Bildtråd: Bjud på ett cachingminne genom ett foto

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
Användarvisningsbild
Entracte
Geocachare
Efternamn: Hermansson
Förnamn: Johan

Re: Bildtråd: Bjud på ett cachingminne genom ett foto

Inlägg av Entracte » sön feb 19, 2012 1:37

Bild

En fin sommardag i fjol fick jag besök av en av mina bästa kompisar. Detta var första gången jag berättade för honom om min nyfunna hobby. Han blev genast sugen på att testa själv och vi var bara några minuter senare ute på vägarna med telefonerna i händerna. Jag hade förstås redan loggat det mesta i hemtrakterna, men han hade ju mycket kul att uppleva.

Solen sken och vi hade hela dagen på oss. Jag tror vi loggade 8 eller 9 cacher under en två-tre timmar lång tur i Arboga. Han hade vid det här laget spunnit igång på alla cylindrar och ville veta mer om hur det fungerade med att lägga ut egna cacher. Vi bestämde oss för att lägga ut en direkt!

Jag visste ett klockrent ställe som hade både lite mystik, fin natur och säkert någon bra gömma. Ingången till ett gammalt bergrum! Vi skyndade oss dit med alla burktillbehör och verktyg jag hade. Snabbt hade vi hittat ett perfekt gömställe för en magnetisk micro. Vi skyndade oss direkt hem för att skapa en cachebeskrivning och skicka in cachen för granskning. När det väl var gjort höll vi tummarna för en snabb publicering så vi kunde betrakta de eventuella FTF-jägarna.

Tyvärr dröjde det över ett dygn innan vi fick någon respons på gömman. Det visade sig till och med att den låg 30m för nära en befintlig myst. Alltid surt när man hamnar för nära någon ologgad myst eller annan slutgömma, men that's life! Vi hade mycket trevligt den dagen i alla fall, och min kompis registrerade sig under namnet Megascorcher. Det är han och kusinen Lejonell på bilden i trådens första post, dock 8 månader senare.

På bilden ser ni Megascorcher när han rekar gömma kring (ovanför) de mystiska dörrarna, en solig dag i juni.
Johan a.k.a. "Entracte" - 23-årig cachare från Arboga, Västmanland

Bild
Användarvisningsbild
L L L
Geocachare
Efternamn: Lars-L
Förnamn: Larsson

Inlägg av L L L » sön feb 19, 2012 16:31

:evil:
Så här slutade jakten på Glöshult ångsåg hösten 2009.
Resultat av en omkörande lastbil med en dåre (?) bakom ratten,
trehundra meter dubbla streck plus korsning.......... :roll:

Bild

Tb reser faktiskt vidare som Tb Mikroben och Pollys minne

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Burkjakt Är Livet - Livet Är Burkjakt
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » mån feb 20, 2012 0:05

Entracte skrev:
emil.s skrev:Trevlig tråd!

Cachen är "Försvaret" (GC232JR), och bilden är på mig i egen hög person!
Tack!

Är såå avundsjuk på alla som hann uppleva denna. När jag såg avsnittet "Hemliga svenska rum" härifrån tänkte jag "Undrar om det finns en cache där?" och upptäckte denna. På tok för sent förstås.. sedan dess har man hört talas om den mer än en gång :P
Du kan köpa stället nu: http://www.blocket.se/dalarna/Bergrum_3 ... w=1&last=1 :D
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Entracte
Geocachare

Inlägg av Entracte » mån feb 20, 2012 14:44

Djuret skrev:
Entracte skrev:
emil.s skrev:Trevlig tråd!

Cachen är "Försvaret" (GC232JR), och bilden är på mig i egen hög person!
Tack!

Är såå avundsjuk på alla som hann uppleva denna. När jag såg avsnittet "Hemliga svenska rum" härifrån tänkte jag "Undrar om det finns en cache där?" och upptäckte denna. På tok för sent förstås.. sedan dess har man hört talas om den mer än en gång :P
Du kan köpa stället nu: http://www.blocket.se/dalarna/Bergrum_3 ... w=1&last=1 :D
För sent. Igen. Suck.

Bild
camdan
Geocachare

Inlägg av camdan » mån feb 20, 2012 18:30

Bild

Denna bild är tagen på Gran Canaria. Vi hade hyrt bil och familjen var trötta efter dagens utflykt. Så jag lämnade av dom på hotellet och sa "jag kör en liten runda och ser vad jag kan hitta".

Jag kollade på min GPS vad som fanns i närheten av hotellet. Bara någon kilometer bort fanns cachen Cruz de Cura http://coord.info/GC23JWQ.

Det gick att köra ganska nära cachen. Det är för övrigt min hyrbil som syns i mitten av bilden.

Sista biten blev till att gå uppför bergsidan. Stigen uppför berget gick som en serpentin uppför bergsidan och var lagom bred för en person utan ryggsäck.

Jag tyckte det gick rätt bra att sig upp till cachen. Uppe på toppen av berget blåste det dock rätt friskt. Så man fick skynda sig att logga.

Jag tänkte för en stund stanna kvar för att titta på solnedgången. Vilket jag strax kom på var en mindre bra idé. Alla som varit på Gran Canaria vet att det blir kolmörkt bara 15 minuter efter att solen har gått ned. Så jag tog smala stigen ner igen innan det blev mörkt.

Detta är en cache jag kan rekommendera för alla som inte är höjdrädda. :shock:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
emil.s
Föreningsmedlem
Efternamn: Sandnabba
Förnamn: Emil
Kontakt:

Inlägg av emil.s » tis feb 21, 2012 2:47

Var ju på "Mining Overnight" eventet i helgen, och därifrån har man ju många helt otroliga bilder, kommer säkert någon senare.

Här bjuds istället på en äldre bild:
Bild

Cachen är "Flyttblocket vid Skärsjön" (GC298YQ), och är av den "andra" typen av cacher jag gillar.
Nämligen dom vid natursköna platser, som man aldrig hade hittat om det inte var för geocachingens skull.

Sen är ju en av mina andra större fritidssysselsättningar presenterade mitt i bilden. ;)

Då jag missade FTF-chansen, så planerade jag länge att ta denna till hästs, och en vacker dag så bar det iväg på långritt. Blev väl runt 2 mil har jag för mig. :)
Användarvisningsbild
Entracte
Geocachare

Inlägg av Entracte » tis feb 21, 2012 10:02

emil.s skrev:Sen är ju en av mina andra större fritidssysselsättningar presenterade mitt i bilden. ;)

Då jag missade FTF-chansen, så planerade jag länge att ta denna till hästs, och en vacker dag så bar det iväg på långritt. Blev väl runt 2 mil har jag för mig. :)
Låter verkligen trevligt att ta sig ut på geocachingutflykt på hästryggen! Nu kan jag inte rida, men det verkar trevligt. Väldigt vacker häst också!

Bild
Petmyr
Geocachare
Efternamn: Forslund
Förnamn: Petra

Inlägg av Petmyr » ons feb 22, 2012 18:09

Bild

En caching dag vid en udde vid Kalixälven. Bilden blev lite liten... Myggvarning! :idea:
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Inlägg av team@ » tis feb 28, 2012 10:25

Det här är en av de roligaste cacher jag loggat.

GC13Y2Y "Lego - einer ist zuviel" i Berlin.

En av Duploklossarna på giraffen är cachen. Den byter plats efter varje loggare.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Entracte
Geocachare

Inlägg av Entracte » tis feb 28, 2012 15:41

team@ skrev:En av Duploklossarna på giraffen är cachen. Den byter plats efter varje loggare.
Coolt! Ser man att en är lite udda i färgen eller? :)

Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » tis feb 28, 2012 17:14

Entracte skrev:
team@ skrev:En av Duploklossarna på giraffen är cachen. Den byter plats efter varje loggare.
Coolt! Ser man att en är lite udda i färgen eller? :)
Nope. Den rätta duplobiten är likadan som alla andra. Men inte fastlimmad.
Det är en GC-logga på ena sidan av biten men den brukar tydligen vändas inåt så att den inte syns... :twisted:
Bild
clasf
Geocachare
Efternamn: Fredriksson
Förnamn: Clas

Inlägg av clasf » tis feb 28, 2012 17:44

team@ skrev:Det här är en av de roligaste cacher jag loggat.

En av Duploklossarna på giraffen är cachen. Den byter plats efter varje loggare.
Ser rolig ut, men det borde väl finnas någon max-gräns för hur högt man får sätta den ? annars skulle jag vilja sätta den uppe vid munnen :twisted:

Denna kommer kanske ge Yngve Myrslok en idé om att placera ut en Norr och en East-legobit på Legoland :)
Användarvisningsbild
kung_gustaf
Geocachare
Efternamn: Christian
Förnamn: Cassepierre

Inlägg av kung_gustaf » tis feb 28, 2012 17:50

clasf skrev:

Denna kommer kanske ge Yngve Myrslok en idé om att placera ut en Norr och en East-legobit på Legoland :)
Hahahaha :lol:
Kung_Gustaf & Dalecarlia = Stonebreakers
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » tis feb 28, 2012 18:13

clasf skrev:

Ser rolig ut, men det borde väl finnas någon max-gräns för hur högt man får sätta den ? annars skulle jag vilja sätta den uppe vid munnen :twisted:
Nja. Det ger sig nog av att det är en T1...
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tis apr 10, 2012 20:06

Kanske skulle sätta en NSFW-tag på denna, men hur som helst. Detta är en av de mer udda vyerna från helgens event på Kullaberg. Det finns många andra natursköna vyer där också 8) Är det månne Möllemossemonstret eller rent av näckan?
Bild
Bild
Skriv svar