Halmstads Inlandstrail

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
varpan
Geocachare
Efternamn: Varpula
Förnamn: Markus

Halmstads Inlandstrail

Inlägg av varpan » fre jul 22, 2011 20:28

På tisdag 00:00 kör vi igång ett 24h i Halmstad... Tanken är att ta inlands trailen och lite annat smått å gott...
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Re: Halmstads Inlandstrail

Inlägg av *Danne* » lör jul 23, 2011 10:33

varpan skrev:På tisdag 00:00 kör vi igång ett 24h i Halmstad... Tanken är att ta inlands trailen och lite annat smått å gott...
Ge nu fan i att bara trycka ner loggböckerna i preformarna utan lägg i dom fint i burkarna och helst inga klisterlappar.
Bild

Bild
varpan
Geocachare

Halmstads Inlandstrail

Inlägg av varpan » lör jul 23, 2011 13:17

danne100 skrev:
varpan skrev:På tisdag 00:00 kör vi igång ett 24h i Halmstad... Tanken är att ta inlands trailen och lite annat smått å gott...
Ge nu fan i att bara trycka ner loggböckerna i preformarna utan lägg i dom fint i burkarna och helst inga klisterlappar.
Hade inga planer på att fara våldsamt fram... Men efter den uppmaningen så kanske jag våldar ner en eller två loggar... Känner mig varmt välkommen...
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör jul 23, 2011 13:22

varpan skrev:
danne100 skrev:
Hade inga planer på att fara våldsamt fram... Men efter den uppmaningen så kanske jag våldar ner en eller två loggar... Känner mig varmt välkommen...
Det är inte riktat mot dig detta.
Det brukar bli att man bara knölar ner boken om man ska försöka sig på rekord.
Ta inte illa upp på detta nu.
Du är välkommen till Trailen det är en uppmaning till alla som tar trailen att man ska lägga tillbaka böcker som dom ska vara.
Bild

Bild
varpan
Geocachare

Halmstads Inlandstrail

Inlägg av varpan » lör jul 23, 2011 14:34

Inte riktat mot mig... Du citerar mitt inlägg men riktar dig till nån annan?

Jag har full förståelse för att du inte vill få dina burkar förstörda och förstår att det inte är ovanligt i samband med att statistikhunriga "powercachare" jagar rekord..

Jag kanske är lite känslig men ditt inägg kändes i allra högsta grad riktat och särskilt vänligt var det inte heller..

Men det är väl så det är med kommunikation på forum.. Det är lätt att det blir fel...
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör jul 23, 2011 15:35

snabbt beslut att min del stängs ner under helgen.
JAG TACKAR ALLA SOM LOGGAT MINA BURKAR PÅ DETTA TRAIL OCH TACK FÖR ALLA GODA ORD VI FÅTT OM DETTA TRAIL.
Detta gäller endast mina 35 burkar som stängs ner nu dom andra lever nog kvar på trailen ett tag till.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör jul 23, 2011 15:43

Om någon vill ta över trailen hör av er senast 10,00 imorogn söndag sedan plockas burkar in om ingen vill ta över dom.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
dasilva76
Geocachare
Efternamn: Silvan
Förnamn: Johnny

Inlägg av dasilva76 » lör jul 23, 2011 16:10

Förstår ditt beslut, och vill ännu en gång tacka för dina cacher, som jag tyckte var i väldigt fint skick. Om jag jämför de trails som låg lite mer norrut och endast bestod av filmburk i marknivå som var pappersmassa i alla...

Tackar o bugar o respekterar ditt beslut.

//dasilva76 och TessSi
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » lör jul 23, 2011 16:50

danne100 skrev:Om någon vill ta över trailen hör av er senast 10,00 imorogn söndag sedan plockas burkar in om ingen vill ta över dom.
Jag förstår inte alls, och fattar inte vad ni har i vattnet där nere. :?: :?: :?:

Det är svårt för mig att greppa hur man kan gå ner på den nivån, men genom att kommentera har jag väl hamnat där med *suck*
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör jul 23, 2011 17:00

linsrille skrev:
danne100 skrev:Om någon vill ta över trailen hör av er senast 10,00 imorogn söndag sedan plockas burkar in om ingen vill ta över dom.
Jag förstår inte alls, och fattar inte vad ni har i vattnet där nere. :?: :?: :?:

Det är svårt för mig att greppa hur man kan gå ner på den nivån, men genom att kommentera har jag väl hamnat där med *suck*
Vad menar du?
mitt beslut är att stänga mina burkar men finns intresse från någon som vill ta över dom i Halmstad får göra det adoptera kan alla göra.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » lör jul 23, 2011 17:12

danne100 skrev:
linsrille skrev:

Vad menar du?
mitt beslut är att stänga mina burkar men finns intresse från någon som vill ta över dom i Halmstad får göra det adoptera kan alla göra.
Jag förstår att du tagit beslutet, men jag förstår inte vad du eller någon alls har att tjäna på det. Den enda signalen jag kan utläsa ur en sån handling är att man ska passa sig för att ifrågasätta dig. Oavsett om man har rätt eller inte.

Jag passar mig för att dra några liknelser, men jag tror att de flesta gör associationen ändå.

Sen undrar jag om det är okej att jag åker och loggar lovsjön innan du ṕlockar in den, eller om du har för avsikt att radera loggar som tillkommer nu efter att du arkiverat den.
Bild
varpan
Geocachare

Halmstads Inlandstrail

Inlägg av varpan » lör jul 23, 2011 17:28

Nu får du inte läsa in för mycket i dannes beslut som kom efter mitt å hans meningsutbyte... Ett meningsutbyte som jag anser att jag å Danne har löst (via pm)... Om jag förstod Danne rätt så har det varit på gång en längre stund... Så ingen skugga skall falla på Danne...
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » lör jul 23, 2011 19:42

varpan skrev:Nu får du inte läsa in för mycket i dannes beslut som kom efter mitt å hans meningsutbyte... Ett meningsutbyte som jag anser att jag å Danne har löst (via pm)... Om jag förstod Danne rätt så har det varit på gång en längre stund... Så ingen skugga skall falla på Danne...
Ja är det så att det saknas nåt i tråden här så är det ju lätt att dra vissa slutsatser, speciellt om man väger in det historiska.

Jag vet även att det varit problem med trailet och det finns kanske anledning att stänga det. Läser man tråden här får man en helt annan bild och det är den jag reagerat på.

Härligt att ni rett ut det :)
Bild
KORSARKOFF
Geocachare
Efternamn: Sjölin
Förnamn: Fredrik

Inlägg av KORSARKOFF » sön jul 24, 2011 22:19

Vill tacka för en mycket trevlig runda längs Trailen igår. Burkarna var välskötta (men stämplar och klistermärken borde förbjudas!). Kan tänka mig hur mycket tid (och pengar) det kostar att hålla trailen i bra skick. TFTT (Thanks for the trail)! :D
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » tor jul 26, 2012 17:32

Nu så är Nr 1-32 stäng
Jag Tackar alla som varit och loggat min del på första delen av inlandstrailen. Inlandstrail 91-180 kommer att få leva till årsskiften 2012-2013.
Bild

Bild
Skriv svar