Hur många Event på en dag?

Här avhandlar vi allt som rör event.
norwoodbuilder
Geocachare

Hur många Event på en dag?

Inlägg av norwoodbuilder » tis maj 13, 2014 15:06

Finns det nån tråd el.dyl. nånstans där det nämns nått om hur många Event jag som EO kan högst lägga på tex en dag?
Om så är,tillåtet alltså, hur lång tid måste det vara mellan dom och hur långt avstånd?
Tänker mej ett Event en förmiddag med ett tema, kanske träffas för nån aktivitet, lira nått spel el dyl. Nån timme/några timmar senare nummer två: ett lunchEvent och fram på eftermiddan ett Event med bara allmänt snack, fika etc på en naturskön plats. Eftersom jag under långa tider vistas på ett ställe relativt långt till andra cachare så skulle säkert Event uppskattas av andra och skulle medför att långa "framkörningssträckor" tre olika dagar skulle undvikas.
Nån som vet/har åsikt osv?
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Re: Hur många Event på en dag?

Inlägg av Justis » tis maj 13, 2014 15:33

Samma dag tycker jag att ska vara samma event, ta t.ex. http://coord.info/GC4YDV5, där en tid är kl. 09.00, en annan kl 15.00-18.00 och en tredje kl. 18.00-?
Även två på varandra följande dagar är oftast ETT event, ta t.ex. MMDO14.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tis maj 13, 2014 17:45

Du kommer nästan garanterat få avslag pga event stacking, det ryktas att det kan vara tjurigt att få till event två dagar efter varandra. Vet inte riktigt hur man kringgår det om det ens är önskvärt. Kanske om man är tre alias som snackar ihop sig och tar var sitt?!
Bild
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » tor maj 15, 2014 17:02

När jag tänker efter så är det naturligtvis rätt det ni säjer. Allt ska ju nog förbli vid det gamla. Varför ens snudda vid tanken på att göra något annorlunda?
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » tor maj 15, 2014 17:34

norwoodbuilder skrev:När jag tänker efter så är det naturligtvis rätt det ni säjer. Allt ska ju nog förbli vid det gamla. Varför ens snudda vid tanken på att göra något annorlunda?
Jag anar en viss sarkasm, vad är nyskapande menar du? Sen gav jag bara svar på hur det är, inte vad det kan bli.
Bild
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » tor maj 15, 2014 19:27

linsrille skrev:
norwoodbuilder skrev:När jag tänker efter så är det naturligtvis rätt det ni säjer. Allt ska ju nog förbli vid det gamla. Varför ens snudda vid tanken på att göra något annorlunda?
Jag anar en viss sarkasm, vad är nyskapande menar du? Sen gav jag bara svar på hur det är, inte vad det kan bli.
INGEN sarkasm, absolut inte! Vad jag menar är att man (=jag) kanske ska fundera mera innan jag undrar över en sån sak dvs 3 event med bara några timmars mellanrum. Om du känner dej förorättad av mitt inlägg ber jag om ursäkt.
Du skrev också:"vad är nyskapande menar du?" Håll med om att 3 på varandra följande event skulle vara, om inte nyskapande, så iaf lite lite lite annorlunda. Mvh.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » tor maj 15, 2014 20:04

norwoodbuilder skrev:
linsrille skrev:
INGEN sarkasm, absolut inte! Vad jag menar är att man (=jag) kanske ska fundera mera innan jag undrar över en sån sak dvs 3 event med bara några timmars mellanrum. Om du känner dej förorättad av mitt inlägg ber jag om ursäkt.
Du skrev också:"vad är nyskapande menar du?" Håll med om att 3 på varandra följande event skulle vara, om inte nyskapande, så iaf lite lite lite annorlunda. Mvh.
OK, då tog jag ditt inlägg fel. Sånt händer :)

Jag är ganska cynisk av mig och tror därför att om man öppnade den dörren skulle vi snart ha eventpowertrails och eftersom man inte behöver loggbok på event skulle man kunna logga hela serien genom att helt enkelt åka sträckan. Caching när den är som bäst. Resan är målet osv mm #-o

Men visst har det förekommit flera event på en dag men då mest av statistiksorten. Jag fixat ett fikaevent om du fixar ett cito på väg till FAD som det fanns hur många som helst av den dagen.

Jag antar att du har lite högre mål än statistikpinnar och då kan det vara en bra ide. Lättast är nog ändå att fråga reviewerna.
Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » tor maj 15, 2014 20:20

Det är eg en lustig sak med "event stacking".. markprat ser gärna sociala event men skulle man sätta dem i grupp blir det fel...hmm
Bild
Forticert
Geocachare
Efternamn: Myrman
Förnamn: Royne

Inlägg av Forticert » sön maj 18, 2014 11:45

Jag har för mig att det står att alla event ska vara fristående och oberoende av varandra i någon guide någonstans. Om Samma EO lägger flera event väldigt nära varandra både geografiskt och tidsmässigt är det nog inte uppfyllt.

Jag hittade denna rad i guidelines:

For caching events with several elements, multiple event listings may be submitted only if each element stands as its own event and meets the listing guidelines.

Så uppfyller man det så är det nog möjligt att få hålla flera event på samma dag.
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » mån maj 19, 2014 13:51

Forticert skrev:Jag har för mig att det står att alla event ska vara fristående och oberoende av varandra i någon guide någonstans. Om Samma EO lägger flera event väldigt nära varandra både geografiskt och tidsmässigt är det nog inte uppfyllt.

Jag hittade denna rad i guidelines:

For caching events with several elements, multiple event listings may be submitted only if each element stands as its own event and meets the listing guidelines.

Så uppfyller man det så är det nog möjligt att få hålla flera event på samma dag.
Jahaja. Fast måste tillstå att jag nog inte riktigt fattar vad som menas...
Hade ursprungligen tänkt mej en träff på förmiddan då man träffas rent socialt för att lära känna varann (?), dvs dom som ev kommer åkande från lite olika håll. Lirar nått spel (fia m knuff?) under glatt och trevligt prat. letar efter nån gammal el ny cache i närheten. Sen drar de som så vill vidare så småningom till tätorten (400 inv) för att käka på pizzerian (pizzaevent) kanske nån ny cachare har tillkommit nån har försvunnit. Och som avslutning senare färd till en tjusig utkikspunkt med nått monument inpå där det hela så småningom avslutas med tredje och sista eventet den dan. Orten jag nu bor på är alltså tämligen liten och event är inte allmänt förekommande. Besökande cachare skulle komma åkandes från lite avstånd och tämligen likartade omgivningar en 5-6-7 mil.
Men ok. Som jag sagt tidigare. det var bara en tanke. Naturligtvis är det annorlunda inne i nån storstad. där kan man ju sprida ut eventen på ett helt annat sätt. På små orter kan man ibland drabbas av "lappsjuka".
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Inlägg av ta68 » mån jun 02, 2014 16:49

Jag tror gott det räcker med ett event för att locka folk.

Gör gärna eventet tredelat som du tänkt, det låter som en utmärkt idé.
Skriv svar