BITcaches - OpenCaching.us

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
zilveruno
Ny i forumet
Efternamn: Vaeversted
Förnamn: Leo

BITcaches - OpenCaching.us

Inlägg av zilveruno » mån aug 22, 2011 15:08

Hej
Jeg har på opencaching.us, læst om BITcaches, er det en type caches som også bliver mulig at oprette på den Svensk opencaching side.

I have at opencaching.com been reading about BITcaches, is that a type of caches that we in the future can make on the Swedish opencaching site.
starzinger
Geocachare
Efternamn: Möller
Förnamn: Fredrik

Re: BITcaches - OpenCaching.us

Inlägg av starzinger » mån aug 22, 2011 15:51

zilveruno skrev:Hej
Jeg har på opencaching.us, læst om BITcaches, er det en type caches som også bliver mulig at oprette på den Svensk opencaching side.

I have at opencaching.com been reading about BITcaches, is that a type of caches that we in the future can make on the Swedish opencaching site.
Får börja med att hälsa dig välkommen till forumet! :D
För er som undrar så kan man läsa mer här http://wiki.opencaching.us/index.php/BIT_Caches Vad jag förstår rör det sig om att man loggar med hjälp av inplastade QR koder.

Zilveruno det är viktigt att inte ta fel på de olika cachesidorna. Opencaching.com är Garmins egna variant på geocacache sida. Opencachin.se och opencaching.us är egna cachingsidor och har inte med .com sidan att göra

Dock kan jag inte svara på om cachetypen kommer till opencaching.se.

Tråden kanske ska flyttas till "Alternativa geocachingsidor"
Bild
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » mån aug 22, 2011 18:06

Tråden kanske ska flyttas till "Alternativa geocachingsidor"
Ja.
...Dock kan jag inte svara på om cachetypen kommer till opencaching.se...
Fram till i april var det möjligt att logga alla cacher på opencaching.se på detta vis, dvs cacheägaren kunde skriva ut en QR-kod som även innehöll loggningslösenord, när man scannade den ledden den till en url med en knapp, tryckte man på knappen loggades found.

Eftersom ingen använde möjligheten på det halvår det fanns i drift prioriterade vi inte den vid den stora uppgradering vi gjorde i april. Att återigen lägga in detta är enkelt om det finns intresse.

En intressant egenskap på opencaching.us (och troligen oc.se fortfarande) är att gpx-filen innehåller timme:minut för när en found log skrevs (gc.com sätter de flesta till fixt klockslag). Kombinerar man ett event med QR-.scanning och läser av GPX-filen ofta (vilket man kan och får) så kan man följa eventdeltagarnas aktiviteter på fältet. Jag väntar med spänning på att något ska prova detta!
Användarvisningsbild
Drejan
Geocachare

Inlägg av Drejan » mån aug 22, 2011 21:45

Flyttat tråden
Skriv svar