Fumble After Dark 2012

Här avhandlar vi allt som rör event.
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Re: Fumble After Dark 2012

Inlägg av team@ » tor okt 25, 2012 8:45

Kommer föreläsningsprogrammet att offentliggöras inom kort också?

Är det några för oss intressanta ämnen kan ju hela dagsplaneringen påverkas ;-)
Bild
B1n4ry
Geocachare
Efternamn: Mohr
Förnamn: Christian
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry » tor okt 25, 2012 11:40

Platsen har ju dock varit publicerad som i "Göteborgsområdet" sedan eventet publicerade i mars.
Vi har löpande kontakt med flera av våra mest långväga gäster och dom har varit nöjda med den informationen.
Så det är nog ingen som tvekat i resebokande och annat av den anledningen.

Vi hoppas kunna publicera hela föreläsningsprogrammet vilken dag som helst.
Det borde givetvis varit klart men det har blivit lite förändringar nyligen.
Några av våra medarbetare jobbar hårt med att ro i land det sista.

Generellt sett kan man säga att föreläsningarna ges en något mindre roll detta sista FAD. Det är ETT föreläsningsspår i EN sal eftersom lokalen ser ut så. Dock har vi några workshops som pågår parallellt med föreläsningarna så det skall finnas något att göra hela tiden.

Skulle det förresten vara någon som skulle vilja hålla en liten workshop så går det faktiskt att kontakta oss fortfarande någon dag så kan vi utöka den delen av programmet lite!

I och med att vi håller till relativt centralt i gbg området där det finns MASSOR med cachar och det finns bra parkeringsmöjligheter vid hallen så jag tror att en del kommer känna viss lust att kanske åka och cacha en stund i närområdet under dagen och sedan komma tillbaka vilket bör fungera mycket bättre i år än tidigare år.

//B1N4RY
Användarvisningsbild
supergoofy
Geocachare

Inlägg av supergoofy » tor okt 25, 2012 11:50

Starkt jobbat av er alla inom organisationen för FAD! Ser fram mot nästa helg i Götet! :D
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Inlägg av jasy » tor okt 25, 2012 11:56

B1n4ry skrev:...detta sista FAD.

//B1N4RY
:?: :?: :?:
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
B1n4ry
Geocachare
Efternamn: Mohr
Förnamn: Christian
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry » tor okt 25, 2012 12:13

*hehe*Jag tänkte se om någon reagerade! ;-)

"Sista" är väl kanske iofs inte helt säkert...

MEN...
Vi som har arrangerat de senaste åren har gemensamt bestämt oss för att vi inte kommer att arrangera något FAD nästa år. Årets event är det 10:e och det har vuxit till ett fantastiskt event långt bortom alla förhoppningar för 10 år sedan.

Samtidigt har arbetsinsatsen ökat. Det tar mer och mer tid att ro ihop ett event med över 750 deltagare.
Jag, Anders, Hans, Marcus, Linus, Christer, Jörgen, Ulf, Jenny, Markus (lond), och några till som varit mest aktiva i år har lagt 100-tals timmar och haft massor med möten, 10-tals besök i skogen och så vidare. Det tar faktiskt så mycket tid att vi börjar missköta våra ordinarie jobb och familjerelationer. Jag vill speciellt nämna Gavia här som trots personliga uppförsbackar lägger massor med tid på eventet.

Vidare så har vi i några år nu märkt att det blir svårare och svårare att hitta passande lokaler. Det behövs en enorm hall med massor av parkeringar m.m. för att kunna samla 750-1000 personer som vi gör. Dessutom är det få hallar som passar oss rent praktiskt. Bara en sådan sak som att vi behöver några km2 skog precis runt hörnet.

Vi har försökt få in fler inressenter, men det är svårt att koordinera detta på ett bra sätt och det är svårt att hitta tillräckligt många frivilliga som dessutom passar våra behov.

Visst har vi fått en del skit genom åren från enstaka personer, det har dock inget alls med vårt beslut att göra. Det är nog istället så att FAD vuxit ut sina kläder.

Däremot är jag helt säker på att vi alla väldigt gärna skulle hjälpa till i en mer begränsad omfattning på ett eller annat sätt om någon annan vill ta vid stafettpinnen. Vi har ju byggt upp en del kunskap och vi har en del utrustning. Personligen skulle jag gärna t.ex. komma och rigga projektorer, ljud, datorer, el m.m. Och ta med alla våra specialbyggda mystery cachar! Men att sitta i en ledningsgrupp och dagligen oroa sig för allt som måste göras eller för allt som kostar pengar vill jag slippa framöver.

Sedan har vi redan börjat spåna på ett annat eventkoncept. Det kommer säkert att dyka upp något spännande inom kort. Men då kanske i lite mindre skala, sannolikt på sommaren och sannolikt i dagsljus...

Så passa på att delta i det kanke sista FAD! Det bästa genom tiderna! =) =) =)

//B1N4RY
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Kontakt:

Inlägg av jasy » tor okt 25, 2012 13:32

B1n4ry skrev:*hehe*Jag tänkte se om någon reagerade! ;-)

MEN...
Vi som har arrangerat de senaste åren har gemensamt bestämt oss för att vi inte kommer att arrangera något FAD nästa år. Årets event är det 10:e och det har vuxit till ett fantastiskt event långt bortom alla förhoppningar för 10 år sedan.

Samtidigt har arbetsinsatsen ökat. Det tar mer och mer tid att ro ihop ett event med över 750 deltagare.
Jag, Anders, Hans, Marcus, Linus, Christer, Jörgen, Ulf, Jenny, Markus (lond), och några till som varit mest aktiva i år har lagt 100-tals timmar och haft massor med möten, 10-tals besök i skogen och så vidare. Det tar faktiskt så mycket tid att vi börjar missköta våra ordinarie jobb och familjerelationer. Jag vill speciellt nämna Gavia här som trots personliga uppförsbackar lägger massor med tid på eventet.

Vidare så har vi i några år nu märkt att det blir svårare och svårare att hitta passande lokaler. Det behövs en enorm hall med massor av parkeringar m.m. för att kunna samla 750-1000 personer som vi gör. Dessutom är det få hallar som passar oss rent praktiskt. Bara en sådan sak som att vi behöver några km2 skog precis runt hörnet.

Vi har försökt få in fler inressenter, men det är svårt att koordinera detta på ett bra sätt och det är svårt att hitta tillräckligt många frivilliga som dessutom passar våra behov.

Visst har vi fått en del skit genom åren från enstaka personer, det har dock inget alls med vårt beslut att göra. Det är nog istället så att FAD vuxit ut sina kläder.

Däremot är jag helt säker på att vi alla väldigt gärna skulle hjälpa till i en mer begränsad omfattning på ett eller annat sätt om någon annan vill ta vid stafettpinnen. Vi har ju byggt upp en del kunskap och vi har en del utrustning. Personligen skulle jag gärna t.ex. komma och rigga projektorer, ljud, datorer, el m.m. Och ta med alla våra specialbyggda mystery cachar! Men att sitta i en ledningsgrupp och dagligen oroa sig för allt som måste göras eller för allt som kostar pengar vill jag slippa framöver.

Sedan har vi redan börjat spåna på ett annat eventkoncept. Det kommer säkert att dyka upp något spännande inom kort. Men då kanske i lite mindre skala, sannolikt på sommaren och sannolikt i dagsljus...

//B1N4RY
Jag var ju med när det fortfarande var litet, och det var tillräckligt att hålla ordning på då...

Men nu kan ju de som klagat på att det varit en västkustangelägenhet ta chansen! :mrgreen:
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Inlägg av Grusvag » tor okt 25, 2012 13:55

Påminner om att årets FAD-coin och T-shirts finns ute till försäljning.

T-shirts beställer du här.

Coins beställer du här.

Skynda på om ni ska hinna få leverans före eventet.
Dfyra
Ny i forumet
Efternamn: Forslund
Förnamn: Cecilia

Inlägg av Dfyra » tor okt 25, 2012 20:14

Efterlysning:
Finns det någon i Örebro eller Örebro-traketen som har en plats över i bil ned till FAD?

Man vill ju inte missa sista chansen.. ;)

Kontakta gärna på FB (Cecilia Dfyra Forslund) i PM (går att skicka även om man inte är vän).

Tack på förhand :)
HeyZeus
Geocachare

Inlägg av HeyZeus » tor okt 25, 2012 20:54

B1n4ry skrev:*hehe*Jag tänkte se om någon reagerade! ;-)

MEN...

//B1N4RY
Jag har varit med på alla FAD sedan 2006 så när som i fjol då jag "bara" tog någon enstaka gömma, själva eventet i form av att leta efter grejer i skogen har sedan 2006 enbart blivit sämre! Det är ju dock av den anledningen att första året så var allt nytt och spännande sedan så har det ju blivit mer och mer rutin och framför allt så är det ju så många fler som är mer så det blir inte mycket att fumla efter i mörkret då det är folk och lampor överallt. Även utvecklingen av lampor har ju gjort det tråkigare, i början så gick man med en stor klumpig maglite som lös sådär och drömde om något bättre, nu har ju alla något som nästan kan likna halvljuset på en bil och syns på långt håll även i skogen. Att hålla saker hemligt och att det kommer överraskningar på FAD är ju också en stor grej men även dessa har man ju vant sig vid och felaktigt förväntar sig att de ska med råge överträffas år efter år, detta är ju så klart inte möjligt men en ny tvist har det ju alltid kommit på något. Så att hålla vissa saker hemligt tycker jag är rätt, det räcker gott med att man går ut med att det ligger i Göteborgs regionen då kan man skaffa hotell efter det om man nu så vill

Sedan så är det ju så mycket annats runt FAD som har blivit milsvidder bättre med koordinatutdelning, mässor, seminareier, workshops samt diverse presentationer som några exempel. En papperslapp med koordinater som man knapprade in i en gps utan karta gjorde det ju helt klart till en större utmaning än vad det är nu. Så att FAD gruppen har gjort ett fantastiskt jobb råder det inte något tvivel om och ni ska ha all heder för att ni gör detta 10 år för FAD har även i mitt tycke växt ur sin kostym.
Benrangel
Geocachare
Efternamn: n
Förnamn: n

Inlägg av Benrangel » tor okt 25, 2012 22:38

Finns det någon som passerar uddevalla både och tillbaka, bensinpengar tillkommer naturligtvis.

undrar Bgel aka benrangel
bgel2525@gmail.com
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Re: Sv: Fumble After Dark 2012

Inlägg av Odur » tor okt 25, 2012 23:30

B1n4ry skrev:FAD! Det bästa genom tiderna! =) =) =)
Ja se Teknister ;)

(internskämt)
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
j-annie
Geocachare
Efternamn: Cardell

Inlägg av j-annie » fre okt 26, 2012 9:23

En aktivitet som inte är med i programmet är en nybörjar WherIgo som jag släppte igår. Jag blev ombedd av av FADs gänget och fick släppa den före eventet så ni har tid att ladda ner den i förväg. Den heter naturligtvis "Under en sten"
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC402AW
och är en liten familje aktivitet på ca 45 minuter som ni kan göra under dagen. Det är en ca 1,3 km liten runda runt event området och går ut på att samla bokstäver på skyltar för att få fram en seriefigur och en historisk person för att hitta cachen. Inget komplicerat att plocaka upp sakera eller tala med figurerna. Jag kommer att finnas på startplatsen vid en skylt om detta och hjälpa er igång.Så gå in på länken på cachsidan och ladda ner spelfilen. Skulle ni ha mycket tid så finns det 9 andra WherIgo cacher som jag gjort i Göteborgstrakten.
tex http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1ZPZJ i centrala Göteborg
eller http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC34WV3 LOR (2st)
på Hisingen
j-annie
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » fre okt 26, 2012 12:27

Den kommer vi säkert ge oss på, jag har gjort ett försök innan men kom ingenstans...
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Inlägg av Grusvag » mån okt 29, 2012 0:13

Bild
Bild från förra helgens pysselstuga då bland annat en massa cachar förbereddes för utplacering i FAD-skogen.

Bild
Bild från dagens pysselstuga där bland annat en folder med cacheinfo veks och häftades. Ett jobb som sysselsatte fyra man i ca tre timmar.

Sjukdom har gjort att vi fått något återbud och vi kan behöva ytterligare någon tlll som hjälper till någon timme på lördag. Kan du t.ex. tänka dig att stå i baren och servera glögg någon timme så tveka inte att höra av dig via PM till mig McB eller LinusE. De som redan hört av sig får info inom kort (om de inte redan fått det).
Användarvisningsbild
supergoofy
Geocachare

Inlägg av supergoofy » mån okt 29, 2012 11:45

Det kunde vara kul om ni under eventet kunde ange en "officiell" twitterhashtag så folk kan twittra under eventet och dela med sig sina upplevelser?
Skriv svar