Oberoende cachelistningsida

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
Spookie68
Geocachare

Inlägg av Spookie68 » mån nov 23, 2009 16:02

Blue_Suede skrev:
pglans skrev:Jag tycker att det låter som en bra idé och kan även tänka mig att vara med och sponsra en sån sida om det innebär att vi slipper alla intetsägande skitcacher såsom bakom elskåp, i ett räcke och i en skylt och liknande på den riktiga sidan.
Är det inte snart dags att inse att alla knappast kan enas om vad en "bra" cache är. Jag börjar bli lite trött på uttryck som "skitcacher bakom elskåp" o dyl. Om jag tittar på mina egna utlagda cacher (34 st) finns det givetvis ett antal skitcacher för vissa (har fått kommentarer som "inte ytterligare en cache i en stenmur...) men som jag från andra får beröm för. Vem har då rätt, den som är nybörjare och tycker det mesta är spännande eller den som bara tycker 5/5 cacher har något berättigande.

Jag tvivlar på att jag själv någonsin kommer att vara igång ett helt dygn för att slå något personligt rekord i Knäckebröhultsbomben eller vad nästa grej nu blir eftersom det inte tilltalar mig, men andra tycker säkert det är en helt fantastisk upplevelse. Jag uppskattar platser med intresse för MIG och så gör väl alla. De första månaderna man höll på var nog det mest spännande när man lärde sig hitta olika typer av gömmor och inte tusan var filmburken bakom elskåpet en skitcache då!

Kanske dags för bedömning Difficulty/Terrain/Garbage factor?
:thup:
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » mån nov 23, 2009 22:00

jasy skrev:Jag har sagt det förut: Om det inte passar, gnäll inte utan fixa något bättre!
Det var precis det tråden handlade om. Så medan gc.se låg nere så fixade jag lite annat:

- Programvara är på plats och håller på att anpassas till Svenska förhållanden.
- Översättning pågår.
- Domännamn reggat.
- Server prelimärt bokad.

I detta systemet kommer det gå att betygsätta cacher i en 6-gradig skala, 0-6. När en cache har fått ett antal betyg så visas snittet i listningen. Så ni som har kidnappat min tråd och diskuterar meningslösa skitcacher kan ge dem det betyg ni vill (dvs 0).

Ni som vill vara med och forma framtiden för den oberoende svenska cachelistningen är välkomna, denna listan är för oss - av oss.
Sundins
Geocachare

Inlägg av Sundins » mån nov 23, 2009 23:33

OlofL skrev: - Programvara är på plats och håller på att anpassas till Svenska förhållanden.
Intressant.
Vad heter programvaran? Kan man läsa mera om den någonstans?
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » mån nov 23, 2009 23:59

Det är samma programvara som opencaching körs med i Tyskland, Tjeckien, Polen och UK.
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » tis nov 24, 2009 0:26

OlofL skrev:Domännamn reggat.
Nåja. Den (opencaching.se) reggade du ju redan den 4/11. Så du hade nog planerat en stund innan nertiden
8)
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » tis nov 24, 2009 0:39

OlofL skrev:...... denna listan är för oss - av oss.
Betyder det att det bara blir Skånska cacher där ?
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 24, 2009 0:44

Odur skrev:...Så du hade nog planerat en stund innan nertiden
8)
Ja det kan nog stämma, men utan gpxhammaren eller powertrailförbudet hade den dock legat kvar som redirectad till Tyskland.
Senast redigerad av 1 OlofL, redigerad totalt 0 gånger.
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 24, 2009 0:47

RDun_Swe skrev:
Nej, då hade vi ju inte behövt bemöda oss att göra en svensk översättning, då kunde vi gjort en skånsk direkt. 8)
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » tis nov 24, 2009 1:06

OlofL skrev:
RDun_Swe skrev:
Nej, då hade vi ju inte behövt bemöda oss att göra en svensk översättning, då kunde vi gjort en skånsk direkt. 8)
Hahaha :D 1 - 0 till dig :D
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 24, 2009 1:17

Det mest fascinerande är att det ikväll har anmält sig frivilliga att översätta till skånska men inte till svenska?!? :shock:
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » tis nov 24, 2009 1:30

OlofL skrev:Det mest fascinerande är att det ikväll har anmält sig frivilliga att översätta till skånska men inte till svenska?!? :shock:
Jaha, då var det ju ett mycket lokalt fenomen för skåne i alla fall då ju. eller hur man nu skall tolka det. Vi riktiga (!) svenskar kanske förstår utrikiska bättre och inte behöver så mycket översättning kanske.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Efternamn: Bengtsson
Förnamn: Marcus
Kontakt:

Inlägg av McB. » tis nov 24, 2009 11:28

Kul initiativ. Lycka till. Jag skulle gärna vara med och hjälpa till om jag hade tid, men det går nog inte att motivera ännu ett sidoprojekt. Kör hårt.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
CyberJunkie
Geocachare

Inlägg av CyberJunkie » tis nov 24, 2009 11:37

McB skrev:Kul initiativ.
Motvilligt får jag hålla med på nåt konstigt sätt.
Mest för att du verkar göra nåt istället för att bara snacka :thup:. Blir intressant att följa detta.

Nån uppskattning på när sidan kommer lanseras?

/CyberJunkie
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 24, 2009 12:44

McB skrev:Kul initiativ. Lycka till. Jag skulle gärna vara med och hjälpa till om jag hade tid, men det går nog inte att motivera ännu ett sidoprojekt. Kör hårt.
Det skulle vara trevligt att ha koppling till gc.se-statistiken på plats redan från början, vad är önskelistan från gc.se och hur vill ni hämta informationen?
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 24, 2009 12:50

CyberJunkie skrev:...Nån uppskattning på när sidan kommer lanseras?...
Har inte riktig överblick över hur mycket tester vi behöver göra, men det känns ändå rimligt att säga att den kommer innan året är slut, dvs kl 23.59 31/12-09...
Skriv svar