Fumble After Dark 2012

Här avhandlar vi allt som rör event.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Fumble After Dark 2012

Inlägg av McB. » tis jul 24, 2012 1:54

Registreringen är nu öppen. Besök http://fad.geocaching.se/?page_id=9 för att registrera er och betala online. Kostnaden är samma som tidigare år, 60 kronor per deltagare. Barn under 16 år följer med gratis i målsmans sällskap. Det är naturligtvis möjligt att anmäla sig och betala på plats, men vi uppskattar om så många som möjligt registrerar sig i förväg.

Exakt plats för eventet kommer snart att avslöjas. Exakt hur snart är upp till deltagarna... :twisted:
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Re: Fumble After Dark 2012

Inlägg av McB. » sön aug 05, 2012 21:26

Jakten är igång!

I sann FAD-anda så avslöjas de riktiga eventkoordinaterna på ett något okonventionellt sätt. Den uppmärksamme har sett den något kryptiska bilden på cachesidan som visar begynnelsen till koordinater.

I år är koordinatsläppet inte bundet till en viss tid och plats, utan till flera olika platser. I flera cacher med någon form av anknytning till FAD har lappar placerats ut. Varje lapp innehåller en kod som skall matas in på en viss webbsida. För varje kod som matas in avslöjas mer och mer av koordinaterna, för att till slut vara helt synliga (förhoppningsvis i god tid innan eventet). Exakt vilka cacher det handlar om är naturligtvis hemligt, men det går att lista ut genom att tänka på var någonstans FAD har arrangerats innan och vilka som är med och arrangerar FAD. För att göra jakten lite mer utmanande finns ett antal koder i nära anslutning till medlemmar i FAD-crew, inte i cacher. Man kan också råka ha otur och hitta en kod som redan har hittats, så det gäller att vara snabb!

Naturligtvis är det hela också en tävling. Den som lyckas registrera flest giltiga koder vinner ett fint pris. Vinnaren avslöjas på Fumble After Dark 2012.

Lycka till!
Före detta geocachare.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » sön aug 05, 2012 21:53

McB. skrev:Jakten är igång!

I sann FAD-anda så avslöjas de riktiga eventkoordinaterna på ett något okonventionellt sätt. Den uppmärksamme har sett den något kryptiska bilden på cachesidan som visar begynnelsen till koordinater.

I år är koordinatsläppet inte bundet till en viss tid och plats, utan till flera olika platser. I flera cacher med någon form av anknytning till FAD har lappar placerats ut. Varje lapp innehåller en kod som skall matas in på en viss webbsida. För varje kod som matas in avslöjas mer och mer av koordinaterna, för att till slut vara helt synliga (förhoppningsvis i god tid innan eventet). Exakt vilka cacher det handlar om är naturligtvis hemligt, men det går att lista ut genom att tänka på var någonstans FAD har arrangerats innan och vilka som är med och arrangerar FAD. För att göra jakten lite mer utmanande finns ett antal koder i nära anslutning till medlemmar i FAD-crew, inte i cacher. Man kan också råka ha otur och hitta en kod som redan har hittats, så det gäller att vara snabb!

Naturligtvis är det hela också en tävling. Den som lyckas registrera flest giltiga koder vinner ett fint pris. Vinnaren avslöjas på Fumble After Dark 2012.

Lycka till!

Hmm uppfattar jag det hela rätt att det blidde en Göteborgs/västkust och inte för alla deltagar tävling???
Bild
pwgo
Geocachare

Inlägg av pwgo » sön aug 05, 2012 21:58

Gör inte detta alla, som tidigare rest till FAD utifrån helt chanslösa?
Jag kände för egen del att jag inte vet hur jag ska får ihop detta, trots att jag jobbar i Gbg.
Jag har för dålig koll på vilka cacher som kan vara aktuella, förutom dom som heter FAD-nånting i namnet förstås! :-)

Dessutom har jag måttlig lust att göra återbesök till cacher jag redan loggat, bara för att eventuellt hitta koder.

Har jag missat / missuppfattat något här, för detta känns ju väldigt krångligt?
pwgo
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » sön aug 05, 2012 21:59

sydman skrev:Hmm uppfattar jag det hela rätt att det blidde en Göteborgs/västkust och inte för alla deltagar tävling???
Lapparna placeras inledningsvis ut på platser med FAD-anknytning, och sådana ställen finns inte någon annanstans än i Västra Götaland, men det är inte omöjligt att de så småningom sprids ut även i andra delar av landet... :)
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » sön aug 05, 2012 22:01

pwgo skrev:Har jag missat / missuppfattat något här, för detta känns ju väldigt krångligt?
Jakten börjar nu. Sannolikt kommer koderna hittas på bara några veckor, så koordinaterna är tillgängliga för alla i god tid innan eventet. Att vara med och jaga är naturligtvis helt valfritt!
Före detta geocachare.
pwgo
Geocachare

Inlägg av pwgo » sön aug 05, 2012 22:05

McB. skrev:
pwgo skrev:Har jag missat / missuppfattat något här, för detta känns ju väldigt krångligt?
Jakten börjar nu. Sannolikt kommer koderna hittas på bara några veckor, så koordinaterna är tillgängliga för alla i god tid innan eventet. Om man vill vara med och jaga är naturligtvis helt valfritt!
Du menar att det är EN jakt och inte så att alla ska jaga lappar/koordinater individuellt?
I så fall är det ju en HELT annan sak och man kan lugnt luta sig tillbaka och se koordinaterna framträda!(?)

Jag tror nog infotexten ska formuleras om, så inte fler missuppfattar det som vi redan är några som gjort.
pwgo
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » sön aug 05, 2012 22:07

pwgo skrev:Du menar att det är EN jakt och inte så att alla ska jaga lappar/koordinater individuellt?
I så fall är det ju en HELT annan sak och man kan lugnt luta sig tillbaka och se koordinaterna framträda!(?)
Ja. Precis så är det. Det spelar ingen roll om det är en person som hittar alla lappar, alla får naturligtvis ta del av koordinaterna i samma ögonblick som sista koden registreras.
Före detta geocachare.
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » sön aug 05, 2012 22:47

McB. skrev:
sydman skrev:Hmm uppfattar jag det hela rätt att det blidde en Göteborgs/västkust och inte för alla deltagar tävling???
Lapparna placeras inledningsvis ut på platser med FAD-anknytning, och sådana ställen finns inte någon annanstans än i Västra Götaland, men det är inte omöjligt att de så småningom sprids ut även i andra delar av landet... :)

Sorry men tack... det var en kul tävling för er .... LÄTT IRRITERAD :!: :!: :!: :!: Hur 17 tänkte ni knyta ihop denna säcken...?

Det blir som att berätta koordinaterna till ett gäng polare 20 minuter innan cachesläpp så att de har första tjing på FTF
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av McB. » sön aug 05, 2012 23:00

sydman skrev:Det blir som att berätta koordinaterna till ett gäng polare 20 minuter innan cachesläpp så att de har första tjing på FTF
Nu har du nog inte läst ordentligt. Koordinaterna offentliggörs för alla. Samtidigt. Oavsett om man har hittat en kod eller ej.
Före detta geocachare.
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » sön aug 05, 2012 23:07

McB. skrev:
sydman skrev:Det blir som att berätta koordinaterna till ett gäng polare 20 minuter innan cachesläpp så att de har första tjing på FTF
Nu har du nog inte läst ordentligt. Koordinaterna offentliggörs för alla. Samtidigt. Oavsett om man har hittat en kod eller ej.
Eller så läser du inte ..tävling för vem?
Bild
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Re: Sv: Fumble After Dark 2012

Inlägg av Odur » sön aug 05, 2012 23:37

För de som känner för att deltaga, skulle jag tro.
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » sön aug 05, 2012 23:39

Sydman: Ta och anmäl dig du med så är du lika välkommen som alla andra. Om du själv vill så kan du få ha lika kul som alla andra också, (men det är ett fritt val, förvisso)
....med eller utan lappar med kordinater i förväg.....
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » mån aug 06, 2012 4:56

RDun_Swe skrev:Sydman: Ta och anmäl dig du med så är du lika välkommen som alla andra. Om du själv vill så kan du få ha lika kul som alla andra också, (men det är ett fritt val, förvisso)
....med eller utan lappar med kordinater i förväg.....
Jo .. det är den där biten där jobb inkräktar och möjlighet att ta sig runt det..men FAD deltagandet har inte med min fråga att göra...och det är väl knappast ngt som varit otydligt...?
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » mån aug 06, 2012 7:21

Håller med sydman.
Varför bara en tävling där dom som bor runt Fad ska ha chans att vinna nä det är inte rätt tycker jag.
Bild

Bild
Skriv svar