En olustig Geocaching upplevelse

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
RB1957
Ny i forumet
Efternamn: Bruvik
Förnamn: Richard

En olustig Geocaching upplevelse

Inlägg av RB1957 » tor maj 01, 2014 21:05

Jag och 2 andra besökte en cache idag och någon mer nedskräpad cache plats har jag inte skådat. Hittar inget enkelt sätt att infoga bilden här (det är snart 20 år sedan jag kodade HTML taggar...). Och jag vill inte hänga ut CO genom att referera till cachen. Den är ju oskyldig.

Sen höll det till 2 personer där som uppträdde hotfullt och undrade om vi tagit något och på min fråga "Vet ni vem som skräpat ned?" svarade de hotfullt.

Jag noterade i loggen att CO borde överväga att flytta cachen. Tråkigt att behöva skriva om sådant här men jag undrar om någon vet vad som bör göras i ett sådant här läge?
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: En olustig Geocaching upplevelse

Inlägg av MatsAgeby » tor maj 01, 2014 21:22

Det var ju inte så svårt att gå in på din GC-profile och kolla dina senaste loggade...
Jag bor i närheten (ja, alltså inte sååå nära) ;-) och besöker Kungens Kurva några gånger per vecka för att shoppa.

Cachen "Den gamla soptippen" http://coord.info/GC2F7BZ är en cache jag själv har avstått från att logga just för att den ligger "fel".
Det syns ganska väl att det är en plats där "mindre trevliga" människor uppehåller sig.

Saken är den att läser man loggarna så ser man att folk verkar bo i området till och från, så det finns ju tillfällen då det kanske passar bättre att söka/logga den cachen.
Men då krävs det att någon har tagit sig modet att besöka och skriva mer än "TFTC", så att vi andra får en bild av hur det är på platsen och om det är "fritt fram" eller om man ska avvakta ett besök.

Det kan vara bra att läsa på lite i tidigare loggar så hade det nog inte behövt att bli en "chockerande upplevelse".
Det jag däremot inte tycker är bra är att cachen har attributet "Barnvänlig" då den egentligen borde ha "Dödskallen"...

Man måste inte logga alla cacher...

.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » tor maj 01, 2014 21:25

RB1957 skrev:Hittar inget enkelt sätt att infoga bilden här (det är snart 20 år sedan jag kodade HTML taggar...).
Jag hjälper dig...
Du har lagt upp en bild i din weblogg på Cachens sida.
Kopiera bildens länk och klistra in länken i inlägget här på forumet.
Markera hela länken samt klicka på "Knappen" Img
Då syns bilden i ditt inlägg så här...

Bild

Har du fler bilder så får du gärna lägga upp dem på cachens websida.

.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » fre maj 02, 2014 21:13

Man bör ju kolla med de boende i området innan man lägger ut en cache :twisted:

Cachen i sig är intressant, men man kanske inte måste ha kvar alla cacher, som sökare upptäcker du problemet när du väl står mitt i det. För jag kan väl inte vara ensam om att inte läsa alla beskrivningar och 20 senaste loggar innan jag besöker en cache?
Bild
Skriv svar