Cache´r till Garmin Dakota 20

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Nenne Bäck
Ny i forumet
Efternamn: Lerjebäck
Förnamn: Annette

Cache´r till Garmin Dakota 20

Inlägg av Nenne Bäck » mån aug 22, 2011 21:29

Jag har tidigare letat cache´r med min HTC Sensetion men det har inte varit så lyckat då den visat så fel på GPSèn.
Har köpt en Dakota 20 och har hållt på hela kvällen nu för at försökat föra över cacher. Jag trodde det skulle vara lika enkelt som med appen c:geo....men inte då!
Jag har sökt här på forumet och sett på hjälpvideos och har laddat hem både GSAK och Cach Eye.
Men jag fattar ändå inte :(
Men måste jag verkligen bli premium medlem för att kunna ladda hem tex 100 cache som finns i min närhet?
Jag har även provat att ladda hem cache, en och en från listan, där det finns en symbol längst ut i högra sidan som säger "ladda till GPS", den hittar min GPS-enhet men det finns inga cache´r där!
Snälla, finns det någon här som på ett enkelt och pedagogiskt sätt kan förklara - hur gör jag???
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Re: Cache´r till Garmin Dakota 20

Inlägg av Djurets » mån aug 22, 2011 22:18

Nenne Bäck skrev:Jag har tidigare letat cache´r med min HTC Sensetion men det har inte varit så lyckat då den visat så fel på GPSèn.
Har köpt en Dakota 20 och har hållt på hela kvällen nu för at försökat föra över cacher. Jag trodde det skulle vara lika enkelt som med appen c:geo....men inte då!
Jag har sökt här på forumet och sett på hjälpvideos och har laddat hem både GSAK och Cach Eye.
Men jag fattar ändå inte :(
Men måste jag verkligen bli premium medlem för att kunna ladda hem tex 100 cache som finns i min närhet?
Jag har även provat att ladda hem cache, en och en från listan, där det finns en symbol längst ut i högra sidan som säger "ladda till GPS", den hittar min GPS-enhet men det finns inga cache´r där!
Snälla, finns det någon här som på ett enkelt och pedagogiskt sätt kan förklara - hur gör jag???
Korta svaret: Bli Premium och kör PQs, Du kommer inte ångra dig! Du får in tusen cacher i din Gps på någons minuts arbete... :D
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Hudik-Lars
Geocachare

Re: Cache´r till Garmin Dakota 20

Inlägg av Hudik-Lars » tis aug 23, 2011 1:11

Jag är Premium och använder gsak och ett makro för att föra över till min dakota 20

Länk till makro:
http://gsak.net/board/index.php?s=a08d8 ... ntry136824
Garmin Nüvi 200 och Dakota 20
Skriv svar