Nya Cach Eye

Diskussioner rörande andra geocachingsidor än geocaching.com
j-annie
Geocachare
Efternamn: Cardell
Förnamn: Jan

Nya Cach Eye

Inlägg av j-annie » tor jul 01, 2010 22:10

Ett gäng entusiaster i Österike gör en karttjänst som heter Cacheye http://www.cacheye.org/panel/front som jag tidigare informerat om i detta forum. Nu har de gjort en ny release 1. 1 där jag varit beta testare .
Den är kopplad via ett macro från GSAK eller så kan man importera GPX,zip eller LOC filer direkt.Om du skapar ett ID laddar upp macrot och kör i GSAK så får du en karta med alla dina otagna cachar eller även tagna där man kan filtrera på alla möjliga sätt. På varje cache ser man sedan popup alla info och kan välja birds eye med BING eller Googles kartor och streatside osv med en cachenål synlig. Mätverktyg, loggning ,Todo listor, koordinater i dec,eller deg-min och utskrift och massa andra faciliteter. Eftersom ni inte prövat version 1,0 så kanske ni inte kan färstå hur bra den nya versionen är. "Give it a try" ni kommer inte att bli besvikna. har ni frågor och förslag till nästa release så finns ett forum som de verkligen lyssnar på . Det var så jag fick kontakt med dem.
j-annie

New features

Caches and additional waypoints now can be imported into the map directly from your Pocket Queries using the PQ-ZIP-File or still by using a GSAK-macro (as in V1.0), Up to 3000 caches plus waypoints may be displayed.
A single cache may be imported and visualized on the map via a GPX- or LOC-File.
Caches and additional waypoints now are associated to each other. With Focus/cache the map highlights and zooms to all waypoints of a specific cache.
ToDo-Lists assist you in quick and easy route planning. Todo-lists are named and you can maintain several lists.
ToDo-Lists may also be printed (optionally with map, portrait or landscape).
With Focus/ToDo the map highlights and zooms to all caches of a specific ToDo-list.
Now you may move solved "Mysteries", "Multicaches" and "Other Caches" to corrected coordinates on the map in case you did not import this cache from GSAK.
Now there is an option in the GSAK-macro to export only mysteries when they have corrected coordinates, you can also choose to skip currently unsupported types (opencache, navicache ...) without warning.
GCVoteGrabber may now be invoked from the macro (recommended if you want to filter caches according to GCVOTE ratings on the map).
Openstreetmap also can be used as the basemap.
Measure distance tool
Altitude display (approx.) in Cache/Waypoint/Marker-PopUp
Metrics (km/miles) may be changed in account settings / information.
Displays waymarks on the map for GSAK-based datasets
Invoke the "Log Your Visit" page directly from within the map
Optionally load up-to-date GCVote ratings after invoking the map (disabled by default).
Better appearance on 800x600 screen resolution
Markers are not lost anymore when you choose another "Views menu".
Fade out of the Minimap is possible now
The popup window of cache/waypoint has a close button now.
j-annie
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Re: Nya Cach Eye

Inlägg av linsrille » fre jul 02, 2010 16:17

Såg trevligt ut av skärmbilderna att döma. Tyvärr kräver det silverlight #-o , så vi som inte kör windows har inget att hämta här. Jag får väl knåpa vidare på mitt eget verktyg och hoppas att jag kan göra nåt användbart av det istället.
Bild
tor_selden
Geocachare

Inlägg av tor_selden » lör jul 03, 2010 2:10

Jag har tittat lite på CachEye tidigare och är faktiskt impad. Det fyller hålet av att få en bra överblick över sina WPs från GSAK. Att dessutom ha tillgång till olika sorters kartor direkt ser bra ut. Jag har inte testat det i fält men ska försöka använda det lite i sommar! =D>
Bild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » lör jul 03, 2010 22:13

Import av gpx-filer större än 5 MB är tydligen omöjligt #-o
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » lör jul 03, 2010 22:24

Blue_Suede skrev:Import av gpx-filer större än 5 MB är tydligen omöjligt #-o
har du så stora PQ?Kör den via gsak så får du in 3000 cachar lätt.Macro My cacheye.gsk. Så kan du ta Gcvote macrot oxå så kan du sortera efter betyg. tar lite längre tid att ladda
j-annie
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » tis jul 06, 2010 0:42

Blue_Suede skrev:Import av gpx-filer större än 5 MB är tydligen omöjligt #-o
Jag kontaktade utvecklingsteamet och de sa att det finns en gräns på 5MB för GPX filer och 3000 cachar från GSAK.Om du har större GPX filer av någon anledning så kan du zippa dem så de blir under 5MB så skall det fungera. Om man laddar en file via "import" så försvinner alla gamla cachar men de kan man ju lätt återställa om man kör macrot via GSAK igen. Bra om man skall till en annan stad och gör en PQ drar in den så kommer bara dessa cachar. Cach eye är ju en användarspecifik karttjänst så man kan ju logga in på vilken dator som helst med sitt logon och så har man sig Cach eye där oxå. Kanske förutsatt att man kör Vista eller lagt in Silverlight från Microsoft även på denna pc.
Kan ju vara bra om man är på semester och sitter på en hotell Pc. I nya CacheEye kan man välja grundkarta och runt cacharna kan man i pop up menyn välja 7 olika kartor tex Bing BirdsEye och alla Googles kartor. Jag har bra kontakt med utvecklingsteamet eftersom jag var Beta testare så använd gärna deras forum http://www.cacheye.org/forum om ni har förslag eller frågor. De svara alltid!
j-annie
j-annie
Keesen
Geocachare
Efternamn: Ted
Förnamn: Gahnström

Inlägg av Keesen » lör jan 04, 2014 10:48

Samma upplägg...samma ikoner på kartan och samma sak att göra

Vad är meningen?
Skriv svar