Oberoende cachelistningsida

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
OlofL
Geocachare

Re: Oberoende cachelistningsida

Inlägg av OlofL » mån dec 21, 2009 21:15

Lugn, lugn, lugn, det finns många barnsjukdomar, bland annat www-grejen, wikin, användarvillkoren, det går inte att ladda upp bilder, backuprutiner, på andra språk än svenska refererar allt till Polen eller UK, mm.mm.mm. Vi har abslolut inte hunnit fixa dem, min tid har gått åt att ordna ett stort event som gick av stapeln igår. Eftersom vi hade en del tillfälliga eventburkar på detta eventet på en barnvagnsrunda och det sammanföll med att vi i fredags kväll fick vi upp sista nödvändiga pusselbiten på servern tänkte vi att vi kunde lika gärna regga de tillfälliga burkarna på opencaching och de användare som inte var rädda för barnsjukdomar kunde prova regga sig och logga. Så i det perspektivet var det kanske lite naivt att ha med opencaching-cacher på eventet och inte inse att det skulle sprida sig i vidare kretsar, för t.ex. just www-grejen stod i eventpapperna.

opencaching.eu drivs av samma personer som utvecklar framför allt opencaching.pl och det är de som hjälpt till att få igång opencaching.se, så självklart att sidan kommer upp där när den är redo.

Var gäller www-grejen tar jag tacksamt emot hjälp, Shyrtol som sköter burken har haft väldigt dåligt med tid i december och min kunskap om dns, apache och linux är på en behaglig nano-nivå - jag är windowsutvecklare och tänker så förbli även om jag kan lära mig felsöka php 8)

Vi har en egen svn med en gren av siten som är ganska lik den engelska, vi är inbjudna att bidra till "mastern" som huvudsakligen drivs av polackerna. Framför allt bidrag till mastern med de anpassningar vi gjort för att kunna köra här är värdefullt för då kan vi ta deras huvudgren till våra uppgraderingar.

Om någon vill vara med och bidra på ett eller annat vis så är ni välkomna, men om du vill bidra i koden så var medveten om att det är 5 års spagettiutveckling [-X från oräkneliga personer under huven.
Skriv svar