m3r skrev:Dela ut alla GPX helt öppna, meddela sedan på eventet att alla koordinater är fel och att man ska addera/subtrahera X från dem, lär sätta käppar i hjulen för de som eventuellt varit ute i förväg och rekat för att kunna få massor med FTF. 8)
Ett problem bara... det går inte att editera cacher i en gpx fil som du har i gps ...det går om det är waypoints
Bild
Användarvisningsbild
pglans
Geocachare

Inlägg av pglans » sön maj 15, 2011 16:25

sydman skrev:
m1m3r skrev:Dela ut alla GPX helt öppna, meddela sedan på eventet att alla koordinater är fel och att man ska addera/subtrahera X från dem, lär sätta käppar i hjulen för de som eventuellt varit ute i förväg och rekat för att kunna få massor med FTF. 8)
Ett problem bara... det går inte att editera cacher i en gpx fil som du har i gps ...det går om det är waypoints
Mjo, du kan ju alltid använda funktionen "Ange nästa steg" som iaf finns i Oregon. På så sätt kan man göra på ovanstående sätt.
.

Bild
Skriv svar