oc.se: Pocket queries

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
ralleman
Geocachare

Re: oc.se: Pocket queries

Inlägg av ralleman » ons apr 28, 2010 16:04

OlofL skrev:Det finns inte några planer på ett "eget" opencaching-forum, forumet på geocaching.se fyller numera alla sådana behov och det tycker jag är positivt för geocachingen.
Jag tycker också det duger alldeles utmärkt med forumet här på gc.se. Jag refererade bara till vad jag läste på http://www.opencaching.se/articles.php?page=contact igår:

Opencaching Forum
Det kommer ett forum för opencaching-specifika frågor, tills det finns på plats hänvisas till geocaching.se/forum.

Men det är med andra ord inte aktuellt? :?
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » ons apr 28, 2010 16:39

Det stämmer att det inte är aktuellt längre. Det skrevs i en tidsålder när debattens vågor gick höga om man fick använda geocaching.se/forum till diskussioner om alternativa former av geocaching och kontentan av de diskussionerna blev att man fick det och det tror jag vi alla är vinnare på.
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng
Förnamn: Anders

Inlägg av Löjan » tor maj 27, 2010 19:36

Jag upptäckte att land anges som "SE" i gpx-filen från oc. Går det att ändra det till "Sweden", så att det blir kompatibelt med FindStatGen?
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » mån maj 31, 2010 22:09

Löjan skrev:Jag upptäckte att land anges som "SE" i gpx-filen från oc. Går det att ändra det till "Sweden", så att det blir kompatibelt med FindStatGen?
Det ska vara fixat av en i teamet medan jag var bortrest. Hör av dig om det fortfarande strular.
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng
Förnamn: Anders

Inlägg av Löjan » mån maj 31, 2010 23:10

OlofL skrev:
Löjan skrev:Jag upptäckte att land anges som "SE" i gpx-filen från oc. Går det att ändra det till "Sweden", så att det blir kompatibelt med FindStatGen?
Det ska vara fixat av en i teamet medan jag var bortrest. Hör av dig om det fortfarande strular.
Det fungerade helt perfekt nu. Tack!
Skriv svar