Geocachingbloggar?

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Geocachingbloggar?

Inlägg av wkstrm » tis jul 22, 2014 9:21

Halloj!

Jag funderar lite på det där med geocachingbloggar. Läser ni mycket sådana? Är suget stort?
Jag funderar på att fylla ut min reseblogg, som är ganska stillsam mellan resorna med lite geocaching (som jag även ämnar göra under resorna nu när jag tagit upp sporten igen).

Ser att det utav någon anledning blev två trådar med samma namn. Vore kanske bra om någon modererande typ kunde ta bort den ena av dem! :)

EDIT: Ser att jag gjorde en mycket pinsam särskrivning i rubriken. :(
Senast redigerad av 1 wkstrm, redigerad totalt 0 gånger.
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
hebb
Geocachare
Efternamn: Månsson
Förnamn: Herbert
Kontakt:

Re: Geocaching bloggar?

Inlägg av hebb » tis jul 22, 2014 11:39

Hej. Skriver (ibland) på min blogg och själv har jag den som en öppen dagbok men mest för att få lägga lite kul bilder till platser man besökt. Jag tror inte jag har många besökare, men som sagt man bör fundera på målgruppen. Min läses nog av några få jag träffat och som av någon anledning blivit mina närmaste geo-vänner.

Tidigare har jag efterlyst en gemensam portal med "alla" bloggar. Detta finns ju inte vad jag vet så jag samlar dem i min "RSS-feedly" men jag skummar snabbt förbi dem jag inte känner eller där platserna är mindre intressanta.

Reseblogg (med kombinerat geocachande) låter mer intressant då mitt intresse är de europeiska länderna mer än de svenska städerna...

Skickat från min iPad med Tapatalk
hebb, cachar vidare som om ingenting har hänt ... http://hebb99.wordpress.com
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Re: Geocachingbloggar?

Inlägg av wkstrm » tis jul 22, 2014 18:57

Tack för input. Jag har kollat runt lite på de bloggar jag har hittat (ifrån folk här på forumet) men gjorde även en liten googling. Har fått lite olika infallsvinklar på hur man kan skriva/presentera sina bragder. :)

Med tanke på mitt namnval på resebloggen så passar även geocaching in under samma rubrik.
iXploretheworld.com, eller i Xplore the world.com om man så vill.

Det kommer ske en liten omdesign av siten framöver, vet dock inte om det kommer ske innan eller efter min Östeuropa-turné. :/
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
storfamilj
Ny i forumet

Inlägg av storfamilj » ons okt 15, 2014 11:57

Hej.

Jag och min bättre hälft i team Storfamilj läser en hel del av vad andra skriver om sina äventyr med Geocaching, dock så googlar vi mest runt och saknar lite av en "portal" för bloggarna. Själva har vi sidan http://geocachers.se där vi både bloggar och försöker samla lite allt möjligt om ämnet.

Jag lade upp en tråd i gästforumet för att se hur många tips man kan få på olika bloggar, vill ju komma åt de som är aktiva och inte de som uppdateras mer sällan än ofta.

Med vänlig hälsning.
Micke, del av Storfamilj
msen
Geocachare
Efternamn: Mats
Förnamn: Almgren

Inlägg av msen » fre okt 17, 2014 7:57

Trevlig läsning som skapar inspiration till fortsatta äventyr :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
BildBild
samuel123abc
Geocachare

Inlägg av samuel123abc » tis okt 21, 2014 19:02

//Samuel
Skriv svar