Frivilliga sökes 30-31 augusti.

Här avhandlar vi allt som rör event.
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Efternamn: Niclas
Förnamn: Tjäder
Kontakt:

Frivilliga sökes 30-31 augusti.

Inlägg av Cordin » tor jul 10, 2014 19:22

Hej.
Har fått förfrågan om jag kan visa mugglare sporten geocaching under Rusken Runt rundan.

Jag hade tänkt fixa några burkar som man kan prova på, och en lista som intresserade får med sig där cacher är uppräknade som ligger bra under rundan.

För att få hjälp och hinna med alla eventuellt nyfikna så tänkte jag skapa ett event. Men där tog det stopp, får inte göra ett event eftersom de räknar rusken runt som ett event som kommer gå av stapeln utan ett geo-event, visst det är sant men frågan är om kontrollen blir lyckad då.

IAF så får jag på detta sätt söka frivilliga som kan hjälpa till att introducera mugglare. den 30-01 augusti klockan 10-17.
Man behöver inte vara med hela tiden utan några timmar blir bra (förhoppningsvis så vill inte alla vara samma timmar).
Samling sker intill http://coord.info/GC4R2HQ Xmas2013-15-julgodis? (Långstorp utanför Horda 2 mil söder om Värnamo)

Lägg gärna ett svar här och säg vilka tider du kommer.
Bild
Var dig själv alla andra är upptagna.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: Frivilliga sökes 30-31 augusti.

Inlägg av MatsAgeby » tor jul 10, 2014 20:30

Cordin skrev:För att få hjälp och hinna med alla eventuellt nyfikna så tänkte jag skapa ett event. Men där tog det stopp, får inte göra ett event eftersom de räknar rusken runt som ett event som kommer gå av stapeln utan ett geo-event, visst det är sant men frågan är om kontrollen blir lyckad då.
Jag hoppas att du får lokala erfarna GeoCachare att komma trots att det inte blir ett GC-event.
Du får väl locka med en godispåse, eller två...

Jag förstår inte riktigt anledningen till att du inte fick skapa ett GC-event.
Menar du att eftersom någon annan organisation har ett "event" så kan det inte samtidigt vara ett GC-event som pågår samtidigt...?

Låter väldigt konstigt, ibland skulle man ju önska att just två olika event "krockar" med flit för att det ena eventet lockar "Mugglare" med ett visst intresse och GC-eventet skulle då locka GeoCachare och dessa två olika intresseområden kan dra nytta av varandras olika intressen och i detta fall skulle "Mugglare" kunna få en inblick i GC-världen.

Milt sagt mycket underligt...
Eventet har som syfte att locka fler till att bli GeoCachare i samband med att det är många "Mugglare" i rörelse just dessa dagar och det får du nobben för att skapa...

Du får försöka skapa ett vanligt "Grilla korv" event med chans att byta/kolla TBn och inte skriva så mycket om det andra eventet som råkar pågå samtidigt...

.
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av Cordin » tor jul 10, 2014 20:50

MatsAgeby skrev:
Cordin skrev:För att få hjälp och hinna med alla eventuellt nyfikna så tänkte jag skapa ett event. Men där tog det stopp, får inte göra ett event eftersom de räknar rusken runt som ett event som kommer gå av stapeln utan ett geo-event, visst det är sant men frågan är om kontrollen blir lyckad då.
Jag hoppas att du får lokala erfarna GeoCachare att komma trots att det inte blir ett GC-event.
Du får väl locka med en godispåse, eller två...

Jag förstår inte riktigt anledningen till att du inte fick skapa ett GC-event.
Menar du att eftersom någon annan organisation har ett "event" så kan det inte samtidigt vara ett GC-event som pågår samtidigt...?

Låter väldigt konstigt, ibland skulle man ju önska att just två olika event "krockar" med flit för att det ena eventet lockar "Mugglare" med ett visst intresse och GC-eventet skulle då locka GeoCachare och dessa två olika intresseområden kan dra nytta av varandras olika intressen och i detta fall skulle "Mugglare" kunna få en inblick i GC-världen.

Milt sagt mycket underligt...
Eventet har som syfte att locka fler till att bli GeoCachare i samband med att det är många "Mugglare" i rörelse just dessa dagar och det får du nobben för att skapa...

Du får försöka skapa ett vanligt "Grilla korv" event med chans att byta/kolla TBn och inte skriva så mycket om det andra eventet som råkar pågå samtidigt...

.
Du förstår nog bättre än du tror, detta svar fick jag.
Tack för ditt nya event. Dock kan jag inte publicera det då det är en del av ett redan existerande event.
""If an event is already organized outside of the geocaching community or it will happen without a Geocaching.com listing, it is likely not an Event Cache. Examples include concerts, fairs, sporting and scouting events.""
Har skickat en note och förklarat lite, blir det ändå inte godkänt får jag väl tänka i andra banor.

Så länge jagar jag folk som vill hjälpa till utan att få logga ett event.
Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem

Inlägg av MatsAgeby » fre jul 11, 2014 0:11

Cordin skrev:Du förstår nog bättre än du tror, detta svar fick jag.
Tack för ditt nya event. Dock kan jag inte publicera det då det är en del av ett redan existerande event.
""If an event is already organized outside of the geocaching community or it will happen without a Geocaching.com listing, it is likely not an Event Cache. Examples include concerts, fairs, sporting and scouting events.""
Har skickat en note och förklarat lite, blir det ändå inte godkänt får jag väl tänka i andra banor.

Så länge jagar jag folk som vill hjälpa till utan att få logga ett event.
Jag tolkar den där regeln lite som att pågår ett Marathon i Stockholm så är det inte läge att skapa eventet "Kom och spring Maran" där man bjuder in GeoCachare för att springa Marathon...

Men... Jag tolkar det som att det är okey att skapa ett event "Vi som sprang eller kollade på Maran" där Geocachare kan träffas för att prata Maran och GeoCaching...

Sikta in dig på ett GC-Event med fokus på att träffas för att utbyta GC-erfarenheter med erfarna och nya GeoCachare där det även finns möjlighet att lära nybörjare (Mugglare) hur man hanterar sin Geo-APP samt GPSn när man ska leta efter cacher.

Om du bara "Håller isär" ditt GC-Event med det mer allmänna och "stora" eventet.
Ditt GC-Event är inte till för att locka till sig personer som ska delta på det "stora" eventet.

Kör hårt och motivera väl och får du ändå nobben så är det fel på regeltolkningen... ;-)
Håll oss informerade om hur det går i dialogen med Reviewern.

.
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av Cordin » sön jul 13, 2014 22:19

Tillslut kan jag även locka med en Eventlogg. http://coord.info/GC58NCY
Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem

Inlägg av MatsAgeby » sön jul 13, 2014 22:41

Verkligen kul att du till sist fick igenom din vilja med att ha ett event.
(du skapar väl ett event för söndagen också så kommer det garanterat GeoCachare även den dagen).

Vad var det som fick Reviewern att "mjukna" och godkänna ditt event?
(Bra att veta för oss alla andra som ska ordna event).

.
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av Cordin » mån jul 14, 2014 14:11

MatsAgeby skrev:Verkligen kul att du till sist fick igenom din vilja med att ha ett event.
(du skapar väl ett event för söndagen också så kommer det garanterat GeoCachare även den dagen).

Vad var det som fick Reviewern att "mjukna" och godkänna ditt event?
(Bra att veta för oss alla andra som ska ordna event).

.
Jag hade tänkt ha ett vent eftersom jag nånstans hört (läst) att man inte får ha event för samma sak och cachare för tätt på varandra.
Stämmer inte det.

Hela hemligheten ligger i rätt formuleringar...
Bild
dalkarl68
Geocachare
Efternamn: Fröjd
Förnamn: Jan Ove

Inlägg av dalkarl68 » tis jul 22, 2014 16:45

Kör ett CITO på söndag samma tider ;)
Bild
Bild
Skriv svar