Andras upplevelser

Har du varit ute på en geocachingresa och har massor att berätta? Har du upplevt något roligt, fantastiskt eller underligt? Skriv din berättelse här.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Andras upplevelser

Inlägg av wkstrm » mån sep 07, 2015 7:08

På min väg till och från jobbet kör jag förbi ett antal geocacher i olika form och färg. De flesta av dessa är på sådana platser där folk inte vanligtvis rör sig, eller normalt sett inte har en anledning att röra sig då de ligger lite utanför farbara gång/cykel/körvägar. Men några av dem ligger precis vid vägen och varje gång jag passerar dessa brukar jag spana lite när det är folk i närheten för att se om de bara passerar förbi eller om de "letar" efter något. :)

Hur som, denna dag var det ett gäng ungdomar som stod på just denna plats denna dag. Tack vara riklig trafik blev jag stillastående en stund och jag fick chansen att ifrån min bil iaktaga dem medan de rotade runt i terrängen. Efter en liten stund såg jag hur en av dem triumferande höll upp en burk och de andra såg väldigt glada ut!

Väl hemma surfade jag givetvis in på geocaching.com och kollade på den aktuella geocachen för att se om jag hade rätt och det hade jag. 4 nya loggar under dagen! Cachen: https://www.geocaching.com/seek/cache_d ... wp=GC2217T

En ny generation av geocachare tar sina första stapplande kliv. Det gjorde även att jag själv fick lite dåligt samvete då jag inte loggat en enda burk det här året. Men gråt inte för det, jag har passat på att logga två mystar som botgöring! :D
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
lundwall
Geocachare
Efternamn: Lundwall
Förnamn: Anders

Re: Andras upplevelser

Inlägg av lundwall » tis sep 08, 2015 1:35

wkstrm skrev:En ny generation av geocachare tar sina första stapplande kliv.
Det är alltid lika kul att se hur unga människor ägnar sig åt något vettigt, även om det handlar mycket om att glo ner i sin telefon så är det ju för en gångs skull för en bra sak :)
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Re: Andras upplevelser

Inlägg av wkstrm » tis sep 08, 2015 8:24

Definitivt, håller verkligen med.

Inte för att jag är så gammal själv, jag är bara blott dubbelt så gammal som dessa nya aspiranter och det finns ju gott om folk som är dubbelt så gamla som mig som geocachar! :)
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Skriv svar