Presentation av dig själv

Forum för geocachare boende i eller med intresse för Östergötland. Klicka här för att bli medlem och kunna läsa och skriva i Östergötland-forumet.
Lavendell
Ny i forumet
Efternamn: Lavendell
Förnamn: Loa

Presentation av dig själv

Inlägg av Lavendell » ons aug 31, 2011 10:00

Tyckte det vore roligt att lära känna Er lite bättre. Därav denna tråd där man kan presentera sig själv, om man vill.

Jag börjar med mig själv:

Jag blev bekand med Geocaching första gången när min bror var på besök från Gotland för några år sedan. Följde med honom när han loggade "Wild Kids".
Tyckte det verkade roligt men inte så kul att jag ville investera i en GPS för dyra pengar. När sedan applikationen för iPhone kom ut så började jag genast att cacha. Detta var på våren 2009. Jag fick med mig några klasskamrater (yrkesutbildning - jag är nu 39 år!) och vi cachade på ganska bra i något år. Jag hade dock ett uppehåll ett tag men min vän joks68 körde på med fullt ös. Hn gick tyvärr bort i sommras. Till hans minne så har jag lagt ut en cache -]Jörgens Minne http://coord.info/GC3347W
I och med hans bortgång så har jag faktiskt fått en nytändning i mitt cachande. Jag har i dag 3 utlagda och 206 found. :D

Vid sidan om geocaching så jobbar jag som fartygsagent på Europa Transport. Villa, Volvo, fru och två barn brukar följa med mig ut och leta. Inte villan men resten.. 8)

Tja.... frågor på det?
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Re: Presentation av dig själv

Inlägg av jasy » ons aug 31, 2011 11:49

Min fru hesy har sin mormor i Kneippen (nära en icke helt okänd geocachare) så vi försöker att hälsa på där ibland. Men det borde bli oftare...
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Inlägg av pinkunicorn » tor sep 01, 2011 17:00

Jag (pinkunicorn) bor i Linköping med fru (mamma Camilla) och tre barn (the battery, superdrago och en semimugglare). Jag jobbar på att få min tjugonde cache publicerad och har snart loggat 1000.

Jag vet inte exakt när jag hörde talas om geocaching första gången, men det tog nog ett par innan jag 2004 övertalade min fru att vi faktiskt behövde en GPS för att prova på. Vi köpte den billigaste GPS vi hittade och började leta lådor. Den tredje vi försökte på hittade vi... GPS:en var kass, men vi nöjde oss med den första året innan vi uppgraderade till en begagnad Garmin GPSmap CS 60 som har tjänat oss väl och fortfarande används (även om telefonerna numer används istället eftersom de alltid är med när man får lust att cachea). Vi höll länge ett lugnt och stadigt tempo på ungefär 100 cachear om året. Förra året stegrades det lite och i år har tempot varit betydligt högre. När barnen blir större är det lättare att komma iväg på en cacherunda, har det visat sig.

Jag jobbar som systemadministratör (Linux) och läser i övrigt en massa böcker som jag bloggar om på http://www.duarvadulaser.se/.
Bild
humil07
Geocachare
Efternamn: Blomqvist
Förnamn: Malin och fredric
Kontakt:

Inlägg av humil07 » lör sep 03, 2011 17:07

Ja vad skall jag säga om mig då humil07 är jag , min fru och våra barn.
Vi bor i tranås och började cacha i somras vet inte riktigt hur vi kom in på det tror bara vi fick ett ryck att testa på caching och vi blev sålda. använder bara telefoner nu men hoppas på att köpa en gps så fort vi har fått tid att spara lite pengar :D .

Vi har hittat 114 ingen gömd .

Vi har tagit en del runt Tranås ,Omberg och smögen. skulle ta några i Danmark när vi ändå var på Legoland men telefonerna ville inte vara med på dom cacherna vi hade sparat offline.

Privat om oss , jag jobbar i Aneby på attendshelthcare är 33år
Min fru jobbar på bensinstation okQ8 Ödeshög (öskötaporten)
Bor i Tranås tillsammans med våra barn 4år,9åroch bonusen för mindel 15År.
när vi väl får tid över brukar vi ta någon cacher lite här och där.

Lyckades även få min storebror att börja nu i sommar när vi var ute och gick på naturreservatet runt fykan och ramsviklandet i bohuslän. Päronkungen.
Bild
ganja1447
Föreningsmedlem
Efternamn: Magnus
Förnamn: Månsson

Inlägg av ganja1447 » sön sep 11, 2011 22:11

Eftersom jag inte gillar presentationer fattar jag mig lite kort.

Jag är hitflyttad från Skåne för lite över en vecka sedan (haft lägenhet här i 1.5 månad dock, så varit här till och från). Närmar mig 2000 finds raskt och snart hållt på i 1.5 år. Har ett par cachar liggandes i skåne samt början till ett trail där nere, få se om det blir avslutat.

Kört en del FTF-jakt nere i Skåne och hoppas på att sätta lite stress i FTFandet även här uppe när jag kommit till ro. Fått en mindre hög redan iaf. Har även en hel del tankar på lite annorlunda cachar att lägga här uppe, få se när jag lyckas komma så långt, en har jag börjat arbeta på tillsammans med SilverSnake.

I övrigt, hoppas vi ses ute i fält (gärna vid en FTF) !
Bild
Löjan
Geocachare
Efternamn: Ramäng
Förnamn: Anders

Inlägg av Löjan » fre okt 14, 2011 13:00

Jag kommer från Sörmland och bor i Skåne, men mina föräldrar bor i Östergötland, så inte så sällan är jag där. Nu är jag med i den östgötska forumdelen också.

Min cachingambition för Östergötland är att försöka pricka in ett event vid något lämpligt tillfälle.
Nanouk1984
Geocachare
Efternamn: Gistvik
Förnamn: Robert

Inlägg av Nanouk1984 » ons okt 19, 2011 13:29

Hej hej!

Jag är ena halvan av Team Fetchez La Cache där även min sambo ingår. Vi loggade tidigare under varsitt konton, men slog ihop våra konton efter ett år ungefär.
Uppväxt i Tranås och därefter utflyttad till Linköping där jag pluggade på universitetet och började jobba. Flyttade sommaren 2011 till Sundbyberg, men är ofta i Linköping då många kompisar bor kvar där och företaget jag jobbar på har sitt huvudkontor i Mjärdevi.

Började med geocaching 2009 då jag skaffade en iPhone vi inledde lite lungt för att sedan skaffa GPS och ta fler och fler burkar. 2010 placerade vi ut Sommarmysteries 2010 i Linköping.
stadstant
Geocachare
Efternamn: Elgevi
Förnamn: Annelie

Inlägg av stadstant » tor okt 20, 2011 16:56

Stadstant kallar vi oss! Vi är ett par, frun i huset räknar fram koordinaterna och herrn står till tjänst med att sticka in händerna i alla möjliga hålor ;) Vi gillar att vara ute i naturen, plocka svamo, vandra (i somras gick vi utmed Medelhavskusten i Spanien, häftig upplevelse. Vi blev bitna av min syster som hållt på några år. Nu har vi även lockat dottern med pojkvän att köpa GPS, det gjorde vi med list. Barnbarnet, 5 år fick följa med oss ut och bära hålla koll på GPSen. Sedan var han såld och önskade en egen "skattletare"
Användarvisningsbild
carleson
Geocachare
Efternamn: Carleson
Förnamn: Johan
Kontakt:

Inlägg av carleson » mån nov 07, 2011 15:16

Tog min första geocache i Augusti 2010 och har hållit på sedan dess. Även jag har haft lite folk runtomrking mig som har inspirerat mig att börja med denna galna :mrgreen: sysselsättning.

Började lite lungt 2010 och köpte en Garmin Dakota20, som jag har varit helnöjd med från första början. Den sviker aldrig.

Kommer från Småland från början men bosatt i Norrköping sedan 15 år tillbaka, så det har mest blivit cachar här runtomkring (men de tar ju slut med tiden 8) )

Kör mesta dels själv, men behöver ni sällskap på någon cache är det bara att höra av er.

Do the right thing...
Bild

Do the right thing...
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » sön dec 25, 2011 10:45

Hittade just detta under forum och som infödd Östgöte blev jag nyfiken på denna delen av forumet.

Jag är en cachande man som älskar mysterier och tar så många jag hinner. En del av mysterierna jag gillar är att de kan jag sätta mig en kortis på kvällen för att lösa problemet.

Jag bor nu mer i Mälardalen men är rätt ofta i trakten och då försöker jag ta någon/några cacher då det alltid är kul att lösa andra områdens mystar!
Bild
Bild
Skriv svar