Geocachingberättelserna i logg

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
Användarvisningsbild
riddare mikke
Föreningsmedlem
Efternamn: Rönnkvist
Förnamn: Micael

Geocachingberättelserna i logg

Inlägg av riddare mikke » sön jun 23, 2013 3:40

Kanske jag som missuppfattat detta.
Men jag skriver nästan alltid en liten mini-berättelse om min upplevelse för
varje cach jag tar. Det är nästan alltid nåt lustigt eller tok som sker när jag är ute, och det är kul att kunna läsa sina egna berättelser om cacherna.
Aha, den tog jag som nummer 100 o.s.v. och då tyckte jag det var svårt e.t.c.
Därför numrerar jag också dem så jag kan gå tillbaks och se hur jag som geochachare förändras till det bättre eller sämre, högmodig eller ödmjuk.
Sedan tycker jag om att kommentera mina hittade gömmor lite personligt.
Även om jag tar flera i sträck, så försöker jag ge varje cach sin speciella´unika berättelse., har en liten bok med mej som jag skriver in stödord i förm att komma ihåg, och även vad jag lade i gömman.
( brukar lägga små nya bytes-saker där det går även om jag inte tar något från gömman. )
Läser även andras loggar, tycker det är kul att se vad andra råkar ut för under cachningen, eller så är det bara för att jag är nybörjare,
men jag hoppas att jag fortsätter med detta.
Finns säkert de som inte tycker om detta, men alla kan ju inte tycka som jag, även om det skulle underlätta.

Hälsar Riddare Mikke
Bild
**********************************************************************************
Bild
Användarvisningsbild
andreaze
Geocachare

Re: Geocachingberättelserna i logg

Inlägg av andreaze » sön jun 23, 2013 8:35

riddare mikke skrev:Kanske jag som missuppfattat detta.
varje cach jag tar. Det är nästan alltid nåt lustigt eller tok som sker när jag är ute, och det är kul att kunna läsa sina egna berättelser om cacherna.
Därför numrerar jag också dem så jag kan gå tillbaks och se hur jag som geochachare förändras till det bättre eller sämre, högmodig eller ödmjuk.
Även om jag tar flera i sträck, så försöker jag ge varje cach sin speciella´unika berättelse., har en liten bok med mej som jag skriver in stödord i förm att komma ihåg, och även vad jag lade i gömman.
( brukar lägga små nya bytes-saker där det går även om jag inte tar något från gömman. )
Läser även andras loggar, tycker det är kul att se vad andra råkar ut för under cachningen, eller så är det bara för att jag är nybörjare,
Finns säkert de som inte tycker om detta, men alla kan ju inte tycka som jag, även om det skulle underlätta.

Hälsar Riddare Mikke
Det är precis såna loggar de flesta cache ägare vill läsa, så fortsätt med det
Bild]
Bild
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Martin

Inlägg av -Beast- » sön jun 23, 2013 10:43

riddare mikke skrev:Kanske jag som missuppfattat detta.

Hälsar Riddare Mikke
Som CO uppskattas sådana tilltag väldans mycket. Jag tycker absolut du ska fortsätta med detta.

Tycker själv att det är svårt att skriva inspirerande loggar, särskilt vid burkar som visar sig ointressanta och där det inte hände ett dugg "Gick fram till skylten och tog fram burken. Fyllde i loggen, satte tillbaka burken och gick vidare".
Ibland funderar jag på att hitta på någon vansinnig historia bara för att ha något att skriva.

Fast så ibland har jag inspiration i överflöd och skriver en hel uppsats.

Som CO så skulle jag gärna se en funktion där man kan premiera bar loggar. Favvopoäng på loggar eller en gilla knapp.
Sådant skulle visa författaren att man gillar deras loggar, kanske skulle det även bidra till fler goda loggar.
Bild Bild
bumba.
Geocachare

Inlägg av bumba. » sön jun 23, 2013 13:32

-Beast- skrev: Som CO så skulle jag gärna se en funktion där man kan premiera bar loggar. Favvopoäng på loggar eller en gilla knapp.
Sådant skulle visa författaren att man gillar deras loggar, kanske skulle det även bidra till fler goda loggar.
Gillar!
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Efternamn: Niclas
Förnamn: Tjäder
Kontakt:

Inlägg av Cordin » sön jun 23, 2013 20:44

bumba. skrev:
-Beast- skrev: Som CO så skulle jag gärna se en funktion där man kan premiera bar loggar. Favvopoäng på loggar eller en gilla knapp.
Gillar!
Gillar också, kan man på något sätt föreslå groundspeak att införa detta?
Bild
Var dig själv alla andra är upptagna.
Ankarcrona
Geocachare
Efternamn: Ankarcrona
Förnamn: Tomas
Kontakt:

Inlägg av Ankarcrona » mån jun 24, 2013 8:07

För ganska länge sedan skrev jag detta som förslag på Groundspeak geocachingforum:

http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... &p=5196067
sorgfaagel
Geocachare

Inlägg av sorgfaagel » fre jul 05, 2013 11:00

Jodå, lite innehåll försöker man (numera) få in i sinna loggar, det brukar ju alltid hända något man kan brodera ut loggen med, tycker att det ger ett visst mervärde till själva cachingen också, även en ganska tråkig burk kan ju bli lite intressantare av en liten berättelse.

Sen finns det säkert många som tycker att man bara fyller loggen med massa bladder och dynga också men det får man väl leva med, jag loggar för att jag tycker det är kul och förhoppningsvis tycker CO att en aldrig så bagatellartad historia i.a.f. är roligare än ett ensamt TFTC.
Royal Frodemos
Geocachare
Efternamn: Frodemo
Förnamn: Peter o Nina

Inlägg av Royal Frodemos » lör jul 06, 2013 14:16

Tycker det är jättekul när någon tar sig tid och skriver en trevlig logg om upplevelsen av cachen, vägen dit, vägen därifrån, vädret eller vad man nu vill. Vi försöker delge nånting när vi loggar, det är en del av nöjet det också.
Om en cache-ägare inte vill läsa loggarna på sina burkar har säkert hen lagt ett filter i sitt mailprogram som raderar posterna :P
Sen är jag väldigt tveksam till gilla-knapp, eller motsvarande, på loggar. Det behöver inte finnas tummen upp eller +1 på allting hela tiden. Finner man en rolig loggare kan man fyra iväg ett enkelt mail för att visa sin uppskattning.
Krångla inte till'et nu...! :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Swebor
Föreningsmedlem
Efternamn: Talbrant
Förnamn: Göran

Inlägg av Swebor » mån jul 08, 2013 20:53

Tycker också det är en del av sporten att läsa om andras strapatser och upplevelser. Försöker själv alltid att skriva ca 40-50 ord i mina loggar för att få med lite info om hur min loggning till, utan att bli allt för långrandig. För någon författare är man ju inte precis.
Skriv svar