Cachingtur i Blekinge

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
TreasureSeeker95
Ny i forumet
Efternamn: Carlsson
Förnamn: Philip

Cachingtur i Blekinge

Inlägg av TreasureSeeker95 » fre sep 14, 2012 16:00

Kan berätta om en cache som jag tog en dag i somras. Det tog cirka 40 minuter fram och tillbaka.
Koordinaterna visade vid början av en 25-30 meter lång brygga och i ledtråden fanns koordinaterna till änden av bryggan. Snabbt fattade jag att den satt fast under bryggan och gick ner under bron längst ut på bryggan och kravlade fram under bryggan bland spindelnät och sjögräs. Det var mycket sten att kliva på också och det var ca en halv meter mellan stenarna och bryggan. Jag hittade cachen vid början av bryggan, loggade och började krypa tillbaka. Sjögräsdoften var stark och någonstans i mitten luktade det banan. Vet inte varför och vill nog inte veta varför. När jag kom upp på bryggan efter den 40 minuter långa färden så hade jag spindelnät i håret, på tröjan och på lite andra ställen. Jag luktade sjögräs och var smutsig.
Det var en underbar cache.
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Re: Cachingtur i Blekinge

Inlägg av rogge88 » fre sep 14, 2012 16:11

TreasureSeeker95 skrev:Kan berätta om en cache som jag tog en dag i somras. Det tog cirka 40 minuter fram och tillbaka.
Koordinaterna visade vid början av en 25-30 meter lång brygga och i ledtråden fanns koordinaterna till änden av bryggan. Snabbt fattade jag att den satt fast under bryggan och gick ner under bron längst ut på bryggan och kravlade fram under bryggan bland spindelnät och sjögräs. Det var mycket sten att kliva på också och det var ca en halv meter mellan stenarna och bryggan. Jag hittade cachen vid början av bryggan, loggade och började krypa tillbaka. Sjögräsdoften var stark och någonstans i mitten luktade det banan. Vet inte varför och vill nog inte veta varför. När jag kom upp på bryggan efter den 40 minuter långa färden så hade jag spindelnät i håret, på tröjan och på lite andra ställen. Jag luktade sjögräs och var smutsig.
Det var en underbar cache.
Hahaha undrar om det inte är den cachen som jag var FTF på för några år sedan. Tycker jag känner igen allting :D :D :D
TreasureSeeker95
Ny i forumet
Efternamn: Carlsson
Förnamn: Philip

Inlägg av TreasureSeeker95 » fre sep 14, 2012 17:19

Har ingen aning men om du heter Rogge88 på gc.com också så var det inte du 8)
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » lör sep 15, 2012 13:03

TreasureSeeker95 skrev:Har ingen aning men om du heter Rogge88 på gc.com också så var det inte du 8)
Jo alla heter samma här som på gc.com. Vilken cache var det?
Användarvisningsbild
Skye80
Ny i forumet
Efternamn: Ullström
Förnamn: Maija
Kontakt:

Inlägg av Skye80 » mån sep 17, 2012 11:27

Haha, ja, det vill jag också veta vilken det var :D
Är ursprungligen från Blekinge och åker ofta dit... doch har där inte blivit mycket cachande än!
Skriv svar