Slutet för Terracaching?

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
Landstedt
Geocachare
Efternamn: j
Förnamn: l

Slutet för Terracaching?

Inlägg av Landstedt » mån nov 29, 2010 14:51

Saxat från Terracachings forum:

PostPosted: Mon Nov 29, 2010 5:54 am Post subject: ANNOUNCEMENT!!

It is no secret that AngryKid has been working on recoding terracaching.com for years. Users' interest has suffered the same fate, in the face of unmet expectations to completely retool the site. In any situation like this, the evaluation must be made whether or not continue. In this case, the AngryKid's decision is that he will not continue.

Assuming that there is no other interest in taking over the terracaching.com, as of December 31st, 2010, the site will shut down. Any premium memberships still in effect at that time will be refunded for the balance of their remaining duration.

Thank you for your participation, cooperation, patience, and involvement in this community.

That being said, if there is interest in either assuming the site, or being part of a community that assumes control and development of the site, email scotto@terracaching.com. I will help facilitate that reorganization.
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Re: Slutet för Terracaching?

Inlägg av jasy » mån nov 29, 2010 15:57

Det känns ju inte som det börjat, i alla fall inte ur svenskt perspektiv. Undrar om jag inte var den första som loggade en Terracache i Sverige, en som Hedberg lagt ut. :-k
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng
Förnamn: Anders

Inlägg av Löjan » mån nov 29, 2010 16:53

Det känns väl inte som någon stor förlust, precis. En sida där man måste vara betalande premium-medlem för att få tillgång till grundläggande information (t ex cachebeskrivningen och hinten i gpx-format) vill jag ändå inte vara aktiv på. Fast jag ska nog komma till skott och logga min första och enda geocache från terracaching.com innan sidan stängs.

Som alternativ cachinglista känns opencaching.xx otroligt mycket fräschare än terracaching.com.
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » tis nov 30, 2010 14:51

Löjan skrev:En sida där man måste vara betalande premium-medlem för att få tillgång till grundläggande information (t ex cachebeskrivningen och hinten i gpx-format) vill jag ändå inte vara aktiv på.
Kan man få detta (gpx-filer med beskrivningar) från geocaching.com utan att vara premium-medlem?
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng

Inlägg av Löjan » tis nov 30, 2010 15:30

Odur skrev:
Löjan skrev:En sida där man måste vara betalande premium-medlem för att få tillgång till grundläggande information (t ex cachebeskrivningen och hinten i gpx-format) vill jag ändå inte vara aktiv på.
Kan man få detta (gpx-filer med beskrivningar) från geocaching.com utan att vara premium-medlem?
Hmmm. Var jag för snabb där :oops: . Jag är ju premium-medlem på geocaching.com, så jag har inte helt koll på basic-medlemskapet. Fast visst får man väl med cachebeskrivningen och hinten på geocaching.com om man tar Send to GPS som basic-medlem?

Edit: förtydligande.
Senast redigerad av 1 Löjan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom

Inlägg av team@ » tis nov 30, 2010 15:32

"Marknadsandelen" bland svenska cacher verkar inte vara så hög.
Jag hittar totalt 6 svenska burkar på deras sida.

Må de vila i frid.
Bild
d3bjorn
Geocachare

Inlägg av d3bjorn » tis nov 30, 2010 17:15

Löjan skrev:Fast jag ska nog komma till skott och logga min första och enda geocache från terracaching.com innan sidan stängs.
Jag fick samma tanke och registrerade mig. Det visade sig att det fanns en cache nästan löjligt nära mitt hem. Det är den som ligger i Kortedala, Göteborg. När jag zoomar in på kartan ser den dock ut att ligga mitt på spårvagnsspåret, där man ogärna vill leta. :? Är det någon som har loggat den (eller kanske t.o.m. lagt ut den :wink: ) som vet om den verkligen ligger där den ser ut att ligga? :?:

(Hoppas att detta inte är alltför OT. Men vi talar ju om en inte försumbar andel av alla terracaching-cachar i Sverige. :wink: )
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Inlägg av jasy » tis nov 30, 2010 17:40

d3bjorn skrev:
Löjan skrev:Fast jag ska nog komma till skott och logga min första och enda geocache från terracaching.com innan sidan stängs.
Jag fick samma tanke och registrerade mig. Det visade sig att det fanns en cache nästan löjligt nära mitt hem. Det är den som ligger i Kortedala, Göteborg. När jag zoomar in på kartan ser den dock ut att ligga mitt på spårvagnsspåret, där man ogärna vill leta. :? Är det någon som har loggat den (eller kanske t.o.m. lagt ut den :wink: ) som vet om den verkligen ligger där den ser ut att ligga? :?:

(Hoppas att detta inte är alltför OT. Men vi talar ju om en inte försumbar andel av alla terracaching-cachar i Sverige. :wink: )
Jag har loggat den en gång i tiden, men Hedberg kanske kan svara på om den lever.
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
d3bjorn
Geocachare

Inlägg av d3bjorn » tor dec 02, 2010 15:31

jasy skrev:Jag har loggat den en gång i tiden, men Hedberg kanske kan svara på om den lever.
Efter att ha fått sponsorer kunde jag se mer info om cachen och fick då dina och norpans alternativa koordinater från FTF och STF. :) Fick också se att burken möjligen brann upp 2008. :(
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » lör dec 11, 2010 2:01

jasy skrev:Jag har loggat den en gång i tiden, men Hedberg kanske kan svara på om den lever.
Nån som har en bättre idé?
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
The Smokestoners
Geocachare
Efternamn: nn
Förnamn: nn

Inlägg av The Smokestoners » lör dec 11, 2010 2:42

Nja... Inte direkt.
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
tigern
Geocachare
Efternamn: S
Förnamn: T

Inlägg av tigern » lör dec 11, 2010 2:52

jasy skrev:Det känns ju inte som det börjat, i alla fall inte ur svenskt perspektiv. Undrar om jag inte var den första som loggade en Terracache i Sverige, en som Hedberg lagt ut. :-k
Du torde vara en av de första ägarna av en opencaching.com burk i Sverige också.
Så vitt jag kan se på kartan så ligger de flesta i Göteborgstrakten än, och du har minst en av dem.
Du ligger iaf bland de första 100 skulle jag tro.
För min del suuuuuuuger opencaching, det är geocaching som räknas, dock är jag inte främmande för att dubbelregistrera mina burkar för att få fler besökare.
Men personligen är jag geocachare, inte cachare odefinierad.
Bild
No good deed goes unpunished
Skriv svar