Anders Hulterström, team@/TuragaVakama har gått bort

OBS, arkiverat forum som är kvar för historisk information. Innehåller nyheter fram till sommaren 2017. Därefter publiceras nyheter direkt på hemsidan och inte i forumet.
Användarvisningsbild
lillfiluren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Högström
Förnamn: Jonas
Kontakt:

Anders Hulterström, team@/TuragaVakama har gått bort

Inlägg av lillfiluren » ons sep 03, 2014 0:25

Geocachingsverige har förlorat en stor profil, en flitig reviewer och en varm vän. Anders Hulterström gick bort den 1 september 2014 efter en kortare tids sjukdom. Många av oss känner honom som "kanelbullen" eller den manliga halvan av team@, andra har haft kontakt med honom i hans egenskap av reviewer under namnet "TuragaVakama". Anders var även under en period aktiv som reviewer i forumen här på geocaching.se. Dom av oss som haft förmånen att lära känna Anders personligen kommer att minnas honom som en varm och hjälpsam vän. Våra tankar går till Anders familj.

Om du vill återgälda lite av den generositet Anders visade oss geocachare och medmänniskor, kan du skänka en slant till cancerforskningen. En insamling i Anders namn har startats på initiativ av hans fru, Tiina. http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/ ... ction=9207

Styrelsen genom Jonas Högström
Senast redigerad av 4 lillfiluren, redigerad totalt 0 gång.
MildasVänner
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Lundström
Förnamn: Lars

Re: Anders Hulterström, team@/TuragaVakama har gått bort

Inlägg av MildasVänner » ons sep 03, 2014 9:12

En av mina allra bästa geocachingkamrater har gått ur tiden och livet känns orättvist. Jag hade förmånen att lära känna Anders under några allt för korta år och kommer alltid minnas honom som den humoristiske, vänlige och rättframme person han var.

Vår historia tillsammans började med ett förfluget glädjemejl från min sida när jag insåg att jag fått fram koordinater till hans cache Margreteborg Campingground genom ett förfluget ord från min dotter. Vi insåg snabbt att vi hade ett gemensamt intresse i mysteries och lite senare hade vi vår första mejlväxlarkväll som kom att leda fram till vår första gemensamma loggning på den här cachen. Mejl byttes mot chat och genom åren kom det att utbytas massor med grubblerier och annat på detta vis. Många promenader i skog och mark hann det också bli och vi är nog många som minns den trevliga dagen nere i Karlsborg med fångarna på fortet och efterföljande middag hos FamiljenSjodin, bara för att nämna något. Det är för övrigt den enda gång jag fått tillfälle att logga en FTF med ett glas utsökt vin i näven. Och det är med ett stort leende jag minns alla andra mer eller mindre halvgalna äventyr och underliga och finurliga mysteries vi löst och loggat tillsammans.

Anders kommer lämna ett stort hål efter sig i mitt liv. Både som vän, cachingkompis och reviewerkollega. Vår tid tillsammans blev allt för kort men minnena kommer för alltid bestå. Jag är oerhört glad tacksam för att jag fick chansen att lära känna Anders.

/Lasse
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » ons sep 03, 2014 17:23

Det är med stor sorg som jag fick höra att Anders gått vidare i sin vandring! Jag har förlorat en kär vän men jag känner än mer för Tiina och barnen!

Anders, vi har inte känt varandra så många år men du blev mycket snabbt en vän, inte bara kompis. Vi har hunnit pratas vid många gånger, även hunnit utbringa gemensamma skålar i Singel malt på fredagskvällen även om vi varit på olika orter! Du kommer lämna ett stor hål efter dig men minnena av dig är mycket kärleksfulla!

Vila i frid Anders!
Bild
Bild
FamiljenSjodin
Geocachare

Inlägg av FamiljenSjodin » sön sep 07, 2014 14:36

Det här var något av det sorgligaste som kunde ha hänt. Anders var en stor glädjespridare och det ansikte jag först alltid spanade efter när jag kom till något event. Det finns många cachingminnen kopplade till Anders, inte minst resan till Fångarna på Fortet som Lasse nämnde. Paddling i gummibåt en sommarnatt på väg till Samurai är ett annat minne, och det har varit några telefonsamtal genom åren då han eller jag stått förvirrade i en skog och inte hittat en burk som man vet att den andra tagit.

Karin och jag tog en liten kvällstur den kväll vi fick reda på vad som hänt och loggade den enda cache från kanelbullarna vi inte hade tagit (förutom de vi inte löst). Vi tänkte på Tiina och pojkarna och det ligger några tårar i mossan där uppe på höjden i Silverdal där burken fanns.

Hoppas att det finns cacher i Nagijala.

/Ulf
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » tis sep 09, 2014 18:34

Ja det här suger verkligen! Jag blir själv förvånad över hur starkt jag reagerat på detta.

För nästan exakt ett år sedan tittade jag ut genom dörren hemma och såg till min förvåning ett tält på gräset bredvid garageuppfarten. Ut ur tältet sticker ett yrvaket huvud - Anders! Han och några andra hade anlänt under natten :D
Bild
Bild
Skriv svar