Felrapporter på opencaching.se

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
OlofL
Geocachare

Re: Felrapporter på opencaching.se

Inlägg av OlofL » lör maj 08, 2010 23:13

Felrapport: Kartan
Själv upplever jag inte att nya kartan fungerar alls och på gamla kartan är symbolerna otydliga
Nya kartan fungerar bra numera. Om den inte fungerar för dig, hör av dig och berätta vad du har för browser och ett exempel på en cache som krånglar.
Felrapport:
Aktivering av konto behövs inte.

Enligt uppgift så räcker det med att registrera sig, man behöver inte aktivera sig för att man ska kunna använda sidan och logga in.
Kan inte få fram detta felet längre.
Önskemål:
Ta bort gpx och byt namn på gpx-gc till gpx.

Jag kan inte se vad man ska med det gamla gpx-formatet till, finns det verkligen något program som kräver det?
På de flesta ställen finns bara ett gpx-format kvar nu.
Felrapport:
Nya cacher visar inte region/kommun rätt.

Buggen är rättad i den polska versionen, källkod finns för att rätta den i den gamla svenska.
En liten flagga visas som symboliserar vilket land cachen är gömd i.
Laddar man ner sökresultat i .wpt-format får man en fil fylld med sql-kod och var_dumps, och ett html-doc efter det.
Bara gpx-formatet finns kvar.
Sök cache: Alla avstånd är inställda på miles när kilometer ligger närmast till hands.
Äntligen km nu.
Sök cache: Under sök på avstånd är N W förinställt, N E känns vettigare. (eller justera efter ens hemkoordinater, om man kan ange det nånstans)
Detta har jag inte fått fram nu när jag testat, får du fortfarande det?
Sök cache: Select country visar Sverige och Portugal, är det mening?
Just nu visas de länder i vilka det finns cacher registrerade på oc.se idag.
I cachepresentationen finns länkar till externa kartsidor, streetmaps.co.uk känns inte så användbar för sverige, ta bort?
Google maps och Openstreetmap finns nu.
Datum tycker jag ska anges som YYYY-MM-DD, alltid lika intressant att gissa ordningen. Alternativt DD/MM -YY, men det funkar bättre på papper...
Ja, äntligen är det så.

Fortsätt gärna komma med synpunkter och idéer!
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Re: Felrapporter på opencaching.se

Inlägg av linsrille » sön maj 09, 2010 0:37

Toppenbra med bugfixar och uppdateringar. =D>

Nya fel:

1. Om jag på menyn väljer Nya cacher och sen går till sida två, och sedan väljer föregående sida med den blå vänsterpilen blir det fel. Den försöker då gå till offset -50 istället för 0 (aktuell offset-50). Det fungerar som det ska på söksidan, fast då blev det fyra sidor istället för 2, och 20 träffar/sida istället för 50.

2. Sökte på stad "göteborg". En sida kom upp där jag skulle välja en av två träffar. Den sidan är på polska.

3. Det finns inga opencacher i Jönköping :mrgreen:

Det var det hela ;)
Bild
Skriv svar