Project Geocaching - Statistik och annat

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
Användarvisningsbild
0250
Geocachare
Efternamn: Johan
Förnamn: Rosenson

Re: Project Geocaching - Statistik och annat

Inlägg av 0250 » tor jul 25, 2013 10:05

Ja, proportionerna på vissa kartor är väldigt konstiga.

Men det jag saknar mest på kartfliken är en sammanställning över vad som visas på kartan, vilka län/kommuner och hur många funna i respektive, såsom findstatgen visar under kartan.
SilverSnake
Geocachare
Efternamn: Snake
Förnamn: Silver

Inlägg av SilverSnake » tor jul 25, 2013 10:54

Falkz skrev:Kartan över Sverige på profile stats verkar vara väldigt ihop tryckt, Counties fliken är i stort sett helt oläsbar om man jämför med England som är väldigt stor och fin!
Det var en av de första sakerna jag påpekade när ganja visade mig en första version av kartorna medan han utvecklade det där. Tyvärr är det här ett rätt jobbigt problem att lösa på ett snyggt sätt och det finns många olika sätt att försöka representera en del av en glob på en platt bild. Kartprojektion är något det ofta debatteras hårt kring om vad som är "minst fel" och ger mest rättvis representation av världen osv.

Det går ju uppenbarligen att göra det bättre, men det är inte nödvändigtvis något som görs på fem minuter. Just Sverige är ett av de länder som drabbas hårdast då vi är ett långsmalt land som ligger väldigt långt norr ut.
Bild
Rille
Geocachare
Efternamn: Svensson
Förnamn: Rickard

Inlägg av Rille » ons jul 31, 2013 22:42

Har tappat bort mej på Project Geocaching och behöver vägledning.

Någonstans så ska man kunna söka för att hitta vilka cacher som man inte har hittat i ett, men var är den funktionen? Jag har hittat den innan men gör inte det idag :oops:
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Inlägg av pinkunicorn » ons jul 31, 2013 22:44

I ett vadå?

Om du tänker på kommun så kan du använda map compare.
Bild
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Martin

Inlägg av -Beast- » tis aug 13, 2013 22:29

Liten fundering.

På profilstatistiken så visas de tio högst placerade cacher jag loggat men bara en av de lägst placerade.
Däremot när jag tittar på andras statistik så visas de tio lägst placerade cacher de har loggat.

Varför är det så?
Bild Bild
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » tis aug 13, 2013 22:36

Jag har oxå bara 1 på lägsta, kan bero på när man började cacha kanske?
Man har väl bytt system som beräknar höjd, idag anges inga -värden om jag kommer ihåg rätt
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Martin

Inlägg av -Beast- » ons aug 14, 2013 21:00

OlaHansson skrev:Jag har oxå bara 1 på lägsta, kan bero på när man började cacha kanske?
Man har väl bytt system som beräknar höjd, idag anges inga -värden om jag kommer ihåg rätt
Statistiken för mina barn visar tio lägsta och de har inte loggat något inte jag har loggat, så det kan inte vara orsaken.
Bild Bild
ganja1447
Föreningsmedlem
Efternamn: Magnus
Förnamn: Månsson

Inlägg av ganja1447 » ons aug 14, 2013 21:19

-Beast- skrev:
OlaHansson skrev:Jag har oxå bara 1 på lägsta, kan bero på när man började cacha kanske?
Statistiken för mina barn visar tio lägsta och de har inte loggat något inte jag har loggat, så det kan inte vara orsaken.
Det har nog med att göra att den inte visar 10 st om de alla är på 0 meter, vilket är väldigt vanligt.
Bild
camdan
Geocachare

Inlägg av camdan » mån aug 19, 2013 11:28

Jag äger ett publicerat CITO-event som ännu inte gått av stapeln. Denna event-cache finns ännu inte med i statistiken över mina "placed caches" vilket i och för sig känns rimligt eftersom "placed date" är i framtiden. Tänkte bara rapportera detta, jag vet inte ens om det är något fel. :oops:
Bild
Bild
ganja1447
Föreningsmedlem
Efternamn: Magnus
Förnamn: Månsson

Inlägg av ganja1447 » mån aug 19, 2013 11:32

camdan skrev:Jag äger ett publicerat CITO-event som ännu inte gått av stapeln. Denna event-cache finns ännu inte med i statistiken över mina "placed caches" vilket i och för sig känns rimligt eftersom "placed date" är i framtiden. Tänkte bara rapportera detta, jag vet inte ens om det är något fel. :oops:
Det är nog medvetet, just av anledningen du nämner. Tror jag.
Bild
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Inlägg av pinkunicorn » ons aug 21, 2013 8:07

Jag kan i alla fall intyga att det är likadant med vanliga event: de syns inte i Project-GC-statistiken förrän de faktiskt har varit så det är inget special för CITO.
Bild
Användarvisningsbild
Silen_
Geocachare
Efternamn: Edlund
Förnamn: Robert

Inlägg av Silen_ » mån sep 09, 2013 12:29

Har pillat en del med att skapa egna filter och får det fan i mig bara inte att fungera. Eller skapa filter i sig är inte några konstigheter bara en enda liten sak. Gör jag helt galet eller är det någonting felprogrammerat någonstans?

Försöker skapa ett filter där jag ska få fram alla cacher i Umeå kommun som saknar valt attribut för vintersäker eller ej. Dvs Attributet Snöflinga och överkryssad snöflinga får inte finnas med. Hur jag än försöker får jag det inte att fungera. Har till och med gått ner i antal variabler för att se om jag bara tänkt galet och försökt göra ett filter där endast Snöflingan inte får vara med.

Så i menyn egna filter har jag valt attributet Vintersäker (Snöflingan) och sedan tryckt "lägg till som ej tillåten"
I rutan med uttryck står då: Not allowed: [Available during winter]

Men när jag använder mig av filtret får jag ENDAST upp cacher där det inte finns ett enda attribut. Filtret har med andra ord inte sorterat bort alla med villkortet "Not allowed: [Available during winter] " utan alla cacher som inte har något satt attribut överhuvudtaget.

Gör jag något fel när jag skapat detta filter eller är det något annat som är galet?
BildBild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tis sep 10, 2013 21:04

SilverSnake skrev:
Falkz skrev:Kartan över Sverige på profile stats verkar vara väldigt ihop tryckt, Counties fliken är i stort sett helt oläsbar om man jämför med England som är väldigt stor och fin!
Det var en av de första sakerna jag påpekade när ganja visade mig en första version av kartorna medan han utvecklade det där. Tyvärr är det här ett rätt jobbigt problem att lösa på ett snyggt sätt och det finns många olika sätt att försöka representera en del av en glob på en platt bild. Kartprojektion är något det ofta debatteras hårt kring om vad som är "minst fel" och ger mest rättvis representation av världen osv.

Det går ju uppenbarligen att göra det bättre, men det är inte nödvändigtvis något som görs på fem minuter. Just Sverige är ett av de länder som drabbas hårdast då vi är ett långsmalt land som ligger väldigt långt norr ut.
Det här är visserligen en grymt gammal fråga, men jag röstar för mercator projektion, inte bara för att det ser så rätt ut för Sverige, utan även för att de flesta nätkarteleverantörer har den projektionen (google, bing, eniro osv). Det är med andra ord vad jag tror de flesta är vana vid att se. Sen att nordliga/sydliga länder ser större ut än medelhavsländer är en bonus :P
Bild
Falkz
Geocachare
Efternamn: .
Förnamn: Christian

Inlägg av Falkz » mån sep 16, 2013 21:40

Vet inte om det är möjligt men det skulle vara kul med en grön ring eller något på streak sidorna för dom som fortfarande håller på med en streak...
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Re: Sv: Project Geocaching - Statistik och annat

Inlägg av team@ » tis sep 17, 2013 7:58

Streaking, sånt som var poppis på 70-talet.... Jo, det vore nog bra att få tydligt markerat.
Bild
Skriv svar